• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • avocadoo
    avocadoo skrev 2013-08-21 19:04:10 följande:
    Vi har behandling och omvårdnad vid somatiska sjukdomstillstånd, hela terminen. 10 veckor teori + 10 veckor vfu, sedan har vi läkemedelsberäkning II

    Termin 3 börjar efter termin 2? ;) 
    Totti skrev 2013-08-22 18:59:46 följande:
    Vad gör man på sophiahemmet i termin tre?
    Läs inlägget ovan Totti, jag läser på sophiahemmet :)

  • Chetti
    mystery88 skrev 2013-08-22 10:43:20 följande:
    Går du på Röda Korset? Glad
    Jag har precis börjat tredje terminen där och känner igen det med jullovet. Tycker det är riktigt bra tänkt och börjar gärna tidigare än andra skolor om jag får vara ledig i jul...

    Nej, på Ersta. Jag börjar också gärna tidigare när vi nu får jullov =)
    blääääääääääää
  • jeja80

    Vad avundsjuk jag blir på er som börjat, jag längtar så mycket :)

    Hur gör man med mat?? Köper man ute varje dag eller finns det möjlighet att ha med sig mat? Nån som vet hur det funkar på MDH Nyköping?


    Älskar min lilla familj
  • Vackert

    På måndag är det dags för termin 6. Ojoj... Tiden går så fort :)

  • Emmeliina

    Åh termin 6, tänk om man hade fått ha sån tur :D

    Fast visserligen tycket jag det första året också gick jätte snabbt!

    Termin 3 om en vecka! Hej och hå!

  • mystery88
    jeja80 skrev 2013-08-23 00:23:06 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på er som börjat, jag längtar så mycket :)
    Hur gör man med mat?? Köper man ute varje dag eller finns det möjlighet att ha med sig mat? Nån som vet hur det funkar på MDH Nyköping?
    På min skola har vi en matsal med kylskåp och micro där man kan ta med sig mat och värma den, vilket en majoritet av eleverna gör. Att köpa ute blir väldigt dyrt i längden om man gör det hela tiden. Så jag skulle gissa på att i princip alla skolor har någon typ av matsal där man kan få lägga in sin mat i ett kylskåp och sen värma den. Glad
  • Chetti
    jeja80 skrev 2013-08-23 00:23:06 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på er som börjat, jag längtar så mycket :)
    Hur gör man med mat?? Köper man ute varje dag eller finns det möjlighet att ha med sig mat? Nån som vet hur det funkar på MDH Nyköping?
    Vi har två matsalar med kyl och en massa micros. Så jag tar med mat
    blääääääääääää
  • Chetti
    Vackert skrev 2013-08-23 09:22:44 följande:
    På måndag är det dags för termin 6. Ojoj... Tiden går så fort :)
    Åh, vad härligt att vara inne på sista terminen! Lycka till!
    blääääääääääää
  • jeja80

    Tack. Skönt att veta att många har med sig mat för som sagt så blir det ju väldigt dyrt att äta ute varje dag.

    Chetti: hur ser era dagar ut?

    Som jag fattar det så har jag bara två dagar i skolan dom närmsta veckorna. Planerar man in grupparbete eller har man egna studier hemma dom dagar som inte är schemalagda?

    Vad många frågor jag kommer med :D


    Älskar min lilla familj
  • Chetti
    jeja80 skrev 2013-08-23 22:40:01 följande:
    Tack. Skönt att veta att många har med sig mat för som sagt så blir det ju väldigt dyrt att äta ute varje dag.
    Chetti: hur ser era dagar ut?
    Som jag fattar det så har jag bara två dagar i skolan dom närmsta veckorna. Planerar man in grupparbete eller har man egna studier hemma dom dagar som inte är schemalagda?
    Vad många frågor jag kommer med :D

    Första veckan var vi i skolan varje dag, fick mycket info m.m.

    Vi kommer vara i skolan 2-4 dagar i veckan. Men det är allt från 2 timmar-heldag de dagarna.  Mycket tid är självstudier och då gäller det att ha disciplin så att saker blir gjorda.

    Våra grupparbetsträffar är obligatoriska och redan i schemat.

    Inga frågor är dumma frågor så fråga på =D   
    blääääääääääää
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!