• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Susanne1975
    galenidejj skrev 2014-09-22 20:40:34 följande:

    Hej! Kanske inte rätt forum detta men vill gärna se om något vet!

    När jag har kissat färdigt men fortfarande sitter på toa så får jag en känsla av att jag är jätte kissnödig så nödig så man nästan ryser i kroppen, då kommer det en droppe och sen är det färdigt! Haft så under hela dagen!

    Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar!


    Urinvägsinfektion kanske?
  • galenidejj
    Susanne1975 skrev 2014-09-22 20:47:50 följande:
    Urinvägsinfektion kanske?
    Googlade på det men då ska det ju göra ont när man kissar! Asså det svider ju då!
  • Cynnis
    dagg03 skrev 2014-09-22 20:44:57 följande:
    Usch vad tråkigt! :( Om du inte är gravid så tycker jag helt klart att du ska få kompensation av testlagret. De lär ju redan ha fått massa klagomål och om det vore ett seriöst företag så hade de skrivit på deras hemsida om att det är fel på testen! Hoppas att det bara var för tidigt att testa med digitalt och att du är gravid iaf! Kan tänka mig att det är en känslomässig berg- och dalbana just nu!
    Tack för dina fina ord. Men nja, efter mina missfall och alla försök så blir man lite avtrubbad. Visst både jag och sambon vart väl besvikna när det visade "inte gravid", men efter all skit vi har haft så känns det inte lika hårt. Jag är mest arg på Testlagret som företag, dom borde kontakta sina kunder och byta ut testerna! Dålig stil! Men i morgon blir det mass-testning. Jag har rätt många tester från dom och från den batchen, och jag berättar givetvis resultatet för er. Då kanske nån annan kan slippa det här som jag var tvungen att gå igenom idag.
  • Zarina
    SussLuss skrev 2014-09-22 18:41:32 följande:

    Hej! 
    Hoppar in här i hopp om att få lite stöd och ja kanske svar på mina frågor. Ska försöka fatta mig kort.
    Jag och min fästman försöker att bli gravida i ca 9mån nu, har varit skengravid många ggr under denna period. Har varit helt besatt med tanken om att bli gravid, vilket jag har släppt en aning nu efter sommaren...
    Har oregelbunden mens och jag har varit hos gyn i somras för att lämna blodprov, mer för att se att allt står rätt till. Enligt gyn står allt rätt till under besöket den 25/8, ingen pco (som jag misstänkte) och hon räknade ut att jag har ÄL runt den 19e dagen efter första mensdagen. Denna uträkning gjorde hon utefter de senaste mens perioderna då det har varit mellan 30-35dgr emellanåt.
    I vilket fall som helst, hon skrev ut Pergotime och tanken var att jag ska ta dessa under september månad, då jag hade mens 15-18 augusti.

    Fram tills igår har ag ch min fästman sexat till det varannan till var tredje dag efter mensen, allt för att inte missa eventuell ÄL. 

    Nu till "problemet"
    Är det så att jag skulle ha fått min mens mellan den 30-35e dagen så skulle det ha skett under förra veckan. Har fortf inte fått min mens och här sitter jag med lite olika symptom. Men jag vill inte hoppas på för mkt och bli lika besviken IGEN...

    Under förra veckan och veckan innan dess har jag haft så SJUKT MKT flytningar (genomskinliga och cremevita,lotion aktiga) och jag har sprungit till badrummet och trott att det var mensen som var på ingång. men icke!
    Jag har varit sjukt illamående dessa veckor, halsbränna, sura uppstötningar, en aning spänd i brösten nu på senaste och framför allt spänd i nedre delen av magen med hugg på höger sida om magen ner mot äggstocken. Är smått andfådd många ggr för enkla saker som jag alltid har gjort, så som att gå upp för några trappsteg m.m.

    Jag bestämde mig då att ta ett gravtest, gjorde detta igår... Negativt resultat inom 10min. Men sen så hände något efter någon timme... Det uppstådd ett svagt streck...??!!?!! Vad betyder detta?
    OM det skulle vara så att jag har mens efter 30-35dgr så är jag inne på BIM redan. 
    Min sambo såg gravtestet och frågade mig ifall jag hade sett strecket bredvid kontrollstrecket. Vi båda stod där och tittade på detta "spökstreck", eller ja vad det nu än är...

    Har ni varit med om liknande???
    Är så sjukt irriterad över att jag inte känner till min kropp bättre och att jag sitter här med hur många symptom som helst. Men ändå så envisas testet med att visa negativt inom tidsramen för testet.

    Bör jag gör ett nytt test snart? När då? 
    Många frågor nu och jätte långt inlägg, ledsen för det...


    Har du en bild?
  • Zarina
    JullanT skrev 2014-09-22 20:39:24 följande:

    Hejsan! Har en liten fråga. Gjorde ett test nu i eftermiddags, antagligen alldeles för tidigt men kunde inte hålla mig. Det är en hel vecka kvar till mens, men testet visade väldigt svagt på både kontroll linjen och test linjen. Vad kan detta betyda?

    Då detta är första gången för mig så har jag noll koll på allt som har med test att göra.


    Bild? Säker att det var grav och inte äl test?
  • JullanT

    [quote=74042568][quote-nick]Zarina skrev 2014-09-22 20:58:09 följande:[/quote-nick]

    Bild? Säker att det var grav och inte äl test?

    [/quote

    Skriver från min telefon och det går inte infoga bil. Men ska sätta mig vid datorn så ska jag se om det går där. Men på testet står det att det är ett tidigt gravtest

  • ChiliFrö

    Hur tidigt börjar ni prova? hade äl i lördags men vill ju givetvis testa NU men de gå ju inte :P

  • Staffelove

    Då tappar jag hoppat för mina tester ifrån Testlagret fy så trist det känns när man hör att deras tester visar fel!!!

  • JullanT
    JullanT skrev 2014-09-22 21:08:22 följande:

    [quote=74042568][quote-nick]Zarina skrev 2014-09-22 20:58:09 följande:[/quote-nick]

    Bild? Säker att det var grav och inte äl test?

    [/quote

    Skriver från min telefon och det går inte infoga bil. Men ska sätta mig vid datorn så ska jag se om det går där. Men på testet står det att det är ett tidigt gravtest



Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester