• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Luttanlej
    Isabelladez skrev 2014-09-15 15:20:10 följande:

    Jag ser ett tydligt streck!:) när har du bim?


    Jag har bim 23/9 så det e ett tag kvar... Men det e ju så svagt... Först blev jag glad men sen tvivlar jag.. Känns för bra för att va sant så då är det nog det..
  • Marie-anne
    Luttanlej skrev 2014-09-15 15:22:12 följande:
    Jag har bim 23/9 så det e ett tag kvar... Men det e ju så svagt... Först blev jag glad men sen tvivlar jag.. Känns för bra för att va sant så då är det nog det..
    du jag hade ett sånt där test och jag var allt gravid,men fick tyvärr missfall
  • Luttanlej
    Marie-anne skrev 2014-09-15 15:24:03 följande:

    du jag hade ett sånt där test och jag var allt gravid,men fick tyvärr missfall


    :( vad tråkigt för dig.. Ja men då ska jag inte hetsa upp mig...
  • kissecat
    JhjärtaK skrev 2014-09-15 10:08:40 följande:
    Om det är ett tidigt mf så ha inte i tampong utan använd bara binda. Att använda tampong vid mf är inget bra då det ökar risken för infektion.

    Jag tittade på ditt tl-test och det var klart positivt enligt mig, har använt mig av tl och de har alltid visat rätt för mig iaf, aldrig fått spök på dem. Så testa igen när du får hem nya test. Lycka till!
    Nej jag såg det sen men jag hade bara tamponger hemma. Men tänker att det inte kan vara så farligt eftersom det är så många som får tidigt missfall utan att veta om det.

    Jag blöder fortfarande och har ont i magen. Tog ett nytt test idag och det visade ingenting! Så nu tror jag faktiskt att jag aldrig har varit gravid utan att det var fel på testlagrets stickor?(så dåligt!) Det borde ju fortfarande visa positivt om jag skulle ha ett pågående missfall?
  • Marie-anne
    Luttanlej skrev 2014-09-15 15:28:20 följande:
    :( vad tråkigt för dig.. Ja men då ska jag inte hetsa upp mig...
    oj jag menade inte så! utan så där såg mitt ut när jag förstod jag verkligen var gravid
  • JhjärtaK
    kissecat skrev 2014-09-15 15:57:15 följande:
    Nej jag såg det sen men jag hade bara tamponger hemma. Men tänker att det inte kan vara så farligt eftersom det är så många som får tidigt missfall utan att veta om det.

    Jag blöder fortfarande och har ont i magen. Tog ett nytt test idag och det visade ingenting! Så nu tror jag faktiskt att jag aldrig har varit gravid utan att det var fel på testlagrets stickor?(så dåligt!) Det borde ju fortfarande visa positivt om jag skulle ha ett pågående missfall?
    Svårt att säga, ibland sjunker hcg riktigt snabbt vid tidiga mf men som du säger så är det nog ingen större fara egentligen iom att många får tidiga mf utan att veta om det.

    Lycka till framöver!
  • CrazyChristina
    kissecat skrev 2014-09-15 15:57:15 följande:
    Nej jag såg det sen men jag hade bara tamponger hemma. Men tänker att det inte kan vara så farligt eftersom det är så många som får tidigt missfall utan att veta om det.

    Jag blöder fortfarande och har ont i magen. Tog ett nytt test idag och det visade ingenting! Så nu tror jag faktiskt att jag aldrig har varit gravid utan att det var fel på testlagrets stickor?(så dåligt!) Det borde ju fortfarande visa positivt om jag skulle ha ett pågående missfall?
    Det måste inte fortfarande vara plus om du har pågående mf. Med mitt andra mf så va testen blanka dagen efter jag börjat blöda.
  • Linus1234

    Varit på Gyn idag och ingen bebis samt inga tecken på att mensen ska komma "ägg" .. Så jag har tydligen inte haft ägglossning denna månaden, sjukt konstigt det kändes för det har ju aldrig hänt mig... Hoppas att den kommer nästa månad! Lycka till alla andra som fått glada nyheter :( får kämpa på med en lillasyster/lillebror till min son :)

  • CrazyChristina
    Linus1234 skrev 2014-09-15 18:26:52 följande:

    Varit på Gyn idag och ingen bebis samt inga tecken på att mensen ska komma "ägg" .. Så jag har tydligen inte haft ägglossning denna månaden, sjukt konstigt det kändes för det har ju aldrig hänt mig... Hoppas att den kommer nästa månad! Lycka till alla andra som fått glada nyheter :( får kämpa på med en lillasyster/lillebror till min son :)


    Man har äl i snitt 10ggr /år vissa märker inte av att dom inte har äl utan får en blödning ändå. Har inte mensen kommit så är det bara att ligga i för oftast kommer äl innan man blöder ut det gamla. Jag gick som längst 60dagar utan ägglossning.
  • kissecat

    Jaja det är bara att vänta på att det ska sluta blöda och försöka igen så småningom! Tur i oturen att det skedde såhär tidigt, om det nu var mf.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester