• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • JZ79
    lillebob skrev 2015-07-30 10:26:43 följande:

    Puh, varför ska det vara så svårt!! Satte in våra 2 sista embryon m full immunsupport, allt var i toppform igen utan resultat, Peny kan inte förstå varför! Shit vad det suger i kropp å plånbok!!
    Peny tycker vi ska köra igen, har 2 möjligheter:
    1. Donator + make
    2. Donator + donator
    + ny betalning till serum! Behöver verkligen vinna på lotto, dessa 2 ggr känns ju helt bortkastade, var såååå säker på att det skulle vara vår tur efter 10 års kämpande!!
    Vad skulle ni gjort? Undrar ju om vi kanske kan på egen hand nu när hc är borta! Kram på er alla!


    Svarat dig i andra tråden "vi som gör ÄD 2014-2015"
    längtansmamma skrev 2015-07-29 07:56:05 följande:

    Jaha då är det dags att åka hem från Aten, med två små frön insatta som förhoppningsvis en eller båda ska ta sig. Jag har gjort ÄD hos Dr D med immunologibehandlingsstöd. Var här o Juni och lämnade blod och pratade med honom, därefter har han konstaterat att.mitt immunförsvar är överaktivt och jag har fått Il-dropp och som ni andra ätit diverse vitaminer och progynon o kortison. Har 2 Misslyckade IVFer med egna ägg bakom mig samt 3 Är-försök I Prag, på Gennet (varav ett frysförsök) och nu provar vi detta.

    Vi Kan bara önska det går vägen nån gång för visst är det tröttsamt att leva i denna längtan-efter-barn-bubbla... Tänk vad alla.vi kämpar, om de andra visste eller förstod bara hälften!

    Jag är lite orolig eller snarare bekymrad när Dr D frågar om jag känner si eller så, tex svullna bröst och du känner kanske lite mer än för några dagar sen och jag bara näej. Jämför jag med Pragflrsöken är der väldigt lugnt i kroppen, hoppas min kropp var tillräckligt förberedd nu bara.Å andra sidan proppade se mig så full med hormoner de gångerna att det var nog inte heller bra. Dimitri tror mer på att lugna kroppen som jag förstått det och förbereda den lite mer på en lagom nivå. Två tip-top blastocyster har jag iaf satt in och värdena ser bra ut säger han då vad han jag göra mer nu.


    Lycka till

  • xxx4

    Någon som testat positivt på mensblodstest på Serum blivit behandlad o sedan lyckats bli gravid?

  • UndrandeSökare
    Zinfandel - har koden Fertilitetsguiden sluta fungera på Werlabs?
    Var det bara en tillfällig rabatt?
    Har testat flera gånger men får det inte att fungera.
    Får bara svaret: Ogiltig kampanjkod:fertilitetsguiden

    Eller nån annan som vet?
    Nån annan som råkat ut för samma sak?
  • HRE
    UndrandeSökare skrev 2015-07-31 15:26:00 följande:
    Zinfandel - har koden Fertilitetsguiden sluta fungera på Werlabs?
    Var det bara en tillfällig rabatt?
    Har testat flera gånger men får det inte att fungera.
    Får bara svaret: Ogiltig kampanjkod:fertilitetsguiden

    Eller nån annan som vet?
    Nån annan som råkat ut för samma sak?
    Jag vet inte om Fertilitetsguiden fungerar eller ej. Men tom idag, 31 juli, får man 30% rabatt med koden HÄLSA.
  • lever på hopp

    Tack alla för eran svar!

    Ni är så snälla!

    Vi har inga barn sedan, hade jag haft ett barn så hade jag varit världens lyckligaste.

    Vi har gjort missfall utredning med allt vad det innebär, Kromosomanalys.

    Det vi inte har provat Humira, IVIG, LIT, Neupogen.

    Frågan är vågar jag lita på min kropp? Jag vet ine.

    Önskar alla all lycka!

  • Walda

    Jag har precis fått svar på testen på mitt mensblod som jag skickade till Serum. Allt var negativt förutom bacterial load. Jag har fått det beskrivet som obalans i underlivet och att jag inte ska ta någon antibiotika för det. Sen läste jag i tråden något om att bacterial load var bakteriell vaginos och då ska man väl ta antibiotika? Någon som vet? Jag känner mig lite förvirrad.

  • AnnC
    Walda skrev 2015-08-01 01:01:06 följande:

    Jag har precis fått svar på testen på mitt mensblod som jag skickade till Serum. Allt var negativt förutom bacterial load. Jag har fått det beskrivet som obalans i underlivet och att jag inte ska ta någon antibiotika för det. Sen läste jag i tråden något om att bacterial load var bakteriell vaginos och då ska man väl ta antibiotika? Någon som vet? Jag känner mig lite förvirrad.


    Kan varit jag som skrev det, jag är dock lika förvirrad. Om man läser på labb resultat så står det ju på mitt iaf att jag har "increased number of gardnerella vaginalis and atopobium vaginae" och på t ex 1177 står det att bakteriell vaginos innebär att bakteriesammansättningen är förändrad och att andra bakterier än de skyddande mjölksyrebakterierna har ökat. Så då tolkar jag det som bakteriell vaginos?? Rätta mig gärna om jag har fel någon.
  • pink lily
    Walda skrev 2015-08-01 01:01:06 följande:

    Jag har precis fått svar på testen på mitt mensblod som jag skickade till Serum. Allt var negativt förutom bacterial load. Jag har fått det beskrivet som obalans i underlivet och att jag inte ska ta någon antibiotika för det. Sen läste jag i tråden något om att bacterial load var bakteriell vaginos och då ska man väl ta antibiotika? Någon som vet? Jag känner mig lite förvirrad.


    Ospecifiserad obalans i underlivet behandlas bara när man har besvär av det. Obalansen uppstår ofta igen, ibland nästan direkt efter en kur. Läste trådar på FL om hur andra gjort och behandlats av läkare i Sverige som faktiskt tar bakteriell obalans på allvar. Rådet var att inte försöka ta bort de dåliga med mediciner, och särskilt inte sådana som ska tryckas upp i underlivet. Istället ska man försöka öka och hjälpa de goda bakterierna att få övertaget. De goda bakterierna ska bilda en tunn film över slemhinnorna i underlivet, och när den skadas så får dåliga bakterier fäste där. Låt underlivet vara alltså, inget duschande där, låt bara vatten rinna ner över kroppen, inget sex på ett tag, duscha inte varje dag torka istället rumpan med ICAs våtservett med aloe vera, ät probiotika med goda bakterier för underlivet då obalansen startar i tarmarna, andra vanliga råd är bär bara bomull på nederdelen av kroppen, ingen stress etc Ja, detta har jag snappat upp. Lycka till!
  • TWH

    Lever på hopp, jag förstår att ni har gjort allt som finns att göra (el att det känns så iaf). Om jag förstår dig rätt så har ni inte hittat något fel i utredningarna. Vi hade ju en liknande situation, dock endast nio missfall, och D säger att med största sannolikhet så har vi en DQ alpha som stämmer mkt bra med varandras (mannen o min). Har ni testat er Dq alpha? Eftersom ni blir gravida så har ni stora chanser att få ett barn, när ni dessutom sett hjärtat slå. Har ni i graviditeterna mätt embryo kontra hinnsäckstorlek? I vårt fall så var embryot normalstor o hinnsäcken alltid för liten vilket tydde på immunattack men att embryot var normalt. I nästa graviditet så rekommenderar jag att ni mäter hcg varannan dag de första veckorna, utifrån det kan ni sannolikt avgöra om det är ngt fel på embryot el om det är immunförsvaret som spökar. Ge inte upp!!! Alla missfall måste leda till ngt gott. Stor kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!