• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Scream4
    Vackert skrev 2012-01-21 16:47:47 följande:
    Jaha ok. Ja, det där med att hålla hårt i pengarna tror jag att den kommunen jag bor i gör. Fast samtidigt kan det ju vara bra med en vikarie som kan ge insulin osv... Jag ska ringa vikarepoolen som jag är anställd på då. Jag ska jobba i sommar så då är jag klar med T3.

    Om du jobbat tidigare så borde du ju får gå som usk.. Det fick jag efter två terminer på ssk just pga jag jobbat tidigare.
  • JA77
    Scream4 skrev 2012-01-21 16:52:09 följande:

    Om du jobbat tidigare så borde du ju får gå som usk.. Det fick jag efter två terminer på ssk just pga jag jobbat tidigare.
    Jobbat tidigare? Som vadå?
  • Scream4
    JA77 skrev 2012-01-21 16:55:35 följande:
    Jobbat tidigare? Som vadå?

    Menade att om hon jobbat på samma ställe som vårbidträde tidigare borde hon kunna bli anställd som undersköterska nu efter tre terminer på ssk. Jag jobbade osm vårdbiträde tidigare och blev sedan anställd som undersköterska efter 2 terminer på ssk.
  • JA77
    Scream4 skrev 2012-01-21 16:56:47 följande:

    Menade att om hon jobbat på samma ställe som vårbidträde tidigare borde hon kunna bli anställd som undersköterska nu efter tre terminer på ssk. Jag jobbade osm vårdbiträde tidigare och blev sedan anställd som undersköterska efter 2 terminer på ssk.
    Jaha, i Norge då eller? :P

    Javisst borde hon kunna få en usktjänst efter 3 terminer.    

      
  • sussey

    Japp, är BTH jag läste på. Visste inte att de var ensamma om det :)

  • Scream4
    JA77 skrev 2012-01-21 17:03:34 följande:
    Jaha, i Norge då eller? :P

    Javisst borde hon kunna få en usktjänst efter 3 terminer.    

      

    Nej, aldrig jobbat i Norge. Har min numera fasta tjänst i den kommunen i Sverige där jag bor

    Dessutom finns väl inte ens undersköterksor i Norge...  
  • Vackert
    Scream4 skrev 2012-01-21 17:24:35 följande:

    Då är det nog inga problem

    Jag ska ringa och kolla på måndag!

    Idag var jag och handlade kläder till ungarna, halva reapriset! Ett litet tips till alla föräldrastudenter eller ni som brukar handla där till er själva Glad Nu vet jag iof inte om detta gäller alla Lindexbutiker.   
  • Jenolini

    Jag fick jobba som usk efter två terminer inom kommunen. En annan tjej i min klass fick det inte på samma ställe. Hon är yngre med mindre erfarenhet. Jag har jobbat som personlig assistent innan. Kanske hade det betydelse, jag vet inte...
    Här måste man ha gjort fyra terminer för att få jobba som usk inom landstinget.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!