• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Milia02
    Limpan nr2 skrev 2015-12-14 16:57:32 följande:

    Tack alla!

    Nu hoppas jag bara att illamående mm tillkommer.

    Någon som har bra tips på hur man kan undvika missfall? Jag har haft en hel del. Gått på utredning som inte visar något.

    Har ett barn sen innan. Det är nu när vi försöker få till syskon som graviditeten aldrig vill fortsätta :(


    Om du tar smärtstillande tex så ät aldrig ipren... ipren är inflammationshämmande och från början är graviditeten en inflammation i livmodern. Ta Bara Alvedon. .. och sen är det ju tyvärr så att blir det missfall går det inte förhindra .. kost och sånt har ingen större inverkan tyvärr. :( det ska vara ganska extremt dålig kost om det ska påverka på nått sätt.

    Är bebis friskt så stannar det.

    Tobak och alkohol påverkar även mannens kvalitet på spermierna. .. så det är inte bara kvinnan som egentligen bör tänka på sånt.

    Försök tänka att du väntar barn inte missfall... :) stort grattis till graviditeten.
  • SecretlyMe
    Limpan nr2 skrev 2015-12-14 16:57:32 följande:

    Tack alla!

    Nu hoppas jag bara att illamående mm tillkommer.

    Någon som har bra tips på hur man kan undvika missfall? Jag har haft en hel del. Gått på utredning som inte visar något.

    Har ett barn sen innan. Det är nu när vi försöker få till syskon som graviditeten aldrig vill fortsätta :(


    Tyvärr kan man inte undvika missfall :/ Missfall är ett sätt för kroppen att rensa bort det som inte är levnadsdugligt. Vilket är fantastiskt att kroppen gör för oss. Det finns dock vissa som har brist på ex progesteron eller för högt/lågt sköldkörtelvärde och det regleras isåfall inför en graviditet, om man blivit utredd innan. Jag önskar dig stort lycka till med graviditeten, du väntar barn, inte missfall <3
  • Moneal
    Petronelladahlberg skrev 2015-12-14 18:46:22 följande:

    Visst ser jag rätt? Negativt va?


    jag kan skymta något väldigt svagt på ditt test

    hoppas det ökar för dig! :)
  • Idorf

    Ja det var ju tur att jag inte tig det digitala testet imorse för mensen kom i eftermiddags... Surt när den kom 2 dagar mot vad den gjort tidigare månader... Nu är det en låååång jädra väntan på nästa ÄL "/


    Det är ingen skillnad på en lejon mamma och en människo mamma. Vi gör allt för våra avkommor, och dödar om vi måste!
  • glittersol
    Petronelladahlberg skrev 2015-12-14 18:46:22 följande:

    Visst ser jag rätt? Negativt va?


    Ser negativt ut, dock från mobilen!
  • Milia02

    Kan ana nått på ditt test :)


    Petronelladahlberg skrev 2015-12-14 18:46:22 följande:

    Visst ser jag rätt? Negativt va?


  • Petronelladahlberg
    Moneal skrev 2015-12-14 19:13:03 följande:
    jag kan skymta något väldigt svagt på ditt test

    hoppas det ökar för dig! :)
    BIM idag så rätt tidigt :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester