• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • ArtISkin
    Love111 skrev 2011-10-25 23:37:10 följande:
    En bebis med mycket liv det är grejer i speciellt om det håller i sig efter förlossningen med =) Kan bli nått att bita i =)

    Joo tack. Jag vet. Jag har redan en sådann sen innan Tungan ute Min son är hur lugn som helst, alltid varit, även i magen. Och min dotter var en vilde i magen. Rörde sig konstant. Denna lille verkar vara en periodare. ibland lugn. Och sen en vilde. o.s.v.
  • Love111
    ArtISkin skrev 2011-10-25 23:42:11 följande:
    Joo tack. Jag vet. Jag har redan en sådann sen innan Tungan ute Min son är hur lugn som helst, alltid varit, även i magen. Och min dotter var en vilde i magen. Rörde sig konstant. Denna lille verkar vara en periodare. ibland lugn. Och sen en vilde. o.s.v.
    haha okej kanske blir ett mellanting nu då, det kanske är dags för det om du har en av varje ;)
  • ArtISkin
    Love111 skrev 2011-10-25 23:43:52 följande:
    haha okej kanske blir ett mellanting nu då, det kanske är dags för det om du har en av varje ;)

    Blir det en tjej kommer hon ha mest av mina gener och då blir det liv här hemma kan man ju lova. Det är konstigt hur det kan bli så. Min son ser precis ut som min man när han var liten, är lugn som han, smart o.s.v. Min dotter, ser ut som mig, vild, krävande och otroligt busig Tungan ute Precis som jag var.
  • Love111
    ArtISkin skrev 2011-10-25 23:47:23 följande:
    Blir det en tjej kommer hon ha mest av mina gener och då blir det liv här hemma kan man ju lova. Det är konstigt hur det kan bli så. Min son ser precis ut som min man när han var liten, är lugn som han, smart o.s.v. Min dotter, ser ut som mig, vild, krävande och otroligt busig Tungan ute Precis som jag var.

    Låter som det blir det ena eller det andra då, då åter står det bara att se, en vilde eller en cooling =)
  • ArtISkin

    Imorn åker min man bort i två dagar och lämnar mig ensam med barnen. Det ska bli intressant och se om man överlever. Det blir till att ha filmmys hemma och försöka komma på lugna aktiviteter. Vilket inte är lätt med en 5 åring och en 3 åring. Obestämd

  • Serahjay

    Lyckades somna till. Men har fortfarande förvärkar. Längesen jag hade ont såhär länge.

  • mammasgullar
    Nyss hemkommen från förlossningen, värkar och tappen är nu ca 1-1½ cm och öppen ca 1 finger. Fick två citodon mot som smärtlindring för att kunna sova, och hon tyckte jag skulle försöka äta och sova..

    Nu undrar jag mest hur lång tid detta kommer ta, vet ni om det kan ta upp till flera dagar, eller betyder detta att det blir bebis om någon dag? Jag var tydligen i den s k latensfasen och fick hem ett papper om att det brukar ta si och så många timmar för omföderskor/förstföderskor,

    men är lite orolig över att det ska ta flera dagar, hoppas det kan komma igång ordentligt nu så bebis hinner kika ut innan sonen kommer hem, vill inte behöva leta barnvakt osv mitt i natten ifall att bebis vill komma då.      
  • ArtISkin
    mammasgullar skrev 2011-10-26 06:00:08 följande:
    Nyss hemkommen från förlossningen, värkar och tappen är nu ca 1-1½ cm och öppen ca 1 finger. Fick två citodon mot som smärtlindring för att kunna sova, och hon tyckte jag skulle försöka äta och sova..

    Nu undrar jag mest hur lång tid detta kommer ta, vet ni om det kan ta upp till flera dagar, eller betyder detta att det blir bebis om någon dag? Jag var tydligen i den s k latensfasen och fick hem ett papper om att det brukar ta si och så många timmar för omföderskor/förstföderskor,

    men är lite orolig över att det ska ta flera dagar, hoppas det kan komma igång ordentligt nu så bebis hinner kika ut innan sonen kommer hem, vill inte behöva leta barnvakt osv mitt i natten ifall att bebis vill komma då.      

    Har du värkar ?? Om man går på hur mycket du är öppen så kan det ju ta veckor. Jag var öppen 3 cm flera veckor innan jag födde. Om du har värkar och de säger att du är i latensfasen och dessutom omföderska borde det ju vara på G. Jag rekomenderar att ta ett varmt/hett bad. Det brukar sätta igång saker och ting,
  • SilverLadyG
    mammasgullar skrev 2011-10-26 06:00:08 följande:
    Nyss hemkommen från förlossningen, värkar och tappen är nu ca 1-1½ cm och öppen ca 1 finger. Fick två citodon mot som smärtlindring för att kunna sova, och hon tyckte jag skulle försöka äta och sova..

    Nu undrar jag mest hur lång tid detta kommer ta, vet ni om det kan ta upp till flera dagar, eller betyder detta att det blir bebis om någon dag? Jag var tydligen i den s k latensfasen och fick hem ett papper om att det brukar ta si och så många timmar för omföderskor/förstföderskor,

    men är lite orolig över att det ska ta flera dagar, hoppas det kan komma igång ordentligt nu så bebis hinner kika ut innan sonen kommer hem, vill inte behöva leta barnvakt osv mitt i natten ifall att bebis vill komma då.      
    Vad kul att något händerSkrattande Snart har du en bebis i famnen!Skrattande
  • ArtISkin

    Fan vilken värdelös natt jag haft. Sov typ 3 timmar om ens det. Har inte haft ont eller så men kunde bara inte somna Rynkar på näsan Sånt är sååå jobbigt!!!!

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)