• Coffy

    Bebis i början på 2013 !

    Vågar knappt starta denna tråd... Men...
    Testade igår och idag plus efter vår 4e återföring 1 ET + 3 FET
    Räknar ut att Bebis landar i mitten på januari 2013

    Någon som vill dela känslor så som hoppfullhet/extrem rädsla/tvivel med mig? 

  • Svar på tråden Bebis i början på 2013 !
  • familjenekberg

    Jag ska göra vul på fredag lite nervös böjar jag bli, var ju inne förra tisdagen pg av blödning och allt var bra och ett hjärta som slog. Är så rädd att det inte ska slå nu på fredag varför är man så nervös för.

    Har alla symtom kvar som illamående, trött, ömma bröst och spring på toa hela tiden. Så jag borde ju känna mig säker ju.

    Testade att tugga tuggumi mor mitt illamående det funkade rätt bra men fick tugga hela tiden, mycket tyggumi = magkramper och diarré. Så det funkade inte. Hur gör ni för att få illamående under kontroll.

  • JoB

    Tror man alltid kommer oroa sig. Jag gör det också och skulle helst vilja få ett ultraljud varje vecka för att se att allt är bra.

  • Anzz

    Hejsan! 
    Jag blev oxå överstimulerad och gick upp 15 kg vätska på typ 2 dygn Förvånad fattar inte hur det är möjligt.. inlagd i 2 veckor. Är i v. 9+5 och på vul i fredags var mina äggstockar fortfarande som 2 stora apelsiner och vätska kvar.. Innopeh till 6 v efter förlossning.. Känns som jag aldrig kommer bli bättre, kan nog inte gå tillbaks till jobbet fören efter min semester som det ser ut nu. 
    Det roliga i det hela är att jag har ju haft en gravidmage sedan jag blev gravid och har redan använt mammabyxor flitigt. Det tråkiga är att jag kommer nog aldrig märka när min riktiga gravidmage börjar växa Obestämd  När jag låg inne trodde alla jag skulle till förlossning, så rund var jag då om magen haha usch.. 

  • minime85

    Anzz - Fy va jobbigt du verkar haft!! 15 kg, helt otroligt!! Hoppas du blir bättre fort! Jag var på vul igår. Äggstockarna har blivit större, båda är ca 8 cm nu :( vätskan var oförändrad och cystan jag har på ena äggstocken var 6 cm. Mitt östradiolvärde har skjutit i höjden, över 21000 nu mot 13700 i onsdags :/ Det konstiga är att det knappt syns på mig längre, läkaren var helt förstummad över hur liten min mage är trots två äpplen och en clementin i tjejmagen :P Såg ju nästan ur att vara i 4 månaden för en vecka sen!? Men jag är självklart nöjd trots att avsaknaden av magen inte betyder att jag är fri från ös :)

  • minime85
    drömmaromsmått skrev 2012-06-05 17:09:16 följande:
    Var in idag för misstänkt ös, hade vätska i buken och läkaren kunde ana två hinnsäckar i livmodern :)håll tummarna för att de utvecklas!

    Underbart! :) Håller tummarna!
  • Humsebumsen

    Hej alla=)

    Vad många med ös här. Jag har inte fått det iaf. Satte in två ägg den 12e maj, testade positivt den27e och vul blir den 21 juni=)

    Har också lite mensvärk ibland och känner mig illamående mer och mer. Får äta ofta helt enkelt=)

    Känner redan att magen är tjock och får köra med gummiband i byxknappen, helst hade jag haft klänning på mig varje dag, men det är inte riktigt väder för det ännu. Brrr, hur kan det vara så kallt i juni!!!      

  • JoB
    drömmaromsmått skrev 2012-06-05 17:09:16 följande:
    Var in idag för misstänkt ös, hade vätska i buken och läkaren kunde ana två hinnsäckar i livmodern :)håll tummarna för att de utvecklas!
    Åh då håller vi alla tummar vi kan
  • Anzz
    minime85 skrev 2012-06-05 18:17:41 följande:
    Anzz - Fy va jobbigt du verkar haft!! 15 kg, helt otroligt!! Hoppas du blir bättre fort! Jag var på vul igår. Äggstockarna har blivit större, båda är ca 8 cm nu :( vätskan var oförändrad och cystan jag har på ena äggstocken var 6 cm. Mitt östradiolvärde har skjutit i höjden, över 21000 nu mot 13700 i onsdags :/ Det konstiga är att det knappt syns på mig längre, läkaren var helt förstummad över hur liten min mage är trots två äpplen och en clementin i tjejmagen :P Såg ju nästan ur att vara i 4 månaden för en vecka sen!? Men jag är självklart nöjd trots att avsaknaden av magen inte betyder att jag är fri från ös :)
    Usch da du verkar ha det det jobbigt oxå!! Har du varit inlagd något eller?? Jag var helt borta i en dimma av morfin i 10 dagar, värsta jag varit med om någonsin. Alla muskler förtvinade typ kunde knappt stå eller gå när jag blev bättre.. Har fortfarande svårt att bara stå mer än 5 minuter och jag kan inte gå speciellt långt, knappt en runda i mataffären. Men skumt att det inte syns något på dig.. men så skönt o andra sidan! Vi får hoppas det blir bättre för oss snart! 
  • LisaW81

    Hej allesammans!

    Jag är ny på Familjeliv, gick med då jag och min man ääääntligen fick ett + i måndags den 4/6 efter 6 tidigare misslyckade ivf-försök. Nu vågar vi börja säga order gravid högt till varandra men det känns som att det lilla knytet ska "trilla ut" så fort man börjar hoppas och tro...!

    Jag känner molande värk i magen och har gjor det de senaste 5-6 dagarna men annars inget annat (förutom att jag vaknar kl 4-5 på morgonen urpigg!) . När började ni andra känna andra symptom? Jag tror jag är i v4+ca3?

    Är det någon som tar Prodnisolon? har ni isåfall fortsatt efter plusset? 

    Kram och lycka till alla! 

    Ett tips till er som mår illa, jag fick Lagrinan comp utskrivet av min läkare, detta eftersom jag känner mig som ett nervvrak från och till. Läkemedlet är främst till för illamående men är även orosdämpande. Inget som alls kan påverka fostret, helt ofarligt :)

Svar på tråden Bebis i början på 2013 !