• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SecretlyMe
    barn är livet skrev 2013-10-15 20:46:49 följande:
    Grattis alla nu plussare. Tjejer tänkte fråga jag ligger på dag Äl +3 men jag känner något annorlunda med min vänstra tjej mage som om det sticker och är lite varm det känns lite varmt inuti kroppen på vänstra sida. Vad tror ni har någon känt så förut och varit gravid jag känner något ovanligt med min kropp idag.



    Det är för tidigt för att känna av en graviditet. Efter att ett ägg och en spermie mötts ska de vandra mot livmodern där ägget fäster. Detta tar normalt upp till 7 dagar. Därefter börjar gulkroppen (om jag minns rätt) tala om för kroppen att inte sätta igång en menstruation. Hcg börjar även då produceras och det är det som ger utslag på ett graviditetstest. Så det du känner är inte en graviditet, inte än.
  • SecretlyMe

    Rätta mig gärna om jag skrivit något galet, är inte helt hundra på min information ^^


    SecretlyMe skrev 2013-10-15 21:20:41 följande:
    Det är för tidigt för att känna av en graviditet. Efter att ett ägg och en spermie mötts ska de vandra mot livmodern där ägget fäster. Detta tar normalt upp till 7 dagar. Därefter börjar gulkroppen (om jag minns rätt) tala om för kroppen att inte sätta igång en menstruation. Hcg börjar även då produceras och det är det som ger utslag på ett graviditetstest. Så det du känner är inte en graviditet, inte än.

  • Hotshotbabe

    Fick ett svaaaaagt svagt plus på bim knappt synbart..sen började jag blöda.. Nu bim + 9 ser man fortfarande ett svagt streck.. Hur lång tid tar det för hcg o försvinna? Nån som vet

  • Alvolina
    Hotshotbabe skrev 2013-10-15 21:24:48 följande:

    Fick ett svaaaaagt svagt plus på bim knappt synbart..sen började jag blöda.. Nu bim + 9 ser man fortfarande ett svagt streck.. Hur lång tid tar det för hcg o försvinna? Nån som vet phpuKQxki16189.jpg


    Du tror inte bara det är ett torkstreck du ser?
  • Geléhallon89
    Hotshotbabe skrev 2013-10-15 21:27:21 följande:

    Blir väl upp o ner nu me :( php7l3nau37023.jpg


    jag tycker jag ser ett svaaagt rosa streck. men blöder du? :/
  • Hotshotbabe
    Alvolina skrev 2013-10-15 21:28:33 följande:
    Du tror inte bara det är ett torkstreck du ser?
    Det står på testet läs av inom 5-10 min detta kort är taget efter 7 min tog tid på mobilen för att få slippa stå o undra
  • Hotshotbabe
    ZandraClaesson skrev 2013-10-15 21:34:02 följande:
    jag tycker jag ser ett svaaagt rosa streck. men blöder du? :/
    Blödde i 4 dagar från den 5/10
  • Adnilem
    ZandraClaesson skrev 2013-10-15 20:09:33 följande:
    TAck :) ne tyvärr har bara de gröna. men va spännande att du också fått svagt :) när har du bim? :)
    Befinner mig på dag 14, misstänker dock att blödningen jag hade sist inte var en riktig mens. Har haft en cykel på 25 dagar det sista. Några dagar efter blödningen testade jag p.g.a molvärk, dock negativt. Sedan har det varit ett svagt rosa streck när det torkat (syns jättebra när man har lampa bakom) och ett par dagar senare även när inom testtiden. Dock inte tydligt plus ännu. Skulle testat idag men fick ju inte mina tester på posten =/.
  • Adnilem
    Hotshotbabe skrev 2013-10-15 21:34:49 följande:
    Det står på testet läs av inom 5-10 min detta kort är taget efter 7 min tog tid på mobilen för att få slippa stå o undra
    Vi har liknande "problem" du och jag ;). Blödning i fyra dagar och sedan svagt positivt efteråt. Jag hade dock inte positivt innnan blödning utan det har smugit fram efteråt. Är det testlagret du testat med?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester