• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Agge83
    SecretlyMe skrev 2015-12-19 21:30:46 följande:

    Urinen är inte koncentrerat på em/kväll eftersom man äter och dricker. Under natten när man sover så hinner urinen bli koncentrerad, därför står det även i bruksanvisningarna att man ska testa med morgonurin innan bim.


    Tack! Är BIM imorn eller måndag, får ta ett nytt imorn bitti å förhoppningsvis lugna mina nerver ;)
  • Fröken W

    Alltså, är det någon som kan förklara för mig hur äl-tester funkar? Kontrollstrecket ska vara starkare än teststrecket... För att testet ska vara giltig ska det alltid synas två streck (kontroll och test). Hur vet man att det är positivt? (Jag har bara använt RFSU-tester)

  • Crazy catlady
    Fröken W skrev 2015-12-19 21:51:20 följande:

    Alltså, är det någon som kan förklara för mig hur äl-tester funkar? Kontrollstrecket ska vara starkare än teststrecket... För att testet ska vara giltig ska det alltid synas två streck (kontroll och test). Hur vet man att det är positivt? (Jag har bara använt RFSU-tester)


    Nej, tvärt om.. teststrecket ska vara lika stark eller starkare än kontrollstrecken, då är det positivt... o ägglossning sker mellan 12-48 tim efter..
  • ensamärstark
    Pipam skrev 2015-12-20 08:08:07 följande:

    Inget va? Med/utan blixt.


    Om jag zoomar kan jg absolut ana något streck på båda. Men det är så svagt o svårt o se om det är någon färg på strecket eller om det är gått?
  • Agge83

    Hej! BIM idag, super super svagt streck idag, fortfarande temp på 36,6.. Så vi får se vad dagen ger.. Är bara att vänta in mensen tror jag.. :(

  • Pipam

    Troor att det är samma färg men väldigt svårt att se. Det är så svagt. Men är det vanligt med testlagrets stickor att det blir så?

    Testade igår också och det har ju torkat nu men där syns nu ganska tydligt.

    Vilka test från Apoteket kan ni rekommendera som säkra?

  • SJLN
    Jennie83 skrev 2015-12-20 08:57:19 följande:

    Ni som testat plus m stickorna fr graviditets kollen, vilken dag ha de synts tydligt?


    Olika alla tre gånger, första gången äl +12 andra gången äl +15 och tredje gången äl+8. Då var det ändå tvillingar första gången och bara en tredje gången när jag plussade så mycket tidigare.
  • ensamärstark
    Pipam skrev 2015-12-20 08:19:50 följande:

    Troor att det är samma färg men väldigt svårt att se. Det är så svagt. Men är det vanligt med testlagrets stickor att det blir så?

    Testade igår också och det har ju torkat nu men där syns nu ganska tydligt.

    Vilka test från Apoteket kan ni rekommendera som säkra?


    Dessa stickor har ju en förmåga att ta lite tid på sig att visa. Ett clearblue plus skulle jag satsa på om jag var du och visar det positivt skulle jag även ta ett digitalt sen. Vet du hur många dagar efter ÄL du är?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester