• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • ohbaby

    Tirem: det var nog mönstret jag länkade till. Där börjar man med sidorna. Inlägget med mönstret ligger på sidan 86.
    Tyckte tyvärr att de blev riktigt fula:( Men det har säkert med erfarenhet att göra. Detta är bland det första jag har virkat.
    De blev väldigt stadiga och inte lika mjuka däremot. Så det beror nog lite på vad man föredrar:)

  • Tirem
    ohbaby skrev 2012-03-16 11:58:13 följande:
    Tirem: det var nog mönstret jag länkade till. Där börjar man med sidorna. Inlägget med mönstret ligger på sidan 86.
    Tyckte tyvärr att de blev riktigt fula:( Men det har säkert med erfarenhet att göra. Detta är bland det första jag har virkat.
    De blev väldigt stadiga och inte lika mjuka däremot. Så det beror nog lite på vad man föredrar:)
    Det var precis det jag letatde efter

    Håller med om att de inte var de snyggaste jag sett men jag tänkta försöka modifiera dem lite och använda ett tunnare garn och hoppas att det blir bra


  • ohbaby

    Då kan de säkert bli jättebra jag har inte den kunskapen än att kunna modifiera mönster så jag är lite handikappad på det planet.

  • Bollen

    Jag har äntligen kommit mig för att köpa tryckknappar. Var en snabbis på stoff och stil i kungens kurva. Jäklar vad mycket fint de hade Förvånad Men det känns som man får träna på att sy lite bättre innan man köper massa dyra tyger. Köpte med mig en liten stuvbit i härligt mösnter som jag ska sy en dreglis av. Sen ska jag testsy ett solskydd i något gammalt tyg och sen köpa ngt härligt tyg och sy i.. 

  • Bollen

    Till vagnen (: som man kan hänga över suffletten (;

  • Angelica1991

    här tänkte jag bjuda på en liten bild på min påbörjade mormorsruta filt. det är då 5 rutor på bredden sen vet jag inte riktigt om det blir 8 eller 9 på höjden. får se hur långt den blir på 8a =D det går väldigt fort ungefär 40 min för 1 ruta. det här har tagit mig ca 2 veckor för jag har vart seg :D hihihi sen ska det vara ett bakstycke i filt model så det blir mjuk =D men bild kommer på det när den är klar :D 


  • Bollen
    lalasmama skrev 2012-03-16 22:59:37 följande:
    Bollen: åh va smart.. Hur syr du den? Hur ska den fästas?
    Kanske skulle kalla det solgardin mer
    här är en länk http://dragon-pup.blogspot.se/2010/04/how-to-make-pram-curtain.html 
    och här är en anann modell http://kankarong.blogspot.se/2011/04/solen-i-ogonen.html 

    Jag har tänkt göra en variant på den första tror jag. Men är urusel på att sy så får nog prova mig fram lite. Har iaf köpt sånna där öljetter som man sen kan fästa på gardinen
Svar på tråden Syjunta för gravida!