• Just me

    Tips och råd för oss som har iphone! :)

    Hej! Har inte sett att det ska finnas liknande tråd här så jag startar en för oss med iphone där vi kan dela med oss lite tips och tricks.... Det finns sååå otroligt mycket i den lilla manicken som man knappt har någon aning om så det skulle vara kul om vi kunde dela med oss! Många har fått grepp och kan allt eller det mesta,andra som mig har haft iphone ett bra tag men lär sig fortfarande och blir lika paff varje gå g och andra är helt nybörjare! Hoppas att det finns fler som tycker att det skulle vara kul med den här tråden och vill dela med sig! Jag tex lärde mig för inte så länge sedan att man kan knäppa kort när man vistas på en sida så istället för att kopiera kan man då knäppa och det spars i kamera albumen...hade haft telen i 1,5 år och inte vetat om det... Haha...

  • Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)
  • colin2010

    har kollat runt lite om detta med jailbreak.
    går det att göra på iphone 4s?
    är det svårt? då ja ej är så kunnig.
    går det att återkalla om jag ej gillar det.
    skulle ju vara kul med lite mer saker att kunna göra.

    är det också så att man kan ladda ner betaql appar gratis? eller är det något jag fått för mig 

  • colin2010

    och funkar siri fast den är jailbreakad?
    kommer ja förora info mobilen när ja gör det och om ja vill återställa den? 

  • Jonsson92

    @Sthlm Cicci
    Enklast är att återställa som en ny telefon och inte ladda in någon säkerhetskopia. Då ska det fungera sen.. 

  • trollkarl

    @ Malin

    Inget försvinner, ja det går att återställa, ja Siri kommer funka, ja till betalappar, det är enkelt, tom min 12 åriga dotter klarar det.
    Ja iPhone 4S kommer enligt uppgift från nästa vecka ev gå att jailbreaka.

  • standby

    Tack trollkarl för tipset om att avstängd 3G ger bättre täckning! I 1,5 år har jag varit tvungen att stå vid fönstret eller ute för att kunna prata i min 3GS när jag är hemma. Det slipper jag nu!
    (är INTE ett stort fan av Telia öht men har mobil och abb betalt av jobbet, även under f-ledighet så jag ska väl inte vara allt för kritisk :P )

  • trollkarl

    @ stand by

    Varsegod Telia har på tok för hög överbeläggning i 3G nätet för tillfället. Därav 2G går bättre..

  • ssf
    trollkarl skrev 2012-01-03 21:16:00 följande:
    @ Helena

    Är push på mailen av?
    Ja, om du menar den under Hämta nya data så är den av.
Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)