• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nattönskan

    hallå på er tjejer, stressar på men måste slänga in en bild på mitt test

    Posten kom för en liten stund sedan och det här är resultatet... känns som det borde varit starkare... är på ca ÄL+9-10. jag hade sparat urin från morgonen. Vore gulligt om någon ville trixa? (fotot är taget inom tiden)



    Tuva 2005, Lova 2007
  • slemtorsk i din bralla
    HCS skrev 2012-10-30 13:01:13 följande:

     
    Någon som kan hjälpa mig att se? 


     
    tyvärr ser inget
    NittNitt skrev 2012-10-30 12:24:41 följande:
    men det ja tycker är konstigt. att jag känner mig inte alls som ja ska känna mig. fjärilar i magen och uppblåst typ. 
    Fast hur "ska" man känna sig som gravid.. jag kan säga att förra gången jag var gravid så kände jag absolut INGENTING, och då hade jag känt spöksymtom i tre år innan,...varje månad i tre år hade jag känt mig uppblåst, illamående med ömma bröst och hela kittet...när jag väl var gravid kände jag inget. Denna gången kände jag mig uppblåst iofs men jag gjorde ju IVF och var uppblåst i stort sett från äggplock tills några dgr efter jag testat positivt.
    Jag kan inte hjälpa dig mer tyvärr, kan råda dig att testa ett annat test bara eller så har du kanske inte ens ägglossat denna cykeln och bara blivit "förskjuten" en bit.

  • Nattönskan
    suetrag911 skrev 2012-10-30 12:18:55 följande:

     


     


    Hej tjejer(och experter:)!

    Om jag inte räknat helt fel och är ute och cyklar fullständigt, borde jag vara på bim-5 eller bim-4 idag.
    Tog en test med PREG med morgonurin, men jag kan för min värld inte se om jag inbillar mig att det är ett sinnessjukt svagt streck där eller inte..
    Vad tror ni..?
    Har f ö molande värk, och haft sedan typ äl+8, konstant trötthet och återkommande illamående.   
    Jag tycker jag ser ett svagt streck där, håller tummarna åt dig!


    Tuva 2005, Lova 2007
  • slemtorsk i din bralla
    Nattönskan skrev 2012-10-30 13:03:50 följande:
    hallå på er tjejer, stressar på men måste slänga in en bild på mitt test

    Posten kom för en liten stund sedan och det här är resultatet... känns som det borde varit starkare... är på ca ÄL+9-10. jag hade sparat urin från morgonen. Vore gulligt om någon ville trixa? (fotot är taget inom tiden)

     


    jag ser inget på min dator, vet att det brukar synas bättre på andra skärmar än min vad jag förstått häri tråden.

    ÄL+9-10 är ingen garanti för plus på test även om du ÄR gravid, det kan dröja tills efter BIM innan du får ett säkert plus så håll ut bara
  • Nattönskan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-30 13:08:18 följande:
    jag ser inget på min dator, vet att det brukar synas bättre på andra skärmar än min vad jag förstått häri tråden.

    ÄL+9-10 är ingen garanti för plus på test även om du ÄR gravid, det kan dröja tills efter BIM innan du får ett säkert plus så håll ut bara
    Tack för titten, nej jag är själv osäker, men samtidigt så brukar jag få helt blankt på testerna. Kan inte låta bli att hoppas jag testar om imorgon får vi se vart det tar vägen hihi
    Tuva 2005, Lova 2007
  • Pellefanten

    Nattönskan: när jag trixar lite ser jag ett brett streck :) kan inte lägga upp tyvärr sitter med mobilen.

  • HollyGoligthly

    En fråga till er tjejer! 

    Åt ppiller som jag slutade med i början av september och sedan kom min mens den 25e september och ca 18-19 dagar efter testade jag mig med ett CB och fick nått konstigt smalt streck som kan ha vart spök. Testade mig sedan igen den 25e Oktober och då visade det negativt.

    Nu har jag fortfarande inte fått min mens?! Är 6 dagar sen.  Skall jag testa igen eller kan jag släppa tanken kring att jag kanske är gravid?!

    Har haft ont i brösten och "svullen" inne i magen. Fick även ett sånt där hugg i sidan som varade i några sekunder som gjorde riktigt ont och som försvann.. detta kring när man skulle kunna tänka sig att jag hade ägglossning! 

    Vore så glad om någon klok kunde hjälpa mig.. :) 

  • Nattönskan
    Pellefanten skrev 2012-10-30 13:11:58 följande:
    Nattönskan: när jag trixar lite ser jag ett brett streck :) kan inte lägga upp tyvärr sitter med mobilen.
    Tack för ditt svar jag ser likadant IRL på testet, åh det är sååå spännande det här!
    Tuva 2005, Lova 2007
  • Diche79
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-30 13:06:19 följande:
    tyvärr ser inget

    Fast hur "ska" man känna sig som gravid.. jag kan säga att förra gången jag var gravid så kände jag absolut INGENTING, och då hade jag känt spöksymtom i tre år innan,...varje månad i tre år hade jag känt mig uppblåst, illamående med ömma bröst och hela kittet...när jag väl var gravid kände jag inget. Denna gången kände jag mig uppblåst iofs men jag gjorde ju IVF och var uppblåst i stort sett från äggplock tills några dgr efter jag testat positivt.
    Jag kan inte hjälpa dig mer tyvärr, kan råda dig att testa ett annat test bara eller så har du kanske inte ens ägglossat denna cykeln och bara blivit "förskjuten" en bit.



    Jag hade samma som du. Första månaden vi försökte så fick jag massa symptom : finnar bröst+ansikte, magen var gasig och uppsvälld och lät konstant, ont i bröst, molvärk, extrem trötthet osv.
    Andra månaden så blev jag gravid och då kände jag inget alls. Fick molvärk några dagar före BIM och en väldig törst..

    Så nu hoppas jag att det är samma den här gången, har inga symptom alls än, är på ÄL +5/6..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester