• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Laliii
    Proudtobetogether skrev 2012-07-22 18:57:11 följande:
    Min har rosa skjorta Å han vill absolut ha en mörkblå bugaboo, om det sen finns nån som tycker att man inte kan lägga flick-bebisar i en blå vagn well jag kunde inte bry mig mindre faktiskt. Att folk orkar! Men men, jag respekterar allas åsikt. Trodde bara inte det var så aktuellt idag 2012
    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)

    Att folk i allmänhet orkar lägga sig i :) vill man klä sin dotter i rosa eller döskallar, jag då ska man få göra det :) Man formas inte av kläderna man bär utan av uppfostran :)
  • FruRundberg

    Jag har fått höra lite kommentarer om min sons kläder för han älskar rosa! Han vill gärna klä sig i storasysterns prinsessklänningar och skor. Måla naglar.
    Och han får göra det med har fått höra lite gliringar om hur jag kan "tillåta" det. Men hallo! Han är tre år! Vad kan hända liksom!!??

    Delfinis: jag har med jätteont i ryggen idag. Mest på höger sida av ländryggen/höften.
    Vaknade så.. :-/ hoppas det går över för nu kommer jag få jobba en hel del framöver.

  • Hokuspokusan
    Delfinis skrev 2012-07-22 18:49:22 följande:
    fler som har ont i ryggen vaknade med jätte smärta i ryggen, nedre delen, precis som om jag hade burit något tungt och sträckt ryggen..har hållt i sig hela dagen..
    Jovars. Har värk under svanken typ i svanskotan mer. Vet inte vad jagska göra O.o 
    Är det farligt att bära, kan det betyda att man får foglossning?  
  • Sanna83

    Mitt illamående är väl något bättre nu, men finns där ändå och magen är öm. Försöker äta regelbundet (med mellanmål mellan målen) och så tog jag en Postafen idag med (3:e dagen i rad nu). Skulle vara skönt om ömheten också försvann, men men, får väl vara nöjd när jag inte känner mig spyfärdig... Ska verkligen prova isglass, mjölk och ingefärete! Tack för tipsen!

  • the baby
    saralina skrev 2012-07-22 16:27:56 följande:
    Hej alla och grattis till era plus!

    Det här verkar vara en trevlig tråd, så jag hoppar in :)

    Plussade igår med bf beräknat i början av april (2:a). Andra barnet. Känns overkligt och då jag har bim imorgon vågar jag inte hoppas för mkt, men är ändå superduperglad och har svårt att koncentrera mig på något vettigt -tur att jag har semester :)
    Hihihi! Här hänger jag också lite! Skrattande Välkommen saralina!!
  • the baby
    the baby skrev 2012-07-22 20:17:39 följande:
    Hihihi! Här hänger jag också lite! Skrattande Välkommen saralina!!
    Oj, du kanske inte sett at jag bytt nick? Hoppas du känner igen bilden isf. :)
  • LurvensFrö

    Jag kände mig illamående på bussen idag och nu ikväll mår jsg lite illa och det liksom snurrar i huvudet. :/ säg inte det är dags nu. Det återstår att ses. :)


  • Ladythewinter

    hej alla..
    var ett tag sen jag var här inne och tänkte upd för de som är intresserade, ni andra kan ju bläddra förbi.. =0)

    illamåendet blir värre här. är rädd för att de ska hålla i sig lägre nu när det satte igång senare,  me de andra två mådde jag illa tidigare.. 

    men det är bara att stå ut.. =0)

    vi har det inte så roligt här hemma nu, just nu bor och sover vi i vardagsrummt, hade ju en unken doft i sovrummet, trodde de var fukt och mögel på g, men icke. idag tog vi bort klickgolvet som ligger på ett trägolv (visste dock inget om trägolvet)  där ser vi en ganska stor fläck. fan fukt tänkte jag, när vi drog på träplankorna så kryllar d ut myror, vad hade i där under.. jo ett jävla myrbo.. uuusch.... 

    jaja.. hur är det med er andra då?? 

  • Laliii
    FruRundberg skrev 2012-07-22 19:42:52 följande:
    Jag har fått höra lite kommentarer om min sons kläder för han älskar rosa! Han vill gärna klä sig i storasysterns prinsessklänningar och skor. Måla naglar.
    Och han får göra det med har fått höra lite gliringar om hur jag kan "tillåta" det. Men hallo! Han är tre år! Vad kan hända liksom!!??

    Delfinis: jag har med jätteont i ryggen idag. Mest på höger sida av ländryggen/höften.
    Vaknade så.. :-/ hoppas det går över för nu kommer jag få jobba en hel del framöver.
    Ah men vilka dumheter, varför skulle han inte få :D Ah människor!
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • tilj75

    ladythewinther, men fy vad äckligt med myrorna. Fixar anticimex det eller?


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
Svar på tråden Marsbebis 2013