• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Hoppanloppan
    SecretlyMe skrev 2015-01-27 08:49:45 följande:
    Inte jag, men den visar ju isåfall enbart om ägget ens fäst än och börjat producera hcg-hormon..
    Ja det förstår jag. Ska prova dessa på fredag då det är 4 dagar till bim. Har fått spök på RFSUs testa tidigt så ville mest veta om dessa är mer pålitliga.
  • SecretlyMe
    Hoppanloppan skrev 2015-01-27 09:13:42 följande:

    Ja det förstår jag. Ska prova dessa på fredag då det är 4 dagar till bim. Har fått spök på RFSUs testa tidigt så ville mest veta om dessa är mer pålitliga.


    Ju tidigare de mäter, desto mer opålitliga är de.
  • Truckdriverbruden


    Hej!
    Idag gjorde jag dessa tester, en dag innan mens!
    T = Tidiga testet
    S = Förmiddagstest (Senare)
    Jag vet inte hur jag ska tyda detta. Kan man bli jätteglad och känna att man är gravid eller ska man hellre avvakta och se så det syns bättre under morgondagen?

    Vet någon om det skiljer mycket från en dag innan mens mot självaste mensdagen?

    Hade jättefint allesammans!
    Kram!
  • lilljenny
    Truckdriverbruden skrev 2015-01-27 12:04:01 följande:
    Hej!
    Idag gjorde jag dessa tester, en dag innan mens!
    T = Tidiga testet
    S = Förmiddagstest (Senare)
    Jag vet inte hur jag ska tyda detta. Kan man bli jätteglad och känna att man är gravid eller ska man hellre avvakta och se så det syns bättre under morgondagen?

    Vet någon om det skiljer mycket från en dag innan mens mot självaste mensdagen?

    Hade jättefint allesammans!
    Kram!
    det ser ut som du är gravid :)
  • lilljenny
    lilljenny skrev 2015-01-27 12:09:45 följande:
    det ser ut som du är gravid :)
    hcg ökar väl varannan dag om jag inte fattat helt fel
  • isabellab
    Hoppanloppan skrev 2015-01-27 08:27:51 följande:

    Någon som använt dessa test? Ska enligt bastpatest visa redan 7 dagar innan bim.


    Japp! Jag plussade tidigt med dem!
  • Truckdriverbruden
    lilljenny skrev 2015-01-27 12:11:08 följande:
    hcg ökar väl varannan dag om jag inte fattat helt fel
    Okej! :)
    Ja, men tack så mycket för svaret =)
    Hoppas på starkare streck imorgon då =)
  • halmstadcarro
    Truckdriverbruden skrev 2015-01-27 12:04:01 följande:



    Hej!
    Idag gjorde jag dessa tester, en dag innan mens!
    T = Tidiga testet
    S = Förmiddagstest (Senare)
    Jag vet inte hur jag ska tyda detta. Kan man bli jätteglad och känna att man är gravid eller ska man hellre avvakta och se så det syns bättre under morgondagen?

    Vet någon om det skiljer mycket från en dag innan mens mot självaste mensdagen?

    Hade jättefint allesammans!
    Kram!


    Jag hade tolkat det som gravid å blivit superglad :)
  • Truckdriverbruden
    halmstadcarro skrev 2015-01-27 12:26:15 följande:
    Jag hade tolkat det som gravid å blivit superglad :)


    Tack! =)


    Ja, känns jättebra och höra att folk ser det som jag själv ser :)


    Man blir som lite skeptisk ändå när det är så svagt (och en viss del av en frågar en själv: Ser jag i syne? )
    Det är väl så när man så jättegärna vill ha barn :)
    Men tack för svaret :)

  • Silverguld
    Silverguld skrev 2015-01-27 05:29:22 följande:

    Hej! Vill ni kolla på detta?! Får inte det bra på bild men IRL är där ett "svagt" men tydligt rosa streck (testet i mitten). Detta är starkare än det jag tog för två dagar sedan (överst som bleknat). Gjorde ett ÄL-test också och det visade en svag linje (underst). Vad tror ni, ska jag göra ett digitalt test?!


    Nu kunde jag inte hålla mig i några dagar så höll mig i några timmar och gjorde ett test från RFSU (de tidigare är från testlagret) och även detta syns det ett svagt streck på, trots att det inte är morgonurin.. Hoppas hoppas!!! Men vad säger ni om det understa testet?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester