• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Vackert
    Scream4 skrev 2012-01-19 17:05:52 följande:

    Måste har varti rätt tufft att ha läst två vidareubildningar...

    Njaa. det vet jag inte.. Vi var inte tillsammans då när han läste, men det är klart, det tar ju lite tid och kraft.. Jag är inte så sugen på att vidareutb. mig, jag är glad om jag blir ssk i första hand Skrattande
  • Scream4
    Vackert skrev 2012-01-19 17:16:10 följande:

    Njaa. det vet jag inte.. Vi var inte tillsammans då när han läste, men det är klart, det tar ju lite tid och kraft.. Jag är inte så sugen på att vidareutb. mig, jag är glad om jag blir ssk i första hand Skrattande

    Ok... Jag har varit inne lite på narkos, distrikt och ambvubben tidigare eller nåt med barn... Men jag vet inte. Ska iallfall jobba minst ett år innan
  • aijo
    minimera skrev 2012-01-19 14:53:16 följande:
    välkommen!

    Vi skulle ha gått i samma klass om jag inte bytt till Örebro Trivs du bra?
    Tack!
    Jahaa där ser man =) Vad kommer det sig att du bytte??

    Jag trivs kanonbra, jättebra skola, lärare och klasskompisar.. men lite trött med allt pendlande.. bor 10mil bort :(
    Har en jag känner som läser i Örebro, kanske går i din klass =)
  • aijo
    Hanna36 skrev 2012-01-19 21:08:23 följande:
    Hej!

    Började T1 i måndags! =) 
    Vad spännande!
    Minns verkligen hur nervöst och pirrigt det var första dag.. så mkt nytt, och så många nya människor!
    Vart ska du börja plugga??
  • Hanna36
    aijo skrev 2012-01-19 21:10:28 följande:
    Vad spännande!
    Minns verkligen hur nervöst och pirrigt det var första dag.. så mkt nytt, och så många nya människor!
    Vart ska du börja plugga??

    Ja, första dagen var helt galen... ny stad, nya människor...

    Jag läser i Borås... 130 klasskompisar och kände ingen från början... men man lär ju känna en del ganska fort! =) Nu är det mycket intryck med allt som ska tas in, litteratur ska fixas osv.. =) 
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • dosed

    Någon mer än jag som siktar på att bli barnmorska sedan? Jag vill helst bara jobba nåt år och sen börja läsa vidare direkt men det är ju sjukt svårt att komma in! Urvalet sker ju inte efter betyg eller högskolepoäng.. störigt!

  • Flashbulb
    dosed skrev 2012-01-19 21:14:35 följande:
    Någon mer än jag som siktar på att bli barnmorska sedan? Jag vill helst bara jobba nåt år och sen börja läsa vidare direkt men det är ju sjukt svårt att komma in! Urvalet sker ju inte efter betyg eller högskolepoäng.. störigt!
    Hur sker urvalet då?
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!