• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Sa) skrev 2011-07-29 09:11:36 följande:
    Hållit en tumme i sömnen... Återkom å berätta hur det gick!

    Sen- hörrni.. jag råkade snegla åt sidan på familjeliv nu, där all reklam är. Brukar aldrig titta på den. Men när jag tittade på den nu så fick jag mig ett skratt.

    Först: 

    "dejta utan förpliktelser!"

    sen

    "prenumerera på kondomer"

    och sist

    "glasögon på nätet"

            alltså... är det verkligen bra att ha glasögon på sig om man vill träffa någon från nätet, som man ska kunna tända på... är det inte bättre å skippa glasögonen så att man slipper se så bra, så man kan försöka liksom fantisera och tolka in lite, så det blir lite hetare..    Ursäkta... skum humor... kanske beror på sexbristen..

    (jag är inte särskilt utseendefixerad; och vad jag tycker är vackert, brukar många tycka är fult, men männen som skriver att dom är 39 fast dom helt uppenbarligen är minst 50 och inte har skött om sin kropp på 15 års tid, fungerar ju bara inte... å dom är ju ganska många.. å så dom där unga killarna då på det... ingen i min ålderspann som verkar vettig.. faaaast... jag dejtar ju INTE nu... så slipper dom bekymrena.. )
    Ha ha - kul kombo! 

    Fast det där med fult... Det påstås att man inte ska vara så ytlig och se de inre skönheten. Men jag är ledsen. För mg är faktiskt utseendet en ganska stor grej. Det innebär inte att jag söker fotomodeller, men jag vill känna mig fysiskt attraherad också. Jag vill inte vakna brevid honom på morgonen och få en skrämselchock.

    Och det leder mig in på ämnet foton.
    Jag vill se ett foto på den jag pratar med. Jag gillar inte att prata med en person som har en säck över huvudet heller. På EK kan man dölja sitt album. Jag har gjort det men jag har ett foto på min profil. Man kan alltså se hur jag ser ut, men om man vill se fler bilder så måste man fråga efter en nyckle till albumet. Det värsta jag vet är när de skickar en förfrågan om nyckel till albumet (bara det och direkt, inget smalltalk innan) när de själva inte har en bild på profilen och ibland (ofta och ännu värre) inget album heller. Det har många gånger hänt att jag fått nyckeln till ett album och vad finns där? En bild på en bil, en fånig skämtteckning och favoritlagets symbol! Och den lämnade jag ut nyckeln till?!! Eftersom jag har foto på min profil så begär jag därför alltid ett foto innan jag lämnar ut nyckeln till mitt album. Och har du inget foto - ja då är jag inte intresserad.   
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Sa) skrev 2011-07-29 09:12:42 följande:
      Men alltså... det var lite motsägelsefullt där.... och lite förvirrande.. men han kanske letar efter en sugarmom, som kan ta hand om honom lite... men som inte är så noga med utseendet... Hahaha!!

    Ja det måste vara något sånt va. *s*

    Jag fick liksom ingen rätsida på det hela. Han är en av dom som brukar återvända in på min profil om och om igen. Ibland tröttnar jag på att dom far in där och glor på mig och min profil utan att höra av sig. En, två, tre gånger. Visst. Men när det är återkommande två-tre gånger om dagen under en längre period? Är jag intresserad så skickar jag ett mess för säkerhets skull (och kanske på ett lite tidigare stadium). Men annars blockar jag. Jag vill inte vara någons runk-objekt (sorry about the language), för det är så det känns. 
  • LivingEasy
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-29 12:54:17 följande:

    Ja det måste vara något sånt va. *s*

    Jag fick liksom ingen rätsida på det hela. Han är en av dom som brukar återvända in på min profil om och om igen. Ibland tröttnar jag på att dom far in där och glor på mig och min profil utan att höra av sig. En, två, tre gånger. Visst. Men när det är återkommande två-tre gånger om dagen under en längre period? Är jag intresserad så skickar jag ett mess för säkerhets skull (och kanske på ett lite tidigare stadium). Men annars blockar jag. Jag vill inte vara någons runk-objekt (sorry about the language), för det är så det känns. 

    Kan man få veta vad du heter på din profil så man kan kika in kanske en gång ^^
  • Anonym (Mia)
    LivingEasy skrev 2011-07-29 14:38:25 följande:

    Kan man få veta vad du heter på din profil så man kan kika in kanske en gång ^^
    *harkel harkel*

    nej *s* 
  • LivingEasy
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-29 14:40:24 följande:
    *harkel harkel*

    nej *s* 

    JAg kikar bara in en gång^^
    Kanske fler om vi skulle börja skriva med varann...

    Angående ämnet att kika in. Som kille vet ni ju numera att man kanske skrivit 20 brev och fått svar på 1.
    då är det ju 19 profiler man ska komma ihåg att varken besöka eller skriva till igen. Och ärligt visst ser man 20 profiler på en dag. 7 dagar i veckan. Det blir några  att komma ihåg efter 1 månad.. Om man räknar så...
    Det är ju faktiskt bra med HP. Man ser ju om man skrivit innan eller om personen besökt ens sida.
    Går jag in och ser att man skrivit/besökts innan. Så skriver jag väldigt sällan 1  gång till. Har mN BLIVIT DIZZAD 1 GÅNG ÄR MAN LIKSOM KÖRD I MIN BOK. Opps caps sorry       
  • Anonym (Singeln)
    LivingEasy skrev 2011-07-29 14:56:44 följande:
    JAg kikar bara in en gång^^
    Kanske fler om vi skulle börja skriva med varann...

    Angående ämnet att kika in. Som kille vet ni ju numera att man kanske skrivit 20 brev och fått svar på 1.
    då är det ju 19 profiler man ska komma ihåg att varken besöka eller skriva till igen. Och ärligt visst ser man 20 profiler på en dag. 7 dagar i veckan. Det blir några  att komma ihåg efter 1 månad.. Om man räknar så...
    Det är ju faktiskt bra med HP. Man ser ju om man skrivit innan eller om personen besökt ens sida.
    Går jag in och ser att man skrivit/besökts innan. Så skriver jag väldigt sällan 1  gång till. Har mN BLIVIT DIZZAD 1 GÅNG ÄR MAN LIKSOM KÖRD I MIN BOK. Opps caps sorry       
    No offense men varför går man inte tillbaks och "rättar" det man skrev med caps istället för att låta det vara och skriva att man råkade ha det nertryckt i samma meddelande dessutom? Lathet? Alltid undrat nämligen
  • LivingEasy
    Anonym (Singeln) skrev 2011-07-29 15:36:29 följande:
    No offense men varför går man inte tillbaks och "rättar" det man skrev med caps istället för att låta det vara och skriva att man råkade ha det nertryckt i samma meddelande dessutom? Lathet? Alltid undrat nämligen

    Första arbetsveckan efter 5 v. semster... = trött av att börja 6 på morron
  • Ernst Hugo
    Anonym (Sa) skrev 2011-07-29 09:11:36 följande:
    Hållit en tumme i sömnen... Återkom å berätta hur det gick!

    Kom just från dejten. Vet inte hur jag skall förhålla mig, men...........är lite tagen. Vill mest ha mer av henne Drömmer
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-29 15:56:49 följande:

    Kom just från dejten. Vet inte hur jag skall förhålla mig, men...........är lite tagen. Vill mest ha mer av henne Drömmer

    Det där kräver en bättre förklaring min vän. Inga försök till att slippa undan här inte.
  • Anonym (Mia)
    LivingEasy skrev 2011-07-29 14:56:44 följande:

    JAg kikar bara in en gång^^
    Kanske fler om vi skulle börja skriva med varann...

    Angående ämnet att kika in. Som kille vet ni ju numera att man kanske skrivit 20 brev och fått svar på 1.
    då är det ju 19 profiler man ska komma ihåg att varken besöka eller skriva till igen. Och ärligt visst ser man 20 profiler på en dag. 7 dagar i veckan. Det blir några  att komma ihåg efter 1 månad.. Om man räknar så...
    Det är ju faktiskt bra med HP. Man ser ju om man skrivit innan eller om personen besökt ens sida.
    Går jag in och ser att man skrivit/besökts innan. Så skriver jag väldigt sällan 1  gång till. Har mN BLIVIT DIZZAD 1 GÅNG ÄR MAN LIKSOM KÖRD I MIN BOK. Opps caps sorry       
    Fast jag vill inte outa mig här. *s*
    Annars hade jag inte skrivit anonymt förstår du väl. :) 

    Och jag undrar om du ärligt ser mig som ett alternativ eller om du bara är illeraktigt nyfiken på hur jag ser ut och hur jag beskrivit mig själv. Cool

    Det är klart att man inte kan komma ihåg alla. Tack o lov för det, annars hade jag varit gammal skåpmat för otroligt många. Men man märker faktiskt när någon varit inne lite för ofta. Jag pratar inte om tveksamma fall utan de uppenbara.     
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!