• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Bell13
    lilaemma skrev 2016-09-18 05:59:08 följande:

    Försöker hos er: är gravid, men orolig att det inte ökar som det ska. Är 6+0 idag. För 8 dagar swdan fick jag gravid 2-3 och 7 dagar innan det gravid 1-2. Så idag fortfarande gravid 2-3. Är det kört då?


    Det borde ha ökat på 8 dagar anser jag.
  • Grönablad
    Bell13 skrev 2016-09-18 09:59:15 följande:

    Det borde ha ökat på 8 dagar anser jag.


    Det kan ju mkt väl ha ökat ändå. Det är ju ett visst intervall av hcg som ger svaret "2-3 veckor". lilaemma kan ju ha legat i den nedre delen av intervallet förra veckan och nu i den övre delen, det ser man ju inte. Ett digitalt graviditetstest är ett väldigt trubbigt instrument att använda om man vill hålla koll på sin ökning.
  • Oline
    lilaemma skrev 2016-09-18 05:59:08 följande:

    Försöker hos er: är gravid, men orolig att det inte ökar som det ska. Är 6+0 idag. För 8 dagar swdan fick jag gravid 2-3 och 7 dagar innan det gravid 1-2. Så idag fortfarande gravid 2-3. Är det kört då?


    Jag fick 3+ på 5+0. Känns som det borde ökat för dig om det var 8 dgr sedan du fick 2-3. Testade du med morgonurin? Jag hade nog väntat 3 dagar och testat igen och sett om jag fått 3+ (men det är jag, hade inte kunnat slappna av annars..) Har fått 2 missfall och båda gångerna har det inte ökat från 2-3 veckor utan stannat där :( Hoppas allt är som det ska för dig, håller tummarna!
  • LinaLinus


    Ett nytt försök idag... syns mer i verkligheten så skickat med ett redigerat kort där de syns på bild. Kan det bli ett klart streck tror ni? Äl+11 idag. Hoppas!
  • glittersol
    LinaLinus skrev 2016-09-18 13:06:47 följande:

    Ett nytt försök idag... syns mer i verkligheten så skickat med ett redigerat kort där de syns på bild. Kan det bli ett klart streck tror ni? Äl+11 idag. Hoppas!


    Jag ser tyvärr ingenting! Håller tummarna att det är för tidigt!
  • Glädje

    Fick super svagt igår på cb o nu detta på predictor early.. Bim-2 ej morgon urin, har dragit upp kontrasten lite... Ser någon nåt?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester