• ApanApansson

    Varför använder inte fler tvättnötter?

    Många verkar inte ens veta vad det är. Varför använder inte fler tvättnötter istället för tvättmedel?
    Det är bättre för miljön, hälsan och plånboken! Win, win, win! Glad


    Stupid is, as stupid does!
  • Svar på tråden Varför använder inte fler tvättnötter?
  • Anghammarad
    April barn skrev 2012-02-28 14:16:26 följande:
    Det som var roligt i råd och röns test var att de sade såhär: Tvättnötterna gör inte tvätten ren utan vattnet gör att den blir ren därför är tvättnötter en bluff. Hmm men då vore väl vanligt tvättmedel också en bluff eftersom vanligt hett vatten faktiskt tvättar lika bra i en modern tvättmaskin.
    Läste du ens igenom testet?
  • Regnig måndag
    April barn skrev 2012-02-28 14:16:26 följande:
    Det som var roligt i råd och röns test var att de sade såhär: Tvättnötterna gör inte tvätten ren utan vattnet gör att den blir ren därför är tvättnötter en bluff. Hmm men då vore väl vanligt tvättmedel också en bluff eftersom vanligt hett vatten faktiskt tvättar lika bra i en modern tvättmaskin.
    Jag tycker det känns bättre att köra med tvättnötter än med bara vanligt vatten, tvättmedel skulle jag aldrig någonsin använda, hur kan en produkt med en stor röd varningstriangel vara hälsosam? Och något jag aldrig kommer att förstå är hur vissa av dem kan vara astma och allergi märkta....
    Det finns vetenskapliga undersökningar som säger exakt samma sak, att det inte fungerar.
    Det fungerar bara på ett sätt - placebo - att man tror att det funkar.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • ApanApansson

    Märkligt med alla människor som använt dessa flera år och fått bort både lukt och fläckar, men ja vi inbillar oss säkert bara haha. Köp iaf Ecovers ekologiska och parfymfria tvättmedel om ni absolut måste ha det


    Stupid is, as stupid does!
  • Kofot

    Jag har provat och jag gör inte om den missen. Det funkar inte och tvätten blir inte ren. Jag hade lika gärna kunna tvätta med vatten..

  • funhouse

    Vi tvättade föresten en vit tvätt med tvättmedel efter att vi läst att nötterna var bluff... Då hade vi som sagt haft nötter i drygt 1 år... JÄVLAR vad vita kläderna blev, hahaha! Sakta men säkert hade dom blivit mer grå, men i våra ögon var dom ju lika vita o rena som alltid Men det blev en jäkla skillnad efter tvättmedlet xD

  • ApanApansson

    Vid senaste magsjukan körde vi vittvätten med tvättmedel och den blev varken renare eller vitare av det? Kanske för att vi inte använder starka tvättmedel med blekmedel när vi väl har det inte vet jag, men det om något känns ju ohygieniskt tycker jag iaf.. Sen kan man ju fråga sig både en och två gånger hur mycket sammarbete det är mellan tvättmedelsbolagen och råd & rön...


    Stupid is, as stupid does!
  • Kofot
    ApanApansson skrev 2013-02-08 11:39:17 följande:
    Vid senaste magsjukan körde vi vittvätten med tvättmedel och den blev varken renare eller vitare av det? Kanske för att vi inte använder starka tvättmedel med blekmedel när vi väl har det inte vet jag, men det om något känns ju ohygieniskt tycker jag iaf.. Sen kan man ju fråga sig både en och två gånger hur mycket sammarbete det är mellan tvättmedelsbolagen och råd & rön...
    Det är bra om du tycker det fungerar för dig men här hemma så går tvättnötter fetbort.
    Det blir inte rent utan det är bara bortkastade pengar. Billigare att skölja smutsen i varmvatten.
    Jag kommer aldrig att rekommendera nötterna till någon.
  • funhouse
    ApanApansson skrev 2013-02-08 11:39:17 följande:
    Vid senaste magsjukan körde vi vittvätten med tvättmedel och den blev varken renare eller vitare av det? Kanske för att vi inte använder starka tvättmedel med blekmedel när vi väl har det inte vet jag, men det om något känns ju ohygieniskt tycker jag iaf.. Sen kan man ju fråga sig både en och två gånger hur mycket sammarbete det är mellan tvättmedelsbolagen och råd & rön...
    Fråga dig det du :) Vilken källa ska man annars lita på tycker du? En uppsats skriven av en student?
Svar på tråden Varför använder inte fler tvättnötter?