• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Jacqueline
    Sweetie skrev 2013-11-16 11:54:28 följande:
    Mögtester från bäst på test.... Obestämd

    Så jag säger varken bu eller bä..... 
    Väntar och ser om det är stegring imorrn...annars är det bara att vänta in mensen.... eller ta ett cb om mensen inte kommer...
    Har blivit kul att testa... innan kände jag stress över det... 

    Allt har sin tid.. Solig 
    baaah gillar inte deras stickor :-/ har alltid fått streck på deras trots att jag inte varit gravid
  • caaroooline
    Sweetie skrev 2013-11-16 11:54:28 följande:

    Mögtester från bäst på test.... Obestämd

    Så jag säger varken bu eller bä..... 
    Väntar och ser om det är stegring imorrn...annars är det bara att vänta in mensen.... eller ta ett cb om mensen inte kommer...
    Har blivit kul att testa... innan kände jag stress över det... 

    Allt har sin tid.. Solig 


    (¯`°?.¸ ? ? Min familj är min rikedom ?? ¸.?°´¯)
    sådär svaga va mina när kag plussade för någr månader sen, i magen ligger vårat tredje barn! så de behöver inte vara spök :))
  • Sweetie
    Jacqueline skrev 2013-11-16 12:06:48 följande:
    baaah gillar inte deras stickor :-/ har alltid fått streck  på deras trots att jag inte varit gravid
    Bara att vänta och se helt enkelt... Foten i munnen

    Mögstickor!!

    Detta fick jag ju dagen efter äl och då fanns det inte en chans att det ens skulle kunna ge utslag... Men kul att se liiiiiite stegring iaf ibland dom "nya" jag tagit... 

    så om igen tar jag dom jävla testerna med en nypa salt.. 


    Men detta va färglöst... 
     
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • SecretlyMe

    Kul..

    Fick hem digitala igår. Skulle INTE testa förrän denna morgon. Vad gör jag? Testar ändå. Samlar urinet i en bägare för att först se färgintensitet. Mörkt, knappt druckit under hela dagen (två koppar kaffe). Kissat tidigare innan testet utförs, ca 1 1/2 timme innan.

    Doppar testet 5sek. Medan den ligger och väntar läser jag att ska man doppa så ska det doppas i 20 sek. Tänker att "aja. Det borde visa tillförlitligt?". Efter 3 helvetes minuter kommer resultatet Inte Gravid. Bryter ihop.

    Kan jag ens lita på testet? Den mäter från 26mIu ju. Var igår på Bim -2, idag -1.

  • SecretlyMe

    25mIu *


    SecretlyMe skrev 2013-11-16 12:37:04 följande:
    Kul..

    Fick hem digitala igår. Skulle INTE testa förrän denna morgon. Vad gör jag? Testar ändå. Samlar urinet i en bägare för att först se färgintensitet. Mörkt, knappt druckit under hela dagen (två koppar kaffe). Kissat tidigare innan testet utförs, ca 1 1/2 timme innan.

    Doppar testet 5sek. Medan den ligger och väntar läser jag att ska man doppa så ska det doppas i 20 sek. Tänker att "aja. Det borde visa tillförlitligt?". Efter 3 helvetes minuter kommer resultatet Inte Gravid. Bryter ihop.

    Kan jag ens lita på testet? Den mäter från 26mIu ju. Var igår på Bim -2, idag -1.

  • Feather
    SecretlyMe skrev 2013-11-16 12:37:04 följande:
    Kul..

    Fick hem digitala igår. Skulle INTE testa förrän denna morgon. Vad gör jag? Testar ändå. Samlar urinet i en bägare för att först se färgintensitet. Mörkt, knappt druckit under hela dagen (två koppar kaffe). Kissat tidigare innan testet utförs, ca 1 1/2 timme innan.

    Doppar testet 5sek. Medan den ligger och väntar läser jag att ska man doppa så ska det doppas i 20 sek. Tänker att "aja. Det borde visa tillförlitligt?". Efter 3 helvetes minuter kommer resultatet Inte Gravid. Bryter ihop.

    Kan jag ens lita på testet? Den mäter från 26mIu ju. Var igår på Bim -2, idag -1.



    Men du.. när du doppar testet i en bägare, ska du inte hålla det 15-20 sek då? Jag gjorde fel på nåt av det där testerna.. läste sen ordentligt i bruksanvisning..
  • SecretlyMe

    Jo, det var det jag skrev! :) därför jag undrade om det är tillförlitligt :/


    Feather skrev 2013-11-16 12:43:33 följande:
    Men du.. när du doppar testet i en bägare, ska du inte hålla det 15-20 sek då? Jag gjorde fel på nåt av det där testerna.. läste sen ordentligt i bruksanvisning..

  • Sweetie
    Fru Amer skrev 2013-11-16 12:27:16 följande:
    Håller med J fick med streck även om jag inte va gravid med dessa.. :/
    Jo..man har ju läst som fan om dom.... därför man inte inte "hoppar" direkt även om jag ser en liten stegring... 

     
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smorrisson
    SaandraR skrev 2013-11-15 16:19:25 följande:
    vet inte.. bim + 10 idag och ingen mens.. imorgon blir det ett sista test.

    Hur har det gått för dig? Jag är på BIM + 11 nu. Ingen mens, testade negativt senast på BIM + 4 sen har jag inte testat,,
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester