• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • xxx4

    Så otroligt ledsamt! Denna långa kamp med allt vad det innebär tar så på krafterna både fysiskt psykiskt o ekonomisk! Jag känner så med dig. Massor av styrkeKramar så du kan orka ladda om då du och din kropp fått återhämta sig. För du ska inte ge upp o bra att du redan tänker på nästa försök. Vila och ta hand om dig!


    mom2012 skrev 2015-11-23 20:29:03 följande:

    Här var det game over och slut på graviditet för denna gång. Vi mötte hcg idag igen och det sjunker nu. Så nu väntar vi inte längre barn utan missfall. Gu va hemskt....Efter 10 ivf lyckas vi få vårt efterlängtade plus och så försvann det så fort igen. Jag hade en vecka där immunförsvaret lekte rövare och jag mådde riktigt dåligt, kroppen vann eller så va embryot inte livsdugligt.

    Vi har en eskimå i frysen så vi återkommer när vi återhämtat oss.

    Vi pratade med dr d om Neupogen om nästa försök då mitt immunförsvar verkligen överraskade med att slå till med full kraft. Han menar att jag får avgöra det sjökv. Svårt för jag vet för lite om Neupogen. Vet bara det stimulerar vita blodkroppar från benmärgen. Om man har högt antal nk killer cells, vill man då ha ännu starkare immunförsvar? Eller. Vet någon här vad Neupogen bidrar med?


  • Snart lycklig

    Beklagar så Mom!!! Jag lyckades till slut, på min första ÄD dessutom. Blev gravid när jag var 48,5 år (imorgon exakt ett år sedan återföring). Jag använde hög dos Neupogen och massor av IL. Ska jag vars ärlig, så lät jag bli att läsa om biverkningarna. Dick är jag säker på att Neupogenet var en stor bidragande faktor art jag nu sitter här med världens gulligaste lilla kille, snart 5 månader. Han kom tillbörlig jag återförde embryo nr 27, 28 och 28. Alltså, lång resa innan jag äntligen blev LYCKLIG (ej Snart Lycklig). ;) Kram till er alla "gamla" tjejer som jag "känner". Kram till er kämpande också. Ge inte upp!

  • MoM11

    Hej
    Jag har beställt DHEA och testo. test hos Werlabs - när i cykeln bör man ta det och hur länge ska man vänta efter antibiotika och ivf-hormoner?

    Jag funderar på att äta p-piller 3 mån, sägs kunna hjälpa vissa att 'nollställa'. Någon som har erfarenhet? Och en annan fråga: hur påverkar det äggutvecklingen när man äter p-piller? Är det bra att äta q-10 och DHEA medan man tar dem?

  • pipperoni

    Mom2012 - jag känner med dig och beklagar verkligen. Gråter

    Snart lycklig - vad underbart att det lyckades till slut för dig! Det ger hopp till mig som snart fyller 44. Även om vi inte har funderat på äggdonation än. Jag läser tillbaka i tråden och är just nu på inlägg 5000 ungefär, oktober 2012, så jag har läst en del som du har skrivit då. Glad

    Själva ska vi ha vår första telefonkonsultation med Dr D i eftermiddag. Vi har i princip bestämt oss för att göra den immunologiska utredningen i Aten, förutsatt att han tycker att det är värt att göra det. Men vi har fortfarande inte bestämt var vi ska göra nästa IVF. Antingen gör vi ett försök till på Fertilitetscentrum på Carlanderska, där vi vet hur det fungerar, eller så gör vi även IVF:en hos Dr D (vilket jag lutar mot, men min sambo är inte övertygad), eller eventuellt CFC i Köpehamn, eftersom det ändå är relativt nära och de verkar mer framme än svenska läkare i alla fall. Vi har blivit erbjudna att vara med i en studie om PGS på Fertilitetscentrum, men jag känner mig lite tveksam till det, eftersom det är så många om och men (måste vara minst 5 befruktade ägg, minst 2 ska nå blatocyststadiet och alla ska frysas).

    Nåja, vi får se hur planen blir. Förhoppningsvis klarnar det lite efter vårt samtal med Dr D. Det känns skönt att vara på väg framåt i alla fall. Jag vill göra nytt försök så snart som möjligt. Även om jag förstås först vill skapa bästa förutsättningarna för att lyckas, förhoppningsvis genom immunbehandling. 


  • lill111

    I[quote=76040408][quote-nick]pipperoni skrev 2015-11-24 11:22:59 följande:[/quote-nick]Mom2012 - jag känner med dig och beklagar verkligen. 

    Snart lycklig - vad underbart att det lyckades till slut för dig! Det ger hopp till mig som snart fyller 44. Även om vi inte har funderat på äggdonation än. Jag läser tillbaka i tråden och är just nu på inlägg 5000 ungefär, oktober 2012, så jag har läst en del som du har skrivit då. 

    Själva ska vi ha vår första telefonkonsultation med Dr D i eftermiddag. Vi har i princip bestämt oss för att göra den immunologiska utredningen i Aten, förutsatt att han tycker att det är värt att göra det. Men vi har fortfarande inte bestämt var vi ska göra nästa IVF. Antingen gör vi ett försök till på Fertilitetscentrum på Carlanderska, där vi vet hur det fungerar, eller så gör vi även IVF:en hos Dr D (vilket jag lutar mot, men min sambo är inte övertygad), eller eventuellt CFC i Köpehamn, eftersom det ändå är relativt nära och de verkar mer framme än svenska läkare i alla fall. Vi har blivit erbjudna att vara med i en studie om PGS på Fertilitetscentrum, men jag känner mig lite tveksam till det, eftersom det är så många om och men (måste vara minst 5 befruktade ägg, minst 2 ska nå blatocyststadiet och alla ska frysas).

    Nåja, vi får se hur planen blir. Förhoppningsvis klarnar det lite efter vårt samtal med Dr D. Det känns skönt att vara på väg framåt i alla fall. Jag vill göra nytt försök så snart som möjligt. Även om jag förstås först vill skapa bästa förutsättningarna för att lyckas, förhoppningsvis genom immunbehandling. 

    [/

    Hej! Är nu i startgroparna försök nr 3 Calanderska! Är inte nöjd med dem! Jag hade alla gånger idag valt dr d ivf men nu köpte vi trepack! Sedan kör vi bara hos dr d! Kanske testar ivf en gång eller ÄD direkt... Inte bestämt ännu...

    Calanderska är trångsynta och behandlar alla på samma sätt, tyvärr, trots att vi vet att vi alla har olika individuella behov, med tanke på våra olika medicinska upplägg..

    Som sagt bara min erfarenhet och upplevelse av dem.., finns ingen förståelse av min immunologiska bakgrund och behov av medicinering...tyvärr... Trots att deras systerklinik Falun ger IL, vill de absolut inte beblanda sig med detta... Trist tycker jag och väldigt trångsynt... Kram alla!

  • pink lily

    Sitter här och vågar knappt andas! Haft helt skruvade immunvärden, neutrofila och leukocyter över 17 och 18, och fick blödning. Fortf UVI som plågar mig, blir inte av med skiten, och nu rejält förkyld med svulla körtlar. Men, nu sitter jag här och tittar på ett hcgvärde på 1716, 14 dgr efter ET av 5dagars. Gravid?!?!?!, för första gången i mitt liv! Har både skrattat o gråtit, helt tom, hur ska jag rädda pyret från allt som pågår i min kropp ...

    Min första tanke, kan man lita 100% på werlabs hcg-prov? Kan inte kontrolltesta med urinprov då UVI kan ge falskt positivt resultat....

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!