• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Missne

    Stort grattis JZ79 Vad roligt. Det firar vi med IL

    Jag fick nyss mitt dropp (som inte blev av igår) på rekordfart. 225 ml på 15 min outspädd!!! Hon som satte det glömde visst bort att ställa in dropptakten. Upptäckte efter en kvart att påsen nästan var tom. Men det verkar gå bra det med. Har inte kännt nåt konstigt än i alla fall.....

  • trex2013
    JZ79 skrev 2015-05-06 15:37:55 följande:
    Kunde inte hålla mig i morse (tur det för svaret på hcg blodprov har fortfarande inte kommit. Jag är gravid!!!!!! Ligger nu med IL dropp :) längtar hem til min man Grattis till er andra som plussat idag

    Grattis!! :)
  • Walda

    Grattis till plussen Missne och JZ79! Nu är det bara att hålla tummarna att immunförsvaret är lugnt.

  • Redan47

    Grattis alla igen!!! Fint med goda nyheter i trådarna. Allt vi kämpar med så slår drömmen in!

    Solkatta hör att du är upprörd!!!! Jag är inte insatt nog att svara dig. Och oå tok för trött att försöka söka info.... Du har iallfall gjort det bästa du kunnat. Du har försökt inkl överklagat. Du är good enough! Mer kan du väl inte göra idag!? Kram och fokusera på bebis processen!

  • Solkattan

    Redan : tack ! Nä, att försöka få "rätt" mot FK är väl lika lätt som att vinna miljonerna på lotto. En kamp som inte leder längre än till att jag slår mig mentalt blodig men inte kommer mer än två steg bakåt. Är tyvärr så långt kvar innan nästa försök. Tjeckien har 4-5 månaders väntetid. Men visst borde jag lägga ner FK nu. Och kommer så göra det det inte finns något mer jag kan komma med. Deras beslut står ju fast.

    Har ju startat upp ett jättejobb med att jämföra samtliga svenska kliniker med avseende på pris, öppettider, olika mediciner, protokoll mm. Tanken är att få en sammanställning av samtliga så att man som patient kan utifrån sina "behov/önskemål" ska kunna välja den klinik som passar "bäst". Nu i januari så kom ju en ny patientlag som faktiskt säger att "patienten själv ska få välja vårdställe". Det kan ju tolkas som att patienten själv ska få välja vilken klinik den vill för tex ivf ? Gått med i styrelsen för riksorganisationen för ofrivilligt barnlösa och gått mandat att göra uppgiften. Hittills är detta jättespännande ! Hoppas få en fin matris att presentera om några månader .. :).

  • lillebob

    Liten fråga, vi har varit hos dr d innan ( har höga nk-celler) och betalat för gravid support! Nu har vi valt att gå vidare m äd hos serum. Hur har ni gjort? Berättat för dr d om äd och bett om support? Eller klarar m sig med support fr serum mot immunförsvaret?

  • pink lily
    pink lily skrev 2015-04-25 14:34:47 följande:

    Finns det ingen reservation mot att dricka tomatjuice? Jag undviker nightshade grönsaker och frukter eftersom det kan förvärra ledbesvär, ökar inflammation och smärta. Till nightshades hör ju bl a tomater, potatis och paprika (särsk röd).


    Puffar för frågan ovan. Är resultatet av tomat på TNF-nivån så pass positivt att det övergår den negativa/ inflammationsbefrämjande effekten som tomat har? Har det beaktats i forskningsstudier? Någon som vet ....
  • pink lily

    Grattis till alla som plussat! Fantastiskt!

    Solkatten, ditt engagemang är en välgärning för många! Din jämförande studie är efterlängtad! Själv känner jag dock som Redan, att jag övergett Sverige och svensk bångstyrighet.

  • pink lily

    Snälla, är det någon som kan tipsa om ett bra - och rent, utan tillsatser - vitamin- och mineraltillskott? Hittills har jag ätit märket Thorne research's tillskott Basic Prenatal, vilket ska vara det renaste och mest biotillgängliga (lättupptaget) på marknaden. Har varit super för min kropp.

    Nu har de helt plötsligt tillsatt extrakt av blomman tagetes till det här tillskottet. För att de ville inkludera ämnet Lutein i tillskottet. Så grymt besviken. Jag kan inte ens lukta på tagetes, nyser, näsa och ögon rinner. Vågar ju inte stoppa detta i kroppen nu. Vad kan man ta för annat tillskott?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!