• Coffy

    Bebis i början på 2013 !

    Vågar knappt starta denna tråd... Men...
    Testade igår och idag plus efter vår 4e återföring 1 ET + 3 FET
    Räknar ut att Bebis landar i mitten på januari 2013

    Någon som vill dela känslor så som hoppfullhet/extrem rädsla/tvivel med mig? 

  • Svar på tråden Bebis i början på 2013 !
  • om drömmen slår in
    sifiabergman:
    Åh, så roligt! :) Vilket sammanträffande... :)
  • minime85

    Idag (på ös-kontroll) fick vi också se hjärtat slå (är i v 6+2)! Har nog aldrig varit så lycklig! :D Älskade lilla liv!

  • Längtan 30
    minime85 skrev 2012-06-07 21:45:06 följande:
    Idag (på ös-kontroll) fick vi också se hjärtat slå (är i v 6+2)! Har nog aldrig varit så lycklig! :D Älskade lilla liv!
    Låter underbart, hoppas ja e där oxå om en månad lr två :) Fortsatt lycka t!
  • familjenekberg

    Vad jobbigt att så många har blivit ös låter väldigt farligt och läskigt. Tur att ni kan få hjälp och helt otroligt att ägget kan växa, kroppen är otrolig. Hoppas att ni blir bättre snart. Lyssna på kroppen och villa om ni behöver det massa kramar till er.

    Härligt att så många har fått sätt hjärtat slå på vul. Själv ska vi in på vul i morgon det är den egentlig killen i morgon, vi fick ju göra vul föra tisdag för en och en halv vecka sen pg en blödning. Är jätte nervös inför i morgon att inte hjärta ska slå och att det slutat växa. Håll tummarna för oss.

  • Längtan 30
    familjenekberg skrev 2012-06-07 22:07:22 följande:
    Vad jobbigt att så många har blivit ös låter väldigt farligt och läskigt. Tur att ni kan få hjälp och helt otroligt att ägget kan växa, kroppen är otrolig. Hoppas att ni blir bättre snart. Lyssna på kroppen och villa om ni behöver det massa kramar till er.

    Härligt att så många har fått sätt hjärtat slå på vul. Själv ska vi in på vul i morgon det är den egentlig killen i morgon, vi fick ju göra vul föra tisdag för en och en halv vecka sen pg en blödning. Är jätte nervös inför i morgon att inte hjärta ska slå och att det slutat växa. Håll tummarna för oss.
    Lycka t, hoppas allt går bra..!!!
  • Anzz
    om drömmen slår in skrev 2012-06-07 12:46:10 följande:
    Anzz:
    Verkligen dåligt av läkaren att i princip säga att du inte var gravid! Hon kunde ju varit mer pedagigisk och påpekat att det ju är tidigt i graviditeten, och att det kanske syns veckan därpå... Men jag tror inte de kan föreställa sig hur det känns alla gånger...

    Ja, får verkligen hoppas att du piggnar till snart! Jag är precis hemkommen från läkaren. Äggstockarna har krympt lite till, och lite lite vätska bakom livmodern. Så jag är glad :) Så nu inga mer sprutor mot blodpropp för min del, och idag tänkte jag ge mig ut på en liten långsam promenad! Du ska se att du kommer komma hit snart med. :)

    Krya på dig!
    Aa det är verkligen skitdåligt! Jag hade i princip ställt mig in på att allt vart över till nästa kontroll. Jag måste erkänna att jag har nog aldrig gråtit mer hysteriskt av lycka på ett bisarrare ställe än då (i gynstolen med en stav mellan benen!!)!
    Läkare är ett speciellt släkte för sig, många är ju socialt okompetenta tycker jag. Jobbar inom vården så jag möter ju en del Tungan ute   

    Skönt att du är på bättringsvägar!!! På min senaste kontroll hade det inte hänt mycket, äggstockarna var fortfarande stora som apelsiner..

    Men jag undrar, för när jag läser i tråden och även på en annan tråd så verkar alla sluta rätt snabbt med sprutor. Är det bara jag som är dömd till att ta sprutor till 6 veckor efter förlossning?? Obestämd 

    Krya på dig du med!! 
  • minime85

    Anzz - Jag ska ta innohep t.o.m. v 12.. Var på kontroll igår och äggstockarna hade växt lite till, men vätskan bakom livmodern var nästan helt borta :) Dock har jag ganska mycket kvar framtill.. Jaja, man kan inte få allt! :P

    Går du på RMC Linköping? Vem var den osmidiga läkaren?

  • Anzz
    minime85 skrev 2012-06-08 09:37:07 följande:
    Anzz - Jag ska ta innohep t.o.m. v 12.. Var på kontroll igår och äggstockarna hade växt lite till, men vätskan bakom livmodern var nästan helt borta :) Dock har jag ganska mycket kvar framtill.. Jaja, man kan inte få allt! :P

    Går du på RMC Linköping? Vem var den osmidiga läkaren?
    Så jobbigt att äggstockarna fortsätter att växa =/ Hur stora var dom nu da? 

    Jag går på RMC Linköping men bor i Jönköping och har varit inlagd i Jönköping så den osmidiga läkaren jobbar här nere. 
    Jag blir rätt förbannad på Linköping oxå för att dom låter så många ös utan vidare info. Jag fick bara veta du kan bli ös men inte vad det innebär så jag bara ja ja det kan man väl ta. PÅ andra orter så krävs det mycket mindre för att dom inte ska tillåta ET. Jag hade 42 äggblåsor och 29 ägg.. Går du oxå där eller?  
  • minime85

    Anzz - Går också på RMC Linköping, bor i Östergötland. Jäklar va äggblåsor du hade!!! Jag tömdes på 24 st som visade sig innehålla 19 ägg, tyckte det var mycket! ;) Var nära att få coasta inför ÄP men tillslut sänktes bara dosen. Var inget snack alls om risken för ÖS (trots att mina värden uppenbarligen var höga).. Kan hålla med om att det är lite snålt på information. Men jag gillar ändå läkarna som jobbar där, en av de utmärker sig självklart mer än de andra, hon är underbar! Glad Vad tycker du?

Svar på tråden Bebis i början på 2013 !