• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Cice

     


    Hej på Er..

    Jag  hade en samtal med Dr d, och han förklarade anledning till värför  min kropp reagerade starkt när jag fick IL Dropp för första gång.   Demon
        Min immunoförsvari är extremt aggressiv; - te.x

    CD3                             gränsvärd är 60-85...                  Min  Cd3 värdet  ligger   86

    CD19 + Cells CD5       gränsvärd är     5-10  ,                mina värdet  ligger 14,2  

    TNF-a IL 10                gränsvärdet är 13,2-- 30,6             Mina värdet 37,5

    IFN-g                           gränsvärdet 5,8-------20,5             Mina värdet 28,9

             

    Äter prezolon 15mg per dag, 20 mg acetylsalicylsyra(  aspirin ) och efter två jag kommer att ta IL Dropp  en gång i  vecka  i  början..
      Finns de  någon som har en konstig immunoförsvar  som mig ?   GråterSkrikandes
     

       

  • Angla

    Åh, vet ni vad jag gör - efter 6 abortpiller igår så njuter jag av glass, choklad, cider, vitlöksbröd och allt annat gott jag undvikit. Vi kommer att göra två IVF till och skall nästa gång försöka med Dr D igen via Anette eller någon annan ni kan tipsa om? Om inte det går så har min kära Mor lovat att vi på något sätt skall lösa den ekonomiska fråga nvid en adoption. Detta har lett till att vi i höst gör en hemutredning och sen hoppas på Vietnam eller Special Fokus ifrån Kina. Så nu drömmer jag om en liten son från Kina med klumpfötter eller hjärtfel. Livet återvänder men det är ännu mycket sorg inte minst i kombination med att bara ha mitt barn på halvtid iom skillsmässan. (Lyxproblem jag vet)


    Angla - mamma till slut
  • Ljusgläntan

    Cica - de kanske var därför min kropp reagerade så starkt med, för att jag har så starkt immunförsvar. Det ska bli intressant att få veta värderna från honom.

  • stumpan81

    Hej alla! Är det okej att jag hoppar in här? brukar hänga i alan beer tråden, men det är så lite aktivitet där just nu...Har haft 11 MF/MA och varit i london hos Dr G för utredning. Vi var där för ca ett år sedan, och det visade att jag hade förhöjt TNF-a värde, och 3 infektioner som jag fick AB mot. Nu tar jag IL inför ÄL och startar med pred vid ÄL.
    Min fråga är om jag bör börja med blodförtunnande vid ÄL också eller om det räcker att börja vid ev plus? Mitt problem är inte att bli gravid, utan att behålla en graviditet.

  • Hjärtefröjd

    Både min missfallsläkare i Sverige och Dr D i Aten har ordinerat fragmin/clexane först vid plus. När vi gjorde IVF började jag däremot redan vid ET.

  • TWH
    stumpan81 skrev 2012-07-20 20:59:42 följande:
    Hej alla! Är det okej att jag hoppar in här? brukar hänga i alan beer tråden, men det är så lite aktivitet där just nu...Har haft 11 MF/MA och varit i london hos Dr G för utredning. Vi var där för ca ett år sedan, och det visade att jag hade förhöjt TNF-a värde, och 3 infektioner som jag fick AB mot. Nu tar jag IL inför ÄL och startar med pred vid ÄL. Min fråga är om jag bör börja med blodförtunnande vid ÄL också eller om det räcker att börja vid ev plus? Mitt problem är inte att bli gravid, utan att behålla en graviditet.

    Hej Stumpan, vi har samma problematik, blir gravida relativt enkelt men får inte behålla det. Jag har fått till råds av dr D att så fort jag känner antydan till att jag är gravid så ska jag ta blodprov och få bekräftat graviditet, jag brukar känna en feberattack när ägget fäster så jag vet ganska exakt. Då ska vi börja m fragmin direkt, dr D säger att det kan vara för sent runt bim när man egentligen ska testa. Om jag vore som du skulle jag börja några dagar efter äl - om du har svårt att känna att du blir gravid och sluta vid bim om det inte blivit ngt, det skadar ju inte.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!