• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ohhello
    ohhello skrev 2016-09-15 17:12:53 följande:

    Tog ett test igår, såg negativt ut och lämnade det i en burk i toaletten. Tog ett nytt test med morgonurin idag och tyckte mig se ett himla svagt sträck (i alla vinklar men kan inte fotografera det) så kollade på skoj gårdagens - och det visar ett tydligt rödlila lika brett streck som kontrollstrecket?!

    Vet att man absolut inte ska lita på tester efter tiden gått ut, men eftersom de alltid varit totalt blanka oavsett hur många dagar de torkat förut när jag inte varit gravid får man ju ett litet hopp. Så frågan är: Billigatesters tester - är det vanligt med tydliga torkstreck/färgrester och hur ser de ut?

    Får inte in bild på testen här just nu samt vet ej när BIM är eller vilken dag jag är efter ÄL.


    Fick in bilden nu hoppas jag. Överst är testet (inte morgonurin) som blivit lämnat över natten & underst är ett lite ljus-redigerat foto på det med morgonurin dagen efter. Är rosa men väldigt svagt irl.
    Får svaga skuggor på testen sen dess också men litar inte ett dugg på dem. Det är det som är överst som jag undrar om är enbart färgrester.
  • Grönablad
    pimpim78 skrev 2016-09-18 15:39:16 följande:

    Gjorde ett test i dag !! Vad tror ni om det här 13 dagar efter äl ? Är det bara spökstreck eller kan det vara ett positivt ? Vågar inte hoppas ???


    Tycker att det ser positivt ut även om det alltid är vanskligt att analysera uppbrutna test...
  • glittersol
    vi259 skrev 2016-09-18 15:00:53 följande:

    Ser någon något här?


    Glädje skrev 2016-09-18 14:44:06 följande:

    Alltså vad ska man tro.. Bim -3 o jag testade svagt plus på cb igår å nu ett lika svagt med predictor early, går typ inte att få med på bild... Hinner ju bli galen innan bim!!

    Det plusset från cb är liksom så tydligt att jag ser det i alla ljus å vinklar å det har hållt sig kvar sen jag tog det igår men ingen här verkar se det på bild... Känner att jag måste ha blivit galen..?!?


    Tyvärr ser jag inget på era test
  • glittersol
    pimpim78 skrev 2016-09-18 15:39:16 följande:

    Gjorde ett test i dag !! Vad tror ni om det här 13 dagar efter äl ? Är det bara spökstreck eller kan det vara ett positivt ? Vågar inte hoppas ???


    Jag ser något men är rätt suddig bild, du kan inte ta om?
  • Grönablad
    Medberoende skrev 2016-09-18 15:57:21 följande:

    Är det någon som har testat dom här testen som har 5mlU/mL i känslighet?

    Har aldrig testat men kanske i framtiden.

    www.apotea.se/tidigt-graviditetstest-2-st


    Tänker att risken för falska positiva svar ökar en del med så lågt gränsvärde. Testa kan man ju alltid men jag skulle nog ha svårt att lita på ett sånt test.
  • Medberoende
    Grönablad skrev 2016-09-18 16:19:51 följande:

    Tänker att risken för falska positiva svar ökar en del med så lågt gränsvärde. Testa kan man ju alltid men jag skulle nog ha svårt att lita på ett sånt test.


    Ja jo det har jag åxå tänkt påtänkte mer om någon hade testat? :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester