• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Poptart
    Nessie84 skrev 2012-01-17 21:17:53 följande:
    Poptart: det förstår jag! Det måste kännas hur bra som helst och vilken lycka att ha tagit sig igenom hela utbildningen! Jag har inte kommit så långt i min utbildning, har precis börjat T2 :) ska snart ut på min första VFU så det ska bli kul! Förstår att du är glad över att vara klar men är det inte lite läskigt också?! Har du fått något jobb?
    Japp, tiden kommer flyga fram ska du se, man betar av kurs för kurs och vips är man klar! Nä inget ssk-jobb, jag är gravid med tredje barnet, så jag går tillbaka till min gamla arbetsgivare Manpower i tre månader innan mammaledigheten. Lättast så Men i princip alla kursare har fått jobb vad jag vet! 
    Vackert skrev 2012-01-17 21:21:33 följande:
    Grattis :)

      Såg att du arbetar/arbetat på BB Sthlm. Känner du någon Lina som jobbar som uska där? Hon börjar T6 nu på ssk.programmet?
    Hej! Lina? Hmm.. Det är möjligt.... men jag är inte säker! Vilken skola går hon på?
  • Vackert
    Poptart skrev 2012-01-17 23:11:52 följande:
    Japp, tiden kommer flyga fram ska du se, man betar av kurs för kurs och vips är man klar! Nä inget ssk-jobb, jag är gravid med tredje barnet, så jag går tillbaka till min gamla arbetsgivare Manpower i tre månader innan mammaledigheten. Lättast så Men i princip alla kursare har fått jobb vad jag vet! 

    Hej! Lina? Hmm.. Det är möjligt.... men jag är inte säker! Vilken skola går hon på?
    Falun Glad Men hon bor i Sthlm. 

    Det fär om att beta av kurs för kurs, så känner jag. Helt plötskigt är kursen över och listan på avslutade kurser fylls på sakta men säkert Skrattande Nu står det dessutom att vi ska gå igenom info inför termin 4, redan??  Jag började ju nyss termin 1 Skrattande   
  • Momalicious

    Jag bestämde mig för att hoppa av. Vill bli sjuksköterska fortfarande men just nu var det inte rätt helt enkelt. Tyvärr bor jag på Orust, med lång pendling till både Göteborgs uni och högskolan väst (Trollhättan) så finns inget närmre alternativ. När jag väl bestämmer mig för att plugga igen flyttar vi förmodligen så vi bor nära nåt av universiteten, så slipper jag pendla så långt. Är ju bara 21 så har tid på mig :) men om ett år eller så.

  • Vackert
    Momalicious skrev 2012-01-18 10:41:37 följande:
    Jag bestämde mig för att hoppa av. Vill bli sjuksköterska fortfarande men just nu var det inte rätt helt enkelt. Tyvärr bor jag på Orust, med lång pendling till både Göteborgs uni och högskolan väst (Trollhättan) så finns inget närmre alternativ. När jag väl bestämmer mig för att plugga igen flyttar vi förmodligen så vi bor nära nåt av universiteten, så slipper jag pendla så långt. Är ju bara 21 så har tid på mig :) men om ett år eller så.

    Tar du ett "uppehåll" då eller måste du söka på nytt igen?
  • Momalicious
    Vackert skrev 2012-01-18 11:07:03 följande:
    Tar du ett "uppehåll" då eller måste du söka på nytt igen?
    Måste söka på nytt. Man behöver rätt starka skäl för att få behålla sin plats. Men jag har inga problem med att komma in så det gör inte så mycket.
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Vackert
    Momalicious skrev 2012-01-18 11:37:21 följande:
    Måste söka på nytt. Man behöver rätt starka skäl för att få behålla sin plats. Men jag har inga problem med att komma in så det gör inte så mycket.

    Lycka till med allt, tråden lär ju finnas kvar om ett år eller så eftersom många av oss inte är klara då Skrattande Du är varmt välkommen tillbaka.
  • minimera
    Vackert skrev 2012-01-17 21:48:19 följande:
    Alltså tänk såhär. Om du inte pluggar så mycket som du skulle behöva så finns risken att du får göra en omtenta och vad tar inte mer tid från dig och din dotter än en omtenta? Då ska du både fokusera på det ni gör för stunden och även då på omtentan. Jag njuter till fullo av mina studier just nu och har gjort under det gångna året. Jag har pluggat mellan 8-15.30 ungefär, jag gör det fullt ut och har hittills inte fått några omtentor. Inte ens på läkemedelsräkningen som vi skulle ha alla rätt på. Innan 8 och efter 15.30 är jag mamma. Glad och nöjd sådan. Jag sätter inte mig själv först utan mina barn går i första hand. Kortsiktigt kan det upplevas som att mina barn kommer i andra hand, men i förlägningen gör jag ju allt för deras skull.
    Varför bor du inte här och peppar mig? Tungan ute Ska försöka tänka sådär för jag vill verkligen slippa ångesten på kvällar och helger. Gick till dagis idag och det är väl ca 2km dit så blev en liten promenad och känner mig piggare och nu försöker jag plugga till omtentan
  • Momalicious
    Vackert skrev 2012-01-18 12:05:26 följande:
    Lycka till med allt, tråden lär ju finnas kvar om ett år eller så eftersom många av oss inte är klara då Skrattande Du är varmt välkommen tillbaka.
    Tackar! Låter den ligga kvar i favoriter tills det är dags igen :)
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Vackert
    minimera skrev 2012-01-18 12:06:50 följande:
    Varför bor du inte här och peppar mig? Tungan ute Ska försöka tänka sådär för jag vill verkligen slippa ångesten på kvällar och helger. Gick till dagis idag och det är väl ca 2km dit så blev en liten promenad och känner mig piggare och nu försöker jag plugga till omtentan

    Ja och din dotter tycker säkert det är skönt när inta mamma ska pussa och gosa med henne hela tiden Skrattande Näää, skoja bara!! Gör nu den där stygga omtentan och inga fler SkrikandesFlört
  • minimera
    Vackert skrev 2012-01-18 13:47:26 följande:
    Ja och din dotter tycker säkert det är skönt när inta mamma ska pussa och gosa med henne hela tiden Skrattande Näää, skoja bara!! Gör nu den där stygga omtentan och inga fler SkrikandesFlört
    Ja jag håller på och pluggar för fullt, just nu om nervsystemet, hjärnan och fan och hans moster. Kommer som tur är ihåg rätt mycket om det så blir mest repetition, men ska snart börja med endokrina systemet och det är inte riktigt min grej haha.

    Vad är det för kurs du läser nu? Har du många föreläsningar eller pluggar du mest hemifrån?
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!