• Coffy

    Bebis i början på 2013 !

    Vågar knappt starta denna tråd... Men...
    Testade igår och idag plus efter vår 4e återföring 1 ET + 3 FET
    Räknar ut att Bebis landar i mitten på januari 2013

    Någon som vill dela känslor så som hoppfullhet/extrem rädsla/tvivel med mig? 

  • Svar på tråden Bebis i början på 2013 !
  • minime85

    Om drömmen slår in - Jag blev dålig runt rd 10 och var envis med att fortsätta jobba. Sedan onsdags har jag dock varit sjukskriven och är det hela nästa vecka också till att börja med. Har fått börja med Innohep (blodförtunnande) vilket jag ska ta fram t.o.m v 12 :( Min lever mår heller inte bra av all vätska i buken men det behöver iaf inte medicineras :) Ska på vul imorgon och hoppas självklart att det går åt rätt håll, känns nästan som det! ;) Har inte ont hela tiden längre och det måste ju vara ett bra tecken!? Du då? Du måste varit riktig dålig om du blev inlagd?

  • om drömmen slår in
    JoB skrev 2012-06-03 14:04:40 följande:
    Om drömmen slår in: jag är i vecka 8+5 och var på vul i onsdags och såg då två hjärtan som slog. Så vi väntar tvillingar.
    Grattis, så underbart! :)

    minime85:
    Okej, att du stod ut med att jobba ändå... :) Vi tjejer ska vara så duktiga hela tiden... Jag försökte också jobba, jobbar natt. Men när jag kom hem från jobbet på morgonen på rd10, ringde jag Sahlgrenska och rådfrågade, de rådde mig att åka till gynmottagningen lite närmare min hemort. Vilket jag gjorde. Det konstaterades att jag mycket riktigt hade en del vätska i buken, (vilket jag kunnat ana, med tanke på hur jag såg ut!) =) Men blodproverna såg okej ut, så jag fick åka hem, med en återbesökstid två dagar senare.

    Men redan på kvällen den dagen blev jag betydligt sämre, gjorde så fruktansvärt ont! Ja, du vet väl hur det är.. Man kan varken sitta, ligga eller stå.. Så då ringde jag in redan dagen efter och fick komma in. Då blev jag kvar på sjukhuset i 6 dagar... Jag hade också en del vätska upp vid levern och njuren.. Och som sagt i magen. Jag fick lite dropp, och också sprutor med blodförtunnande, och de tar jag fortfarande.

    Men om din lever inte mår bra av allt detta, är inte det lite farligt? Eller kan du ha det så? Hoppas verkligen det ser bättre ut vid ditt VUL imorgon, men som du skrev. Känns det bättre så är det oftast det.
    Skönt att du inte har ont hela tiden längre, för visst var det hemskt! Jag tror aldrig jag har haft så ont i magen!

    Åh, v 8, då är vi ju ganska nära! :)
  • drömmaromsmått

    vul blir den 20e för min del, kommer vara i 6+5 då.. känns som en hel jäkla evighet 16 långa dagar dit, kan verkligen inte släppa tanken på missfall det bara maler på i min hjärna, typ som att jag har ju haft en lyckad och fullgången graviditet så nu borde något hemskt hända.. nog för att jag förmodligen hade mf vid förra månadens behandling.. fick jätte svaga pos-tester varje dag från ovitrellen+8 fram till mensen som kom på samma dag som vanligt.

    Bättre blir det ju inte av den här förbaskade "mensvärken" som är igång hela tiden, minns inte att det var riktigt så här med Embla i magen.  

  • sofiabergman
    om drömmen slår in:
    Jadu.. När jag ringde mottagningen den 24/5 så sa hon att jag var i vecka 6. Jag bör därmed gå in i vecka åtta nästa vecka. Men jag är fortfarande snurrig på dessa veckor haha så jag ser fram emot att få ett klart datum istället :). 

    Nej, jag har ingen aning om hur det ligger till med överstimulering och hur länge det kan pågå, tur att minime85 hade koll på läget :). Jag fick bryta vid ET pga risk för överstimulering, hade börjat samlats vätska - var inte ett dugg mysigt. Att faktiskt bli överstimulerad måste vara jobbigt :(.

    JoB: 
    Jag ska på VUL den 15/6. 
  • JoB
    drömmaromsmått skrev 2012-06-03 19:58:00 följande:
    vul blir den 20e för min del, kommer vara i 6+5 då.. känns som en hel jäkla evighet 16 långa dagar dit, kan verkligen inte släppa tanken på missfall det bara maler på i min hjärna, typ som att jag har ju haft en lyckad och fullgången graviditet så nu borde något hemskt hända.. nog för att jag förmodligen hade mf vid förra månadens behandling.. fick jätte svaga pos-tester varje dag från ovitrellen+8 fram till mensen som kom på samma dag som vanligt.

    Bättre blir det ju inte av den här förbaskade "mensvärken" som är igång hela tiden, minns inte att det var riktigt så här med Embla i magen.  
    Men du kan ju också ha sån värk för att det är fler än en därinne Det var ju en chans för det.
    Jag har värk och tror det beror på att det växer därinne och dom båda behöver mycket plats.
  • om drömmen slår in
    sofiabergman:
    jag håller med dig om det där snurriga med veckor hit och veckor dit! :)

    Riktigt tråkigt att ni fick avbryta ET pga överstimulering! Det var nära jag fick göra det, men vid VUL innna ET så tyckte läkaren att det inte såg ut att vara någon fara, det var en lättnad.

    JoB:
    Ja, kanske det... För det syns inte så här tidigt eller? Läkaren har inte sagt något om det vid tidigare VUL..  En eller två spelar ingen roll för mig, jag skulle bli enormt lycklig och tacksam!
    I alla fall skönt att höra att det är fler som har värk, nu kommer jag nog sova lite godare i natt! :)
  • persika1

    Jag har värk också och det är bara en därinne(ivf) troligtvis. Mår illa ofta och idag fick jag även ont i huvudet. Hurra! Annars är mitt humör verkligen upp och ner.... Vul den 20e ; ) som många här

Svar på tråden Bebis i början på 2013 !