• bejbisen

    Vår/sommarbebisar i umeå 2012

    Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

    Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

    Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

    om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           


    Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Sofi81

    Håller verkligen tummarna för dig bejbisen!
    När jag fick mitt missfall, i v 16 (men fostret var bara högst 5v) Så hade jag bara lite  flytningar till att börja med, eller det blev inte mer förrän jag fick ett piller från akuten (fick fruktansvärt ont efter 1 dag!
    Om du är jätteorolig så ring och be att dom kollar dig (för det gjorde jag)

    Man är SÅ mycket starkare än vad man tror, inte nog med att vara ensam att gå igenom en separation, som kanske inte var den lättaste och har inte varit lätt efter heller då han bara vill bråka hela tiden! Men nu håller det på bli bättre då vi inte har något annat än barnen gemensamt!

    Ska försöka sätta igång och göra lite saker här hemma nu så att jag är klar när jag ska tillbaka på jobbet!! Personalmöte ikväll, det är tur att jag ska få bullar :)

  • bejbisen

    Tack för att ni håller tummarna :)
    börjar dock tro att de inte är nå farligt. Har märkt att de bara kommer lite rosa efter ja varit på toa och "tagit i", eller va man ska säga är endast då de kommer, så mest troligt är det nått litet kärl eller nått som brister kanske? Blir de mer så kommer ja ringa å kräva att dom kollar upp de

  • marieotyra

    Hej på er! Vad roligt med bekanta ansikten i den här tråden. Väntar nummer 2 till sommaren och även här är det hemligt än så länge. Verkar vara början på juni som gäller...

    Zirap: Kul att du blev gravid igen efter mf! 

     

  • bejbisen

    marieotyra: Hej! Och Grattis!! Jag har nog oxå BF i början på juni.
    Räknaren här på FL säger 30 maj, men de kommer bli flyttat några dagar, så ja chansar på typ 3-4 juni

     


    Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • marieotyra

    Är det inte märkligt att man, även fast man försöker få barn, inte kan hålla reda på när man hade mens senast? Därmed lite oklart det här med bf... 

    Har ni varit på inskrivning än?  

  • bejbisen

    Haha, jo, de är nog lite märkligt Ja har dock en "mensapp" i min telefon, så ja har koll på när ja hade min De har jag haft de andra gångerna oxå. men har dock ändå alltid blivit flyttad några dagar. Antar att Äl hoppar lite som den vill emellanåt

    Näe, jag har inte varit på inskrivning än. Skulle få tid den 17:e, men då är ja borta, då de blir den 24:e istället.
    Har du haft din inskrivning?
      


    Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Zirap
    marieotyra: Så roligt att vi kan följas åt i den här tråden också :)

    Jag har inte varit på inskrivning och inte heller ringt dit. Förra gången har jag för mig att jag fick tid för inskrivning i vecka 12 ungefär, även fast jag ringde ganska tidigt. Planen jag har nu är att ringa runt v 10. Vill inte bygga upp en massa förväntningar för tidigt den här gången. 

    Ska ni göra nupp/kub-test? Vi gjorde privat nupp förra gången (har för mig att de inte erbjöd kub på den kliniken då) och kommer att göra det även den här gången om allt går vägen. Ska bli kul att få titta redan i vecka 14 eller när det nu är.

    Är det någon som vet om man blir erbjuden VUL eller tidigt UL av landstinget när man inte har någon koll på när man kan tänkas ha blivit gravid? Själv har jag väl ändå ganska bra koll så när på en vecka, men jag tänkte rent allmänt alltså.
  • marieotyra

    Förra gången gjorde vi inte något nupp/kub. Men nu har jag insett hur mkt man oroar sig för andra små saker och man önskar ju verkligen sina barn de bästa förutsättningarna så nu funderar jag ändå på det.  

    Tänkte också ta och ringa snart. Tror jag var där ganska tidigt förra gången...kan inte ha gått så många veckor...

     

  • Sofi81

    Jag ska på min inskrivning den 19/10 Då ska jag höra om dom inte kan göra ett tidigt UL bara för att få se att allt är okej med pyret. Har ju varit med om ett jobbigt "missat" missfall och det vill jag inte vara med om igen!

  • micksaan

    Vad kul marieotyra! Grattis. Nu är snart hela vårtråden här. Hoppas det går bra jag är med här och tjuvläser och kommenterar emellanåt. Vill ju gärna hålla kontakten med redan bekantingar, i min vintervårtråd har jag inget bekant ansikte sedan tidigare.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012