• TovaLova

    ProgesterAll??

    Hej,

    Nu har jag köpt ProgesterAll men nu vet jag inte om jag vågar använda den!

    Vi har försökt att få barn nr 2 i 2 1/2 år men inget händer, vi har varit på utredning och allt visade sig vara bra.
    Jag har nog provat alla hemmakurer man kan tänka sig och nu var det ProgesterAlls tur men vågar jag??
    Någon som provat och finns det någon med goda erfarenheter av detta?? 

  • Svar på tråden ProgesterAll??
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 17:20:19 följande:
    ja precis telgebo. Så om jag blir gravid då jag smörjer krämen så kommer jag måste smörja hela graviditeten...vågar ju inte annat när det står så på min.

    Precis och hur länge räcker en tub tro? vad kostar den? Jag är faktiskt skeptisk till den ändå med tanke på att den ska smörjas på så konstiga ställen till skillnad mot vaggisar det är därför jag tvivlar så otroligt starkt på den öht.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 17:30:59 följande:
    Precis och hur länge räcker en tub tro? vad kostar den? Jag är faktiskt skeptisk till den ändå med tanke på att den ska smörjas på så konstiga ställen till skillnad mot vaggisar det är därför jag tvivlar så otroligt starkt på den öht.
    Öm på tuben finns det hur mycket man ska ta och sen på pappret vart man ska sätta den. Nja jag vet inte om jag tror på den men om jag tror riktigt hårt kanske kroppen låter sig bli gravid haha :)
    kostade närmare 300:- tror jag , om man är gravid och tar varje dag tror jag det stod att den räcker 3 månader.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 18:16:24 följande:
    Öm på tuben finns det hur mycket man ska ta och sen på pappret vart man ska sätta den. Nja jag vet inte om jag tror på den men om jag tror riktigt hårt kanske kroppen låter sig bli gravid haha :)
    kostade närmare 300:- tror jag , om man är gravid och tar varje dag tror jag det stod att den räcker 3 månader.

    ok så runt 1200 kr då om man nu tror på att det var det som gjorde det.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 18:18:58 följande:
    ok så runt 1200 kr då om man nu tror på att det var det som gjorde det.
    Hmm...ja. Måste du tänka så långt fram! :) Jag tänker just nu bara på nuet känns det som
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 18:20:41 följande:
    Hmm...ja. Måste du tänka så långt fram! :) Jag tänker just nu bara på nuet känns det som

    ha ha det måste man ju för man smörjer ju med kräm för att få en bebis ju.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-03 18:25:21 följande:
    ha ha det måste man ju för man smörjer ju med kräm för att få en bebis ju.
    haha jo men jag tänkte inte på hur mycket pengar det blir utan bara att jag får köpa mer av krämen sen bara om det tar sig. :)
  • oONinniOo

    Nu verkar det som om ÄL skett. Ingen temphöjning imorse, men sov inte mer än knappt 3 timmar i streck och sov dåligt. Däremot har jag en värmeökning i kroppen, vilket känns tydligt. Så om några dagar blir det att smörja igen. Skulle jag bli gravid tack vare krämen så tycker jag faktiskt det är klart värt de där kronorna. Den tog ju helt och hållet bort mina PMS-besvär och bara det tycker jag är väldigt skönt. Solig


    Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • Capiche
    oONinniOo skrev 2012-08-03 19:10:49 följande:
    Nu verkar det som om ÄL skett. Ingen temphöjning imorse, men sov inte mer än knappt 3 timmar i streck och sov dåligt. Däremot har jag en värmeökning i kroppen, vilket känns tydligt. Så om några dagar blir det att smörja igen. Skulle jag bli gravid tack vare krämen så tycker jag faktiskt det är klart värt de där kronorna. Den tog ju helt och hållet bort mina PMS-besvär och bara det tycker jag är väldigt skönt. Solig
    Absolut. :)
  • telgebo

    Jo jag fattar Ninni men jag tror krämen är en bluff, jag har svårt att tro att en kräm man ska smörja på armarna ena dagen, halsen ena dagen och magen osv verkligen ökar chansen. vanligt progesteron som man för in i slidan tror jag på men en kräm näää.

    Munkpeppar tar ju också bort PMS och ökar fertiliteten så det finns ju annat.


    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-03 20:28:41 följande:
    Jo jag fattar Ninni men jag tror krämen är en bluff, jag har svårt att tro att en kräm man ska smörja på armarna ena dagen, halsen ena dagen och magen osv verkligen ökar chansen. vanligt progesteron som man för in i slidan tror jag på men en kräm näää.

    Munkpeppar tar ju också bort PMS och ökar fertiliteten så det finns ju annat.
    Man ska variera ställena eftersom krämen innehåller progesteron som kan ge upphov till finnar eller plitor om man smörjer på samma ställe hela tiden. En tjej fick som små finnar på brösten när hon inte alternerade smörjställe. Det är klart att kroppen kan ta upp hormoner genom krämer. Den fungerar ju även med hormoner via nässpray t.ex.
    Läs här om de som blivit hjälpta www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

    Dock innehåller inte krämen lika mycket progesteron som vagitorer så man kan inte ta det istället för dessa misstänker jag.
Svar på tråden ProgesterAll??