• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • BusigaSyrran
    UndrandeSökare skrev 2018-07-22 10:49:29 följande:

    För er som behöver hjälp med Iintralipid-droppsättning i södra Sverige, tex Lund tänkte jag kopiera in Shivalillas meddelande :

    "Hej! Jag vill först tacka speciellt "undrande sökande" för råd och stöd, jag har inte alltid gått tillbaks och svarat för min taktik är att tänka så lite som möjligt på allt med IVF, efter tio misslyckade försök får man försöka göra det som känns bäst, men jag är oerhört tacksam för hjälpen jag har fått här. 

    Men nu vill jag dela med mig av jag har hittat en superbra sjuksköterska som efter att noga ha satt sig in i allting kan hjälpa till med intralipider, främst i Lund med omnejd, men mot en högre avgift även längre bort.

    Detta kan vara bra att veta för alla som bor här nere för vi ringde säkert hundra samtal till olika vårdcentraler i sydvästra Skåne men fick tvärt nej överallt.

    Men sen hittade vi Magdalena på Hemhälsa (kolla på nätet) som nyligen startat sin rörelse då hon åker hem till folk och behandlar de hemma istället för att man ska behöva åka till vårdcentralen. Det var hon som hjälpte mig när jag behövde ta om Chicagoprovet (fanns INGEN annan som kunde göra det på någon vårdcentral), hon kom hem till mig, var superproffsig och trevlig. Det kostade 200 kr. Nu känner hon till allt om intralipider, immunsystem och folk som åker till Athen så det är inga problem för den som vill kontakta henne. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon! "

    Länkar till Magdalenas hemsida:

    www.hemhalsa.nu/om-hemh%C3%A4lsa-36632469

    www.hemhalsa.nu/vem-%C3%A4r-sjuksk%C3%B6terskan-36632304

    www.hemhalsa.nu/kontakt-36632347

    Sjuksköterskan Magdalena

    Telefonnummer: 0720-359 359

    E-post: magdalena@hemhalsa.nu

    Hemhälsa har semesterstängt 2/7-22/7 -2018


    Men super Tack!! Jag ska kontakta dom och höra. :)

    Då kanske de iaf kan hjälpa mig att få ut medicinerna så vi kan prova immundroppet nu.
  • Zwillinge86
    BusigaSyrran skrev 2018-07-22 13:31:03 följande:

    Men super Tack!! Jag ska kontakta dom och höra. :)

    Då kanske de iaf kan hjälpa mig att få ut medicinerna så vi kan prova immundroppet nu.


    Tror dessvärre inte du kan få någon hjälp med medicinerna den vägen då sköterskor inte kan skriva recept. Medicinen kan du bara få tag i på följande 4st sätt: köpa den receptfritt utomlands, köpa den i Sverige via EU-recept, få en läkare här hemma att skriva svenska recept eller köpa av någon som inte längre behöver sin medicin.
  • astmatiker

    Hej,

    är det någon som känner till någon aktiv rabattkod för Werlabs? Har använt koden fertilitetsguiden tidigare (15% rabatt) men den fungerar inte nu. Har samarbetet upphört?

  • UndrandeSökare
    astmatiker skrev 2018-07-22 17:54:28 följande:

    Hej,

    är det någon som känner till någon aktiv rabattkod för Werlabs? Har använt koden fertilitetsguiden tidigare (15% rabatt) men den fungerar inte nu. Har samarbetet upphört?


    Hej asmatiker ! Hur går det för dig nu?

    Ja, Werlabs har tagit bort alla rabattkoder som gav mer än 10% rabatt verkar det som. (Troligen för att de vill att man ska bli medlem hos dem och betala en årsavgift mot en personligt kopplad rabatt). Så ingen rabattkod ger numera mer än max 10% rabatt. Rabattkoden "LCHF" fungrerar fortfarande (men ger numer endast 10% rabatt), men testa med den så blir Werlabsköpet lite billigare iallafall !
    astmatiker skrev 2018-07-22 17:54:28 följande:

    Hej,

    är det någon som känner till någon aktiv rabattkod för Werlabs? Har använt koden fertilitetsguiden tidigare (15% rabatt) men den fungerar inte nu. Har samarbetet upphört?


  • Ariellan
    astmatiker skrev 2018-07-22 17:54:28 följande:

    Hej,

    är det någon som känner till någon aktiv rabattkod för Werlabs? Har använt koden fertilitetsguiden tidigare (15% rabatt) men den fungerar inte nu. Har samarbetet upphört?


    LCHF använde jag förut, prova med den.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-07-22 16:54:03 följande:

    Tror dessvärre inte du kan få någon hjälp med medicinerna den vägen då sköterskor inte kan skriva recept. Medicinen kan du bara få tag i på följande 4st sätt: köpa den receptfritt utomlands, köpa den i Sverige via EU-recept, få en läkare här hemma att skriva svenska recept eller köpa av någon som inte längre behöver sin medicin.


    Ja, det stämmer.

    Jag skulle ha skrivit tydligare att vid droppsättning i Sverige så måste man ta med sig IL-påsen och pengar själv (ibland krävs också läkarordination för just IL-droppsättning från läkare, en sådan får man av Dr D om man ber honom om det).

    Det sjuksköterskan gör är att sätta in nålen i armen och se till att droppet kommer in och tar bort allt sen och sätter på plåster efter det är klart.

    Den enda som kunnat fixa IL-påse också (tidigare iallafall) är Marie på Fertilitetplus i Stockholm (men är osäker på om det är så numer då hon inte samarbetar med Dr Wang längre).

    Så steg 1 är att tolka och förstå sig på behandlingsplanen, så man vet när man ska göra de olika sakerna.

    Steg 2 är att fixa medicin

    Steg 3 är att börja med behandlingen, ta dropp och andra mediciner, ta blodprover, maila resiltatet till Dr D så styr han behandlingen utifrån det.

    Blodproverna som Dr D oftast vill ha heter FBC= Full Blood count. I Sverige betyder det Blodstatus plus B-celler och det tar man via Werlabs.se och Blodkollen.se

    Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare !
  • BusigaSyrran
    UndrandeSökare skrev 2018-07-22 18:30:09 följande:

    Ja, det stämmer.

    Jag skulle ha skrivit tydligare att vid droppsättning i Sverige så måste man ta med sig IL-påsen och pengar själv (ibland krävs också läkarordination för just IL-droppsättning från läkare, en sådan får man av Dr D om man ber honom om det).

    Det sjuksköterskan gör är att sätta in nålen i armen och se till att droppet kommer in och tar bort allt sen och sätter på plåster efter det är klart.

    Den enda som kunnat fixa IL-påse också (tidigare iallafall) är Marie på Fertilitetplus i Stockholm (men är osäker på om det är så numer då hon inte samarbetar med Dr Wang längre).

    Så steg 1 är att tolka och förstå sig på behandlingsplanen, så man vet när man ska göra de olika sakerna.

    Steg 2 är att fixa medicin

    Steg 3 är att börja med behandlingen, ta dropp och andra mediciner, ta blodprover, maila resiltatet till Dr D så styr han behandlingen utifrån det.

    Blodproverna som Dr D oftast vill ha heter FBC= Full Blood count. I Sverige betyder det Blodstatus plus B-celler och det tar man via Werlabs.se och Blodkollen.se

    Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare !


    Okej tack, tänkte mer på medicinerna trombyl än droppet men då kanske de inte går. Har en vän som tydligen kan sticka då hon gör de på äldrevården så att ge dropp skulle tydligen inte va några problem.

    Behandlingsplanen tror jag att jag förstår har den även utskrivet. Ska bara be om EU receptet.

    Hoppas på immunbehandlingen fungerar så man kan försöka balansera immunförsvaret naturligt sen.

    Är de någon som vet om de bara är Livio i Falun som gör immunförsvarstester eller om alla Livio ska kunna ge sina kunder det nu då de har samma namn?
  • BusigaSyrran
    Zwillinge86 skrev 2018-07-22 16:54:03 följande:

    Tror dessvärre inte du kan få någon hjälp med medicinerna den vägen då sköterskor inte kan skriva recept. Medicinen kan du bara få tag i på följande 4st sätt: köpa den receptfritt utomlands, köpa den i Sverige via EU-recept, få en läkare här hemma att skriva svenska recept eller köpa av någon som inte längre behöver sin medicin.


    Tack, finns de någon speciell grupp eller så där någon ej behöver sin medicin? Så man känner sig säker på att man får de man vill ha mm och inte blir lurad? :)

    Vi köpte bara det som Dr D rekommenderade men de va inte något dropp tyvärr utav två tablettaskar vi tog ut några stycken utav.
  • Zwillinge86
    BusigaSyrran skrev 2018-07-22 19:00:47 följande:

    Tack, finns de någon speciell grupp eller så där någon ej behöver sin medicin? Så man känner sig säker på att man får de man vill ha mm och inte blir lurad? :)

    Vi köpte bara det som Dr D rekommenderade men de va inte något dropp tyvärr utav två tablettaskar vi tog ut några stycken utav.


    Jag har när det krisat tidigare (när jag blivit spontangravid) bett om hjälp i den här tråden eller i någon tråd om Äggdonation.

    Vad gäller Livio så verkar det fortfarande bara var Falun. Jag går nämligen i Umeå och de erbjuder inte immunbeh i form av tex dropp. Jag får dock (låg dos) kortison, fragmin och trombyl av dem.
  • Majron78

    Hej!

    Om man ska göra droppet hemma med hjälp av en som kan, vad exakt behöver man köpa på Medisave eller Medshop?

    Tacksam för svar för det är lite bråttom här :)

    :)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!