• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen
    corran skrev 2016-09-01 18:06:08 följande:

    Har du bild på testen?

    Om du inte vet exakt vilken dag äl skedde så är det inte konstigt om de är väldigt svaga på bim? :)

    Menar du kanske bara är på äl+12


    Nä tog bort bilderna då jag har en dotter som kan snoka i telefonen. Jag har testat clearblue, Lloyds och stickor. Alla ger plus:) svårt att ta in, o sen har jag inte testat på morgonurin.

    Jag äter letrozol och går hos gyn så de får kolla upp hur de ser ut.

    Jag tempar men har inte tempat efter äl så noga men ganska säker på äl+14.
  • emzerus
    frestelsen skrev 2016-09-01 17:59:41 följande:

    Tack <3 har bara en känsla att de inte går vägen:/


    Att plusset är svagt behöver ju inte betyda att det är dåligt. Ta med morgonurinen nästa gång o ta med 2 dagars mellanrum med samma sorts test. (Du vet såklart detta men skriver det iaf :))

    Man tycker att de flesta plussar tidigt...innan bim men att plussa senare är vanligare. Så att plusset är svagt på äl+14 tycker inte jag behöver betyda nåt. Så länge det ökar med några dagars mellanrum bara.

    Håller mina tummar hårt för dig! <3
  • Bell13
    frestelsen skrev 2016-09-01 18:02:22 följande:
    Tack:) fick svaga men tydliga plus på olika tester. Är dock osäker på om de är för svaga för bim idag. Fast då säger min skalle tänk vad Cyanea skulle säga;) tror äl+14 o hade sex då o inte efter. Ge mig en bra teori om varför de är så svaga? :)
    Så här såg det ut sist jag plussade. Detta är på bim. Tydligt men ändå rätt svagt.
    Testa om några dagar igen som sagt så är det nog starkare då. Har det inte blivit starkare på 1 v kanske det är något galet men det är ju så tidigt ännu
  • frestelsen
    emzerus skrev 2016-09-01 19:03:21 följande:

    Att plusset är svagt behöver ju inte betyda att det är dåligt. Ta med morgonurinen nästa gång o ta med 2 dagars mellanrum med samma sorts test. (Du vet såklart detta men skriver det iaf :))

    Man tycker att de flesta plussar tidigt...innan bim men att plussa senare är vanligare. Så att plusset är svagt på äl+14 tycker inte jag behöver betyda nåt. Så länge det ökar med några dagars mellanrum bara.

    Håller mina tummar hårt för dig! <3


    Ja så är det, tack<3 ska ge fan i tester i den mån jag kan haha måste ändå ringa läkaren eftersom jag ska ha bevakad graviditet på en gång.
  • frestelsen
    Bell13 skrev 2016-09-01 19:15:49 följande:

    Så här såg det ut sist jag plussade. Detta är på bim. Tydligt men ändå rätt svagt.

    Testa om några dagar igen som sagt så är det nog starkare då. Har det inte blivit starkare på 1 v kanske det är något galet men det är ju så tidigt ännu


    Ah får försöka tänka på annat, som sagt kommer blodet så va de ingen lyckad graviditet och kroppen tar hand om det själv.
  • Petronelladahlberg

    Hej igen..

    Vi är fundersamma jag och flickvännen.

    Är på BIM+7 idag och fortfarande ingen mens, hade mensvärk på BIM+1,2,3 men inte längre. Har någon stickning som kommer och går, även en svag molande värk till och ifrån.

    Alla test har visat negativt..

    Vad tror ni?

  • Ellebje

    Jag vet att det inte är riktigt rätt tråd för detta. Men ni alla verkar så grymma på tester av alla dess slag:) så jag gör ett försök. Jag är nu på dag 15, och har hela dagen haft riktiga älflytningar , nästan så att jag har halkat av toan :p haha. Iaf, kan ju själv se en liten stegring men långt ifrån positivt. Men när tror ni att det kan bli positivt? Jag har bara tre test kvar, så har inte möjlighet att testa massa ggr. Men borde jag göra ett test imorgon fm eller kan man lika gärna vänta en dag till? Det är RFSUs tester. .

  • Muffins2017
    Petronelladahlberg skrev 2016-09-01 19:35:10 följande:

    Hej igen..

    Vi är fundersamma jag och flickvännen.

    Är på BIM+7 idag och fortfarande ingen mens, hade mensvärk på BIM+1,2,3 men inte längre. Har någon stickning som kommer och går, även en svag molande värk till och ifrån.

    Alla test har visat negativt..

    Vad tror ni?


    Då är du/hon inte gravid. Inseminerar ni så har ni förmodligen missat ägglossning skulle jag tro. Har du/hon regelbunden cykel?
  • skogstjejen19

    Grattis!!!!!!!!!!!

    Så glad jag blir <3

    Håller tummarna stenhårt!


    frestelsen skrev 2016-09-01 15:37:47 följande:

    Jag fick plus idag med på 3 olika test:) men vågar inte riktigt gå in i en gravgrupp än. Om blodet håller sig borta kommer jag dit om 1-2 veckor. Haft så många mf så törs inte va lycklig än:(


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester