• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Alexandra93
    Hedblomster skrev 2017-11-27 10:51:41 följande:

    Äl+9 eller 10... tror inte det är nåt men litar inte på ögonen längre haha. Nån som ser nåt? Svårt att se irl och ännu svårare på bild men...


    Ser något svagt! Mina har också varit så svaga i några dagar. Är också på äl+10 idag. Testa om någon dag igen så har dem säkert blivit starkare! Inte många som får spökstreck med dem testen tror jag iallafall! :)
  • Njcm
    Alexandra93 skrev 2017-11-27 07:39:40 följande:

    Dagens test, ÄL+10. Tycker mig se en liten stigning från tidigare test. Behöver inte anstränga mig för att se ett ljusrosa streck i verkligheten! Hoppas hoppas!


    Åh ser ju positivt ut <3 grattis!! Fock ett svagt på testlagret igår med men tror de var spök men glad för din skull!! Detta ser jag ju tydligt :D
  • Hedblomster
    Alexandra93 skrev 2017-11-27 11:19:06 följande:

    Ser något svagt! Mina har också varit så svaga i några dagar. Är också på äl+10 idag. Testa om någon dag igen så har dem säkert blivit starkare! Inte många som får spökstreck med dem testen tror jag iallafall! :)


    Åh hoppas! Tyckte jag såg något när jag lyste igenom med ficklampa men sen råkade jag blända mig och såg bara gröna fläckar haha... i det här läget kan det ju verkligen vara inbillning också men man måste ju hoppas!

    Tittade på ditt test nu och det var verkligen tydligt! Hoppas det fortsätter så :)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Alexandra93
    Njcm skrev 2017-11-27 11:20:00 följande:

    Åh ser ju positivt ut <3 grattis!! Fock ett svagt på testlagret igår med men tror de var spök men glad för din skull!! Detta ser jag ju tydligt :D


    Åh vad glad jag blir men vågar inte riktigt ropa hurra ännu, vill se det ännu tydligare innan jag vågar tro på det!

    Tror inte att det är så vanligt med spök på testlagrets! Vilken dag är du på? Hoppas det är ett plus för dig!
  • Alexandra93
    Hedblomster skrev 2017-11-27 11:27:08 följande:

    Åh hoppas! Tyckte jag såg något när jag lyste igenom med ficklampa men sen råkade jag blända mig och såg bara gröna fläckar haha... i det här läget kan det ju verkligen vara inbillning också men man måste ju hoppas!

    Tittade på ditt test nu och det var verkligen tydligt! Hoppas det fortsätter så :)


    Haha ja det är jobbigt det där! Men tro absolut att det kan vara ett tidigt plus! Hoppas på det bästa för dig :)

    Åh jag hoppas verkligen att det är ett tidigt plus! :)
  • Frejalola
    Test14 skrev 2017-11-27 09:55:59 följande:

    Hej:) Jag får oxå supersvagt på babyplan,undrar liksom du om någon har erfarenhet av just dom.

    Frågat i annan tråd men frågar här oxå;)

    Har du provat något annat märke? Svårt att se färgen på strecket,är det ljusrosa? Vill du vara gravid,så håller jag tummarna för dig!!


    Jag testade med apotekets nu precis, kissade för en timme sen så det borde inte synas något ett ljust väldigt svagt rosa streck kom. Babyplans är också ljusrosa! Hur är dina eller svårt att tyda färgen? Testade nu precis med clearblue veckoindikator i samma kiss som apotekets men den visade inte gravid. Hur kan man fokusera på något annat än detta nu? ???? tack! Jag hade blivit superglad men inget varken planerat eller oväntat ???? håller tummarna för dig med om du också hoppas på plus! Är du innan eller efter BIM?????
  • Frejalola
    Frejalola skrev 2017-11-27 12:09:15 följande:

    Jag testade med apotekets nu precis, kissade för en timme sen så det borde inte synas något ett ljust väldigt svagt rosa streck kom. Babyplans är också ljusrosa! Hur är dina eller svårt att tyda färgen? Testade nu precis med clearblue veckoindikator i samma kiss som apotekets men den visade inte gravid. Hur kan man fokusera på något annat än detta nu? ???? tack! Jag hade blivit superglad men inget varken planerat eller oväntat ???? håller tummarna för dig med om du också hoppas på plus! Är du innan eller efter BIM?????


    Oj alla frågetecken ska vara smileys... men det verkade inte funka här! Skriver inte så hysteriskt... haha
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-11-27 10:51:41 följande:

    Äl+9 eller 10... tror inte det är nåt men litar inte på ögonen längre haha. Nån som ser nåt? Svårt att se irl och ännu svårare på bild men...


    Jag kan ana något!
  • Emhy89
    Linn och Robin skrev 2017-11-26 16:54:16 följande:
    På predictor early fick jag helt negativt idag, men strecket på bilden ovan med annat test..
    Men vad märkligt! Jag ska till gyn och kolla eftersom jag inte har haft mens sedan den 11/10 men inte är gravid heller.. :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester