• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84

    Det gick bra :). Fick ut 12 ägg så det är jag nöjd med. Får bara hoppas attt de uppför sig nu ;). Var nervös innan men de var alla så fina mot mig så det släppte. Ja sen gjorde medikamentena sitt med ;). Det kändes lite när hon körde runt med den men inte när hon stack. Så nu är det till att ta det lugnt och vänta på att det ska bli onsdag så jag kan få ringa.

  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-01-27 12:44:45 följande:

    Det gick bra :). Fick ut 12 ägg så det är jag nöjd med. Får bara hoppas attt de uppför sig nu ;). Var nervös innan men de var alla så fina mot mig så det släppte. Ja sen gjorde medikamentena sitt med ;). Det kändes lite när hon körde runt med den men inte när hon stack. Så nu är det till att ta det lugnt och vänta på att det ska bli onsdag så jag kan få ringa.


    Åh! Härligt att det gick bra! Hela tolv stycken, vad skönt. Jätteskönt och lugnande att höra hur det gick. Vilken dag är du på?

    Alltså denna väntan hela tiden! :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-01-27 17:24:56 följande:

    Åh! Härligt att det gick bra! Hela tolv stycken, vad skönt. Jätteskönt och lugnande att höra hur det gick. Vilken dag är du på?

    Alltså denna väntan hela tiden! :)


    Ja jätteskönt :).

    Ja du kan vara lugn :). Innan du sätter igång får du lite lugnande och sen bedövningen. Skulle du tycka att det gör ont säger du bara till så får du mer bedövande. Jag är på dag 13 nu. Ja den eviga väntan, den kommer man inte undan ;).
  • Fröken Smilla

    Skönt Cina!

    Så ni får ringa, vi fick vänta på att bli uppringda... Kanske har att göra med dagen eftersom vi fick svaret en lördag. Håller tummarna för er!

    Jag tänkte ringa RMC imorgon. För nu har alla menstecken kommit, nu inväntar jag bara mensen om någon dag. Men min testdag är först den 6/2 och då är jag ju redan halvvägs genom nästa cykel då vi gärna vill göra ett FET. Känns sent att ringa om det då?

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-27 18:25:43 följande:

    Skönt Cina!

    Så ni får ringa, vi fick vänta på att bli uppringda... Kanske har att göra med dagen eftersom vi fick svaret en lördag. Håller tummarna för er!

    Jag tänkte ringa RMC imorgon. För nu har alla menstecken kommit, nu inväntar jag bara mensen om någon dag. Men min testdag är först den 6/2 och då är jag ju redan halvvägs genom nästa cykel då vi gärna vill göra ett FET. Känns sent att ringa om det då?


    Så är det säkert. Så mellan 10-10:30 ska jag ringa ner.

    Tack Smilla :) jag har en plan, om jag sover länge imorgon så hinner jag inte vara nervös så länge. Bra plan väl ;).

    Jag hade gjort samma sak som dig och ringt!Jag hade inte velat vänta i onödan Bada för att, utan kört på för fullt nu när man ändå är igång! Då ligger man steget före. Håller dock tummarna än för att du har fel.

    Kram :)
  • Pusheen

    Okej, mycket skönt att höra :)

    Haha vilken bra plan med att sova dig igenom väntan. Ska jag ta efter :) lägga sig nu och vakna på TD! :D

  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-01-27 19:09:26 följande:

    Okej, mycket skönt att höra :)

    Haha vilken bra plan med att sova dig igenom väntan. Ska jag ta efter :) lägga sig nu och vakna på TD! :D


    Hihi :). Ja det hade varit något det va ;)
  • Cina84

    Det gick!! :D. 10 st är befruktade och det är så pass bra att vi kommer satsa på blastocyst. Men vi ska ha telefonerna på för det kan hända att läger förändras och det förstår jag, det är ju levande ting. Så nu kan jag pusta ut innan det är dags för återinföring, sen så börjar nästa period av oroande..

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-27 18:25:43 följande:

    Skönt Cina!

    Så ni får ringa, vi fick vänta på att bli uppringda... Kanske har att göra med dagen eftersom vi fick svaret en lördag. Håller tummarna för er!

    Jag tänkte ringa RMC imorgon. För nu har alla menstecken kommit, nu inväntar jag bara mensen om någon dag. Men min testdag är först den 6/2 och då är jag ju redan halvvägs genom nästa cykel då vi gärna vill göra ett FET. Känns sent att ringa om det då?


    Hur gick det? Vad sa de?

    Kram
  • Fröken Smilla
    Cina84 skrev 2015-01-28 10:31:18 följande:

    Det gick!! :D. 10 st är befruktade och det är så pass bra att vi kommer satsa på blastocyst. Men vi ska ha telefonerna på för det kan hända att läger förändras och det förstår jag, det är ju levande ting. Så nu kan jag pusta ut innan det är dags för återinföring, sen så börjar nästa period av oroande..


    Åh va härligt! Grattis! När är planerat ET?
    Cina84 skrev 2015-01-28 10:40:46 följande:

    Hur gick det? Vad sa de?

    Kram


    Mensen kom idag som ett brev på posten. De sa att jag ändå skulle vänta till testdag eftersom man måste ha en vanlig cykel emellan ändå så det blir inte FET vid nästa ÄL. Känns på ett sätt skönt, jag behöver lite tid att slappna av. Jag har sovit väldigt dålig dessa veckor. Vaknar mitt i natten och kan inte somna om på minst en timme och sen vaknar jag ändå 5.30... Min kropp är helt slut.

    Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö