• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Manelma

    Dagens skörd... linjen tillbaka där igen. Blir så trött, va är det frågan om...? Beräknar bim tidigast den 4de senast den 6te... 



    Kan detta vara den där hcgn man normalt har i kroppen? Så tråkigt när det syns något så här men inte är något varje gång :(

  • CrazyChristina
    Manelma skrev 2014-07-01 09:52:48 följande:

    Dagens skörd... linjen tillbaka där igen. Blir så trött, va är det frågan om...? Beräknar bim tidigast den 4de senast den 6te... 



    Kan detta vara den där hcgn man normalt har i kroppen? Så tråkigt när det syns något så här men inte är något varje gång :(


    Testlagrets test är känsliga nog att ibland fångar upp det man naturligt har i kroppen. Jag skulle byta till ett annat test men som sagt innan är det fortfarande tidigt för ett plus.
  • pernillamk
    Ise skrev 2014-07-01 08:24:06 följande:

    Vad tror ni om detta?

    Plus/minus/spöksträck?

    BIM+4 har varit helt totalt negativa innan. Senast igår em.


    De där ser EXAKT ut som mitt, ja har en jäkla rad symtom om mint BIM va 22/6
  • Ise
    pernillamk skrev 2014-07-01 10:00:28 följande:
    De där ser EXAKT ut som mitt, ja har en jäkla rad symtom om mint BIM va 22/6
    Åh visst är det irriterande! :P

    Jag har tagit test nästan varje dag i en vecka. Innan har det inte visat minsta lilla, så när detta kom upp imorse började jag ana oråd... Ska testa igen typ imorgon och de om det blir starkare
  • SecretlyMe

    Var har ni hört att man alltid har en liten mängd hcg i kroppen? Bara en grav utsöndrar detta.

  • SecretlyMe

    Några dagar efter att ägget befruktats börjar det bilda ett nytt hormon, HCG (humant choriongonadotropin). Det är det hormon som mäts med ett graviditetstest. HCG får gulkroppen att fortsätta tillverka gulkroppshormon och östrogen tills moderkakan har bildats och tar över tillverkningen. Allt detta bidrar till att fostret kan växa och utvecklas. - 1177.se

  • TinkyWinky
    8811 skrev 2014-07-01 07:30:18 följande:

    Nu tycker jag att det har ökat... Eller inbillar jag mig?????


    det har ökat :)
    ★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • Mysmia79
    Ise skrev 2014-07-01 08:24:06 följande:

    Vad tror ni om detta?

    Plus/minus/spöksträck?

    BIM+4 har varit helt totalt negativa innan. Senast igår em.

    phpRAhFge44355.jpg


    Så såg mitt ut för två veckor sen, blev helt glad och sen kom tanten 4 dagar efter :( så jag fick faktiskt ett spök på ett sånt cb du har på bilden. Men håller tummarna att du har bättre tur än mig :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester