• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • avocadoo

     jeppson m.fl


     Hamberger 


    Dessa två har vi att välja på. + någon som Liber hade? kan det vara kirurgiska sjukdomar kanske?
  • Chetti

    Nu kan jag officiellt kalla mig sjuksköterskestudent. Idag var första dagen och allt kändes bara så rätt och otroligt roligt!

    Förstår att det kommer vara tufft emellanåt men ska bara försöka göra mitt bästa.

    På min skola kunde vi föräldrar fylla i en blankett om önskan om VFU nära hemmet. Känns skönt att veta men det finns ju inga garantier såklart och Stockholms län är stort!   

    Sedan har vår skola 2 veckors jullov och det är just därför vi startar tidigare än de flesta andra skolor. Men det känns grymt skönt med en liten paus över jul och nyår! 


    blääääääääääää
  • AngelandDevil
    Chetti skrev 2013-08-19 23:00:05 följande:
    Nu kan jag officiellt kalla mig sjuksköterskestudent. Idag var första dagen och allt kändes bara så rätt och otroligt roligt!

    Förstår att det kommer vara tufft emellanåt men ska bara försöka göra mitt bästa.

    På min skola kunde vi föräldrar fylla i en blankett om önskan om VFU nära hemmet. Känns skönt att veta men det finns ju inga garantier såklart och Stockholms län är stort!   

    Sedan har vår skola 2 veckors jullov och det är just därför vi startar tidigare än de flesta andra skolor. Men det känns grymt skönt med en liten paus över jul och nyår! 
    Låter superhärligt! :D Här startar skolan om 1 vecka. Ser också fram emot att känna efter hur det känns, måste vara underbart att känna den känslan att pusselbitarna faller på plats när man startar! Skrattande Vad skönt att du fick fylla i en blankett om önskan om VFU så behöver du i alla fall inte oroa dig riktigt lika mycket.

    Här har vi 1 veckas jullov vad jag vet så inte så jätte länge men skönt att få två veckor! Glad
  • Mama Jessie

    Jag ska också börja läsa nu, ska bli så roligt:)

  • Chetti
    AngelandDevil skrev 2013-08-19 23:10:04 följande:
    Låter superhärligt! :D Här startar skolan om 1 vecka. Ser också fram emot att känna efter hur det känns, måste vara underbart att känna den känslan att pusselbitarna faller på plats när man startar! Skrattande Vad skönt att du fick fylla i en blankett om önskan om VFU så behöver du i alla fall inte oroa dig riktigt lika mycket.

    Här har vi 1 veckas jullov vad jag vet så inte så jätte länge men skönt att få två veckor! Glad

    Ja, allt känns bara så rätt och skolan är så fin!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mama Jessie skrev 2013-08-19 23:52:58 följande:
    Jag ska också börja läsa nu, ska bli så roligt:)

    Lycka till =D
    blääääääääääää
  • Chetti
    AngelandDevil skrev 2013-08-19 23:10:04 följande:
    Låter superhärligt! :D Här startar skolan om 1 vecka. Ser också fram emot att känna efter hur det känns, måste vara underbart att känna den känslan att pusselbitarna faller på plats när man startar! Skrattande Vad skönt att du fick fylla i en blankett om önskan om VFU så behöver du i alla fall inte oroa dig riktigt lika mycket.

    Här har vi 1 veckas jullov vad jag vet så inte så jätte länge men skönt att få två veckor! Glad

    Lycka till förresten!! =)
    blääääääääääää
  • Emmeliina
    Totti skrev 2013-08-21 09:16:31 följande:

    När börjar termin tre? Och vad gör man i termin tre?


    När den börjar? Ja det beror ju på när du börjat din utbildning? :p jag börjar min termin 3 nu och vi har B-uppsats och en kurs i sjuksköterskans ledarskap.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!