• Emlak

    Gravid med BF mars 2013 Stockholm/ Sollentuna/Väsby

    Visade plus på stickan igårkväll så är i 6 veckan nu, misstänkte lite innan att de var något på G :)
    har en liten tjej som blir 3 år i oktober

    Några andra som väntar barn under våren 2013 i Stockholmsområdet?


  • Svar på tråden Gravid med BF mars 2013 Stockholm/ Sollentuna/Väsby
  • Emlak

    Välkomna hit tjejer.. Hur mår ni, börjar synas än?

    Jag är så trött men illamående börjat ge med sig lite bara jag ser till att äta..
    Syns ingenting att jag är gravid, bara på kvällarna när man slappat i soffan :)

  • hannis

    Jag väntar mitt andra barn i början av mars 2013. Är nu i vecka 11 och är uppsvälld som en ballong! Ser ut som jag skall föda snart...

    Har en son född 2010. Bor just nu i Vallentuna men flyttar till Väsby i november 2012. Vore jättekul att lära känna några andra blivande mammor i Väsby!

  • Miising

    Hannis, vad roligt välkommen!
    Vart i Väsby skall ni flytta?


    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Emlak

    Vi bor i Rotebro, har sneglar på lite radhus i Väsby men dottern trivs bra på sin förskola sen gillar jag sollentunas regler för föräldralediga så vi hoppas att det ska dyka upp ett fint radhus här i Rotebro så småningom :)

  • Miising
    Emlak skrev 2012-08-17 12:52:10 följande:
    Vi bor i Rotebro, har sneglar på lite radhus i Väsby men dottern trivs bra på sin förskola sen gillar jag sollentunas regler för föräldralediga så vi hoppas att det ska dyka upp ett fint radhus här i Rotebro så småningom :)

    Hmm, är det några special regler? Berätta gärna, känner att jag har dålig koll!
    hannis skrev 2012-08-17 14:22:04 följande:
    Miising: Vi flyttar till Sanda ängar/Bollstanäs.

    Där är det jätta mysigt! Går där ibland med hunden
    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Emlak

    Alla kommuner har olika regler för hur många timmar det äldre barnet får gå.. I många kommuner är det 15 timmar dvs att dom går 3 timmar om dagen eller 5 timmar tisd-torsdag, Sollentuna har att man få gå 25 timmar månd.- torsd 9-15 och är lediga på fredagar och skollov.. solna har 30 timmar så dom har bäst :)

  • lillan
    Emlak skrev 2012-08-16 21:04:02 följande:
    Välkomna hit tjejer.. Hur mår ni, börjar synas än?

    Jag är så trött men illamående börjat ge med sig lite bara jag ser till att äta..
    Syns ingenting att jag är gravid, bara på kvällarna när man slappat i soffan :)
    jag har haft tur me båda mina graviditeter har inte mått illa eller nåt men nu börja det känna lite men de e inte så falit. på mig börjar det att synas att jag e gravid men de e ju pga att jag var så stor me mitt första barn.

Svar på tråden Gravid med BF mars 2013 Stockholm/ Sollentuna/Väsby