• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • JagEm

    Oj oj vad här skrivs :)

    Ska läsa ikapp nu när sonen somnat :)

  • Johanna 413

    Idag var jag på tidigt ultraljud. Bebisens hjärta slog så fint och jag är så lättad! Så underbart, nu kan man äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Bara för att man mår bra betyder det inte att bebis dött i magen. Kom ihåg det tjejer!
    Har dessutom känt rörelser sen vecka 11 och såg på skärmen när bebisen rörde sig så då visste jag att det var den känslan jag haft!! Så häftigt!!:):) lägger upp bild på bildtråden:) v 14 imorgon

  • sajo0106
    Hoomlan skrev 2012-09-05 19:15:16 följande:
    Välkommen till er två (eller har jag missat någon?)
    Har varit så uppe i mitt skaffa praktik plats till skolan och så sjuk på detta så har inte riktigt hängt med i svängarna som jag brukar även om jag är rätt aktiv här :)

    Förresten tjejer nu kommer jag dra upp ännu ett sjukt samtalsämne (sist var ju om att spy haha) hur är sex livet för er? Har ni ökad sexlust, eller minskad? Era män vad har dom den samma eller minskad nu när dom vet om att det bor ett litet liv i magen?

    Sambon har minskad .. suck .. och på detta har jag ju så klart ökad haha! Vilket inte går jämnt ut alls!
    Samma som förut, kanske lite mer till och med... vi hade sex varenda dag innan jag blev gravid och har det fortfarande så det är som ingen skillnad ;)
  • Messalina01

    Johanna 413 skrev 2012-09-05 19:31:49 följande:
    Idag var jag på tidigt ultraljud. Bebisens hjärta slog så fint och jag är så lättad! Så underbart, nu kan man äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Bara för att man mår bra betyder det inte att bebis dött i magen. Kom ihåg det tjejer!
    Har dessutom känt rörelser sen vecka 11 och såg på skärmen när bebisen rörde sig så då visste jag att det var den känslan jag haft!! Så häftigt!!:):) lägger upp bild på bildtråden:) v 14 imorgon

    Så avundsjuk att du fått gå på Ultraljud... Jag har en tid 25e oktober. I Uppsala ska man va 18 fullgångna veckor på RUL, men jag har räknat, och min tid är när jag är 19+3, jag tycker det är sent! Ska man inte få det när man är 18 då, varför vänta en hel vecka till? Jag mailade min BM och frågade, men inte fått något svar på ett dygn, så tydligen var det idiotiskt att tycka så.

    Jag vill egentligen boka ett tidigare ul, (Och detta låter helt befängt för en vuxen människa) men jag är så rädd att ens prata om graviditet, och framförallt missfall, att jag inte klarar av att ringa och boka det. Vet inte vad jag ska göra åt saken, sitter och stressar ihjäl för den här saken snart...
  • Erya

    meh, hade citerat en hel hög, och svarat på citaten osv, sen så kom jag på att jag inte hade beställt biljetter till The Expendables 2 i helgen, så jag gjorde det....

    Kom tillbaka hit och skulle kopiera in alla citaten och så visar det sig att jag såklart har kopierat något helt annat :P


    Evsi skrev 2012-09-05 17:24:41 följande:
    kul med presentationstråd!

    Precis vart hos BM, det lilla hjärtat slog för fullt, vilken lättnad Hjärta
    nu kanske jag kan njuta av att vara gravid igen, underbart!

     
    Vad skönt Evsi :) njut nu ;)
    älskarlivet81 skrev 2012-09-05 17:27:09 följande:
    Idag fick jag tid till ul! Blir den 12/10!
    Jag fick tid den 15/10 (kommer vara 19+0 då) Jag ringde och frågade, eftersom jag inte hade fått någon tid hemskickad än

    Hoomlan skrev 2012-09-05 19:15:16 följande:

    Förresten tjejer nu kommer jag dra upp ännu ett sjukt samtalsämne (sist var ju om att spy haha) hur är sex livet för er? Har ni ökad sexlust, eller minskad? Era män vad har dom den samma eller minskad nu när dom vet om att det bor ett litet liv i magen?

    Sambon har minskad .. suck .. och på detta har jag ju så klart ökad haha! Vilket inte går jämnt ut alls!
    Tja vi har inte haft sex sen vi plussade, fast jag har drömt en j*dra massa sex drömmar ;) Lite myspys å "lek" har det blivit, men jag har väl inte varit direkt sugen eftersom jag har så ont i ryggen å benen. Dock så har jag nog ändå blivit mer sugen på ett sätt även om jag oftast är för trött å bara vill sova så fort jag kommer hem från jobb.

    I gengäld så kan jag inte sova på nätterna utan då piggnar jag till och kan mycke väl fundera på om jag ska väcka sambon (mitt i natten....) för lite sexande :P vet faktiskt inte om han hade blivit glad eller irriterad för jag väckt honom, så jag har inte vågat :P
  • SandraDee


    Hade mitt KUB test idag äntligen!!!
    Det visade dig att jag nu är i v 13 (12+1), känns skönt att ha koll på dagarna nu eftersom jag inte hade det innan då det rådde lite förvirring kring när jag blev på smällen!
    Fick träffa världens gulligaste kvinna som gav oss fyra bilder för 50:- (ist för 2,som man skulle få för samma peng)

    tyvärr sprattlade den så mycket att det inte gick att få någon bra tillfälle att mätas det som skulle mätas så ska dit i nästa vecka på torsdag igen för nytt ul. Men förhoppningsvis går det bra.
    har slutat nojja så mycket över att det gått dåligt, då jag inte känner NÅGOT alls, bara mår illa! haha

    Tack för alla svar om det där med föräldrautbildningen som inte ges längre, nu känns det lugnare! ;)

     
  • Johanna 413

    Messalina01: jag sa till BM på inskrivningen att jag var orolig över att det inte fanns något i magen och att jag tänker på det varje dag. Så då tyckte hon att jag kunde få ta ett tidigt ultraljud. Vår BM är ganska snäll:)
    vårt RUL är inte förrän jag är i vecka 20 så jag fick med sent. Men det var för att vi gärna ville veta kön så då bokade BM oss den veckan för det är lättare att se

    Var inte orolig! Allt är säkert som det ska. Jag var så nervös innan ultraljudet och nu mår jag mycket bättre. Bra för bebis med om man inte oroar sig för mycket så lugna nerverna och boka in ett så kommer det kännas bättre!:) finns det ingen som kan stötta när du ringer dom?

  • Väntar 3an

    Oj vad här skrivs! Jättebra med en presentationstråd, speciellt nu när man är ny och inte kan alla ännu

    Vad skönt för er med lyckade KUB och ultraljud, vi har sett vår lill* för två veckor sedan på inskrivningen och så blir det på fredag när vi ska göra KUB.


    Friida11 skrev 2012-09-05 18:49:26 följande:
    Jaha var på KUB igår som visade en förhöjd risk 1/123 och ska imorgon göra moderkaks prov :( är så förvirrad.. Med dottern hade vi 1/2000 så allt känns så konstigt. Väldigt orolig för imorgon, någon som tagit moderkaks prover??
    Hoppas att allt går bra, vi har gjort ett KUB innan med dottern, men då var det ingen förhöjd risk.

    Här mås det också fortfarande illa, men jag kräks inte längre. Jag har tur som har ett arbete som jag styr mycket själv och kan arbeta hemifrån en hel del annars hade jag nog inte klarat det. Jag försöker att äta lite precis hela tiden, det fungerar för mig.
     
  • FruRundberg
    Friida11 skrev 2012-09-05 18:49:26 följande:
    Jaha var på KUB igår som visade en förhöjd risk 1/123 och ska imorgon göra moderkaks prov :( är så förvirrad.. Med dottern hade vi 1/2000 så allt känns så konstigt. Väldigt orolig för imorgon, någon som tagit moderkaks prover??
    Förstår att du är förvirrad, hoppas allt går bra med provet!Hjärta
    Får jag fråga hur du ställer dig till om resultatet är det som man är mest rädd för? Förstår om du inte vill svara.
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
Svar på tråden Marsbebis 2013