Inlägg från: ApanApansson |Visa alla inlägg
  • ApanApansson

    Varför använder inte fler tvättnötter?

    Många verkar inte ens veta vad det är. Varför använder inte fler tvättnötter istället för tvättmedel?
    Det är bättre för miljön, hälsan och plånboken! Win, win, win! Glad


    Stupid is, as stupid does!
  • Svar på tråden Varför använder inte fler tvättnötter?
  • ApanApansson

    Märkligt med alla människor som använt dessa flera år och fått bort både lukt och fläckar, men ja vi inbillar oss säkert bara haha. Köp iaf Ecovers ekologiska och parfymfria tvättmedel om ni absolut måste ha det


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Vid senaste magsjukan körde vi vittvätten med tvättmedel och den blev varken renare eller vitare av det? Kanske för att vi inte använder starka tvättmedel med blekmedel när vi väl har det inte vet jag, men det om något känns ju ohygieniskt tycker jag iaf.. Sen kan man ju fråga sig både en och två gånger hur mycket sammarbete det är mellan tvättmedelsbolagen och råd & rön...


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Det har hänt att vi glömt slänga i nötterna vid något tillfälle och tvätten har dåluktat jätte unket och haft massa fläckar kvar så nej det funkar inte lika bra med bara vatten..


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Det kan nog bero på om man använder dem på rätt sätt och köper en bra sort också, klart det inte fungerar om man tex använder för lite. Men det gör ju inte tvättmedel heller om man bara tar ett par korn..


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Ja det är precis det, det är på tok för låg dos på angivningarna, man få använda mycket mer och anpassa för vad man har för vattentyp och storlek på maskinen, sen ska man inte ha de små påsarna som skickas med utan en stor så nötterna kan röra sig. Det ska vara en sort av kvalite med ordentlit kletiga nötter och det är även skillnad på halva och hela, ja det finns många saker som spelar in. Tvättmedel är ju starkare så det är ju inte konstigt att man inte behöver lika mycket av det.


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Ja men du vet ju inte hur du upplevt det om du kanske använt en annan sort och rätt mängd nötter, det är ju ändå konstigt att vissa tycker de fungerar felfritt och vissa inte tycker de fungerar alls. Jag tror det beror mycket på de saker jag nämnde ovan.


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Jag försöker absolut inte tvinga någon att använda dem, jag bara säger att jag tror de som varit missnöjda nog inte använt dem på rätt sätt. Jag rekomenderar dem starkt eftersom vi verkligen upplever bra resultat men andr får ju köpa det de vill, Ecovers parfympria tvättmedel rekomenderas starkt annars, helt ekologiskt och nedbrytbart samt vänligt mot kroppen


    Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

    Yellow & blue heter märket vi har hemma, funkar kanon. Hårdhet på vatten är också något som spelar roll.


    Stupid is, as stupid does!
Svar på tråden Varför använder inte fler tvättnötter?