• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Töntig

    Hej! Vad tror ni om denna? Hade jättestarka plus när jag testade med mitt första barn men detta vet jag knappt om det ens syns på riktigt?

  • glittersol
    AnnieLii skrev 2016-02-15 21:01:48 följande:

    Nu har jag fått tag på ett 2-pack CB+ tester. Var sååå kissnödig och kunde inte vänta, men har kissat minst 5 gånger de senaste 2 timmar så Uriner va inte så koncentrerat. Har ett kvar som jag tänkte ta i över morgon om jag kan hålla mig... Sträcket kom efter ca 30 sekunder ..

    Kameran vill ibte fånga men såg ett plus på en gång även mannen, "den där mitten strecken mena du? Ja men det ser jag fast den e svag" japp.. Svag e den men enligt CB manual så är de blankt om de är negativt. Erfarenheter med cb? Skulle köpt känsligare med de va det som fanns..


    Ser någont mycket mycket svagt men som någon annan nämnde så kan det vara spök.

    Verkar bli mer och mer spök på clearblue.

    Men ta ett test om några dagar
  • debbie86
    glittersol skrev 2016-02-15 22:09:40 följande:

    Ser någont mycket mycket svagt men som någon annan nämnde så kan det vara spök.

    Verkar bli mer och mer spök på clearblue.

    Men ta ett test om några dagar


    Grattis ser ut som två streck där.
  • AnnieLii
    bells123 skrev 2016-02-15 21:46:29 följande:
    På CB får man ofta ett vertikalt streck där färgen skulle varit om de var ett plus, om du föker är irstår vad jag menar?

    Men hoppas självklart att vi båda har fått svaga plus. :) hcg halten ökar väl hela tiden, men dubblas varannan dag. Så försök hålla dig tills på onsdag :)

    Mitt bör ju vara starkt imorrn OM de är något, med tanke på att jag testade i fredags senast.
    jo... jag har läst det.. (vilket jag tycker är idiotiskt då de lurar folk haha) Meeeennn.. försöker tänka på att jag endå fick helt blanka och negativa test med G.K 3 dagar varran dag farn till bim o sen fick positiva igår och idag.. både på GK och CB,, man blir ju galen herregud.. 
  • SJLN
    Majskrok i Norge skrev 2016-02-16 06:50:56 följande:

    Någon som ser det det andra strecket?! ????????????


    Jag ser en skugga men det ser grått ut från min telefon i alla fall..
  • Milia02

    Grattis.... du är gravid !!


    AnnieLii skrev 2016-02-15 21:01:48 följande:

    Nu har jag fått tag på ett 2-pack CB+ tester. Var sååå kissnödig och kunde inte vänta, men har kissat minst 5 gånger de senaste 2 timmar så Uriner va inte så koncentrerat. Har ett kvar som jag tänkte ta i över morgon om jag kan hålla mig... Sträcket kom efter ca 30 sekunder ..

    Kameran vill ibte fånga men såg ett plus på en gång även mannen, "den där mitten strecken mena du? Ja men det ser jag fast den e svag" japp.. Svag e den men enligt CB manual så är de blankt om de är negativt. Erfarenheter med cb? Skulle köpt känsligare med de va det som fanns..


  • StoraA

    Kan inte få in detta i huvudet. För visst kan inte fyra tester visa fel? De två första är extremt svaga det vet jag. De är på kvällskiss från i söndags. Blir nog digitalt imorgon eller vad tror ni?
    Måste ringa och avboka IVF. Herregud!

  • frestelsen
    Villhabarn29 skrev 2016-02-15 19:51:44 följande:

    Okej, jag tillhör den där testnarkomansgruppen som gärna bryter upp tester. Helt galet, jag vet. Men nu till kvällens fråga: Har någon upplevt att strecket sitter fel på ett rfsu testa tidigt? Den där lila/vita förpackningen. Jag förstår att det här förmodligen är färgrester vid kanten av testet, men jag är ändå nyfiken på era erfarenheter. :)


    Fast jag tycker inte de sitter fel? Ser ju ett till streck
  • Motherofdragons26

    Godmorgon!

    Jag är väl ny i gruppen, rörde mig här på samma tråd för fyra är sedan med första barnet. Har nu två stycken och förhoppningsvis nr 3 påväg.

    Har bim 23/2, oklart när ÄL var.

    Tog ett test som jag beställt hem från billiga tester.. Vet ej om jag vågar lita på det? Läst mycket om spökstreck på dem testen? Erfarenheter?



    Strecket kom inom tidsramen, nu när de har torkat ser det rosa ut.

    HJÄLP!!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester