• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • L 91
    blivande5barnsmamma skrev 2013-10-05 21:46:33 följande:
    Tack för trixning :) hoppas de blir starkare men tvivlar då de sett ut såhär i ca 4 dagar :(
    Håller tummarna!
  • strawberri
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 18:25:06 följande:
    tjata, säg exakt det. Tro fan att man vill VETA om man är gravid eller om det är mf?!
    Precis! inte alls kul att gå o tro något o sen bli jätteledsen för att man haft fel hela tiden...  :( då e de ju bättre att man får veta svart på vitt ist!
  • strawberri
    Sweetie skrev 2013-10-05 19:10:53 följande:
    Förstår att det är jobbigt! Risken är om du gör vul att dom bara ser hinnsäcken...så ha lite is i magen, vet själv att det är lättare sagt än gjort då jag själv varit i den sitsen och det va som sagt dom 2 längsta veckorna i mitt liv! Ring  en bm, be om att komma och göra blodprov som du kanske kan ta med några dagars mellanrum så du kan få lite hopp... Det är ju tyvärr så att dom inte gör någon om det misstänks mf. Kroppen reder ju det oftast själv och ingen läkarvård krävs såvida man inte får ett senare och behöver skrapas eller om man misstänker infektion eller så. 

    Kraaaaaaaaaaamar i massor!

     
    ja precis det är ju så :/ jag har ett tidigt ul inbokat när jag är i v 8+6 om ca 2 veckor så jag får vänta tills dess helt enkelt. KRAM!!
  • Liten till

    Nån som kan trixa? Blev en färgrest i kanten precis där kontrollstrecket ska vara så då var jag ju tvungen att ta ett till. Men inte en antydan till streck inte som man ser med ögonen i allafall.

  • Phlippan87

    Men kul att morgonens test blev så jäkla svagt att jag vill klassa det som negativt då... 5 dagar av positiva, med en svag topp i torsdags, och nu neg. 


    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • miyei

    Blä va trött man kan bli på kroppen :( hade starkt positiva äl-test i två dagar, och igår va dom negativa igen plus att på eftermiddan/kvällen så va flytningarna förändrade till tjocka vita. Så antog att äl borde ha skett igår.. Meen idag har tempen fortfarande inte gått upp så hade väll ingen äl igår ändå :(

  • LovisaC
    miyei skrev 2013-10-06 07:47:37 följande:
    Blä va trött man kan bli på kroppen :( hade starkt positiva äl-test i två dagar, och igår va dom negativa igen plus att på eftermiddan/kvällen så va flytningarna förändrade till tjocka vita. Så antog att äl borde ha skett igår.. Meen idag har tempen fortfarande inte gått upp så hade väll ingen äl igår ändå :(

    Har du starkt positiva i två dagar kan ägglossningen hålla på sig i upp till 48h. Ägglossningen kan fortfarande ske under dagen idag och tempen därmed stiga imorgon ;)
  • miyei

    Lovisa: Ja det senaste positiva tog jag på fredag kväll. Igår förmiddag va de negativt igen. Attans då måste jag alltså försöka få omkull gubben idag också då ;) blir åttonde dagen i rad idag isåfall och vi börjar lite smått tröttna på det bägge två :p haha..

    Men kan det va så trots att både flytningar och tappen förändrades igår? :)

  • MrsC74

    Miyei: men tempa är ingen säkert sätt. Du kan mycket väl haft eller har ÄL ändå.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester