• Just me

    Tips och råd för oss som har iphone! :)

    Hej! Har inte sett att det ska finnas liknande tråd här så jag startar en för oss med iphone där vi kan dela med oss lite tips och tricks.... Det finns sååå otroligt mycket i den lilla manicken som man knappt har någon aning om så det skulle vara kul om vi kunde dela med oss! Många har fått grepp och kan allt eller det mesta,andra som mig har haft iphone ett bra tag men lär sig fortfarande och blir lika paff varje gå g och andra är helt nybörjare! Hoppas att det finns fler som tycker att det skulle vara kul med den här tråden och vill dela med sig! Jag tex lärde mig för inte så länge sedan att man kan knäppa kort när man vistas på en sida så istället för att kopiera kan man då knäppa och det spars i kamera albumen...hade haft telen i 1,5 år och inte vetat om det... Haha...

  • Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)
  • heter

    Glömde skriva att när jag kollade var låtarna låg så gjorde jag det bara på nya datorn och där låg dom på olika platser. Måste jag sparka igång den gamla datorn och kolla där med?

  • Jonsson92

    Startar du den gamla så kan du ju få svart på vitt vart musiken ligger.

    Jag skulle ta bort hela biblioteket och lagt in allt igen..

    iOS5 är ett krav för att det ska kunna synkas trådlöst. Man måste aktivera att den gör det på alla enheter.
     

  • heter
    Jonsson92 skrev 2011-12-14 20:31:24 följande:
    Startar du den gamla så kan du ju få svart på vitt vart musiken ligger.

    Jag skulle ta bort hela biblioteket och lagt in allt igen..

    iOS5 är ett krav för att det ska kunna synkas trådlöst. Man måste aktivera att den gör det på alla enheter.
    Vet du hur länge det tar att lägga in cd-skivor???

    Jag har inte 5 på iPhonen men på allt annat. Och det funkar med det som köps på itunes, även iphone utan 5, men inte med inlagda cd-skivor. Jag får kicka igång den gamla datorn och kolla var det ligger där.
  • Jonsson92

    Nej jag menar inte att du ska rippa om allt :)
    Det enda som försvinner är biblioteket i iTunes själva filerna är kvar om du nu inte väljer att ta bort de..
    Sen väljer du bara lägg till i bibliotek, för mig tog denna procedur ca 1min och jag har 1600 låter..
     

  • TomMon

    Kanske en dum fråga, men finns det något sätt som man kan sortera sina foton i olika mappar?

  • emelyl

    TomMon: Ja, hade varit bra om det fanns nått sätt o spara dem på UTAN att de ligger kvar i 'huvudmappen'. Finns det?

    Annars kan du bara trycka 'Ändra' när du står i Album. Lägg till ett album, gå in i Albumet o välj lägg till bilder... Men de sparas som sagt också i huvudmappen Album.

    Grr..

  • starlight

    om man byter från 3gs til fyran hur får man med alla köpta appar?nåt annat man bör tänka på ?

  • starlight
    trollkarl skrev 2011-12-15 18:35:04 följande:
    @ starlight

    Synka innan sen synka nya telefonen..

    tackar :D
Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)