• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Evsi
    msminnie skrev 2012-09-05 11:28:30 följande:
    Kör vidare på presentationer, här är lite om mig, kopierade pukterna från Noliee:

    Bor: Marks Kommun, nära Borås för de som inte vet.
    Hur bor du? : Hyresrätt på 3,5 rok på ca 110 m3. Letar dock nytt hela tiden då det inte är optimalt att bo på andra våning utan hiss med bebis på g. :)
    Ålder: 32 år
    Civilstatus: Sambo sedan ca 1 år tillbaka.
    Djur: Dammråttor här och var i hörnen.
    Yrke: Kontorsråtta inom möbelbranschen
    Barn: Nej, min första lilla bebis :)
    BF: 2:e mars
    MF/MA: Nej
    Intressen: Film, böcker, musik, inredning, har blivit mycket av en hemma-och-slappa människa sedan jag plussade. Långt från utelivet man hade för bara något år sedan. Trivs som fisken med det också :)
    Kommer oxå från Marks kommun från början, var i mark bor du?
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Hoomlan
    Johanna 413 skrev 2012-09-05 19:31:49 följande:
    Idag var jag på tidigt ultraljud. Bebisens hjärta slog så fint och jag är så lättad! Så underbart, nu kan man äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Bara för att man mår bra betyder det inte att bebis dött i magen. Kom ihåg det tjejer!
    Har dessutom känt rörelser sen vecka 11 och såg på skärmen när bebisen rörde sig så då visste jag att det var den känslan jag haft!! Så häftigt!!:):) lägger upp bild på bildtråden:) v 14 imorgon
    Då är du beräknad till typ den 13:e eller 14:e va? går med in i vecka 14 imorgon och är beräknad till den 14:e :)
    sajo0106 skrev 2012-09-05 19:54:10 följande:
    Samma som förut, kanske lite mer till och med... vi hade sex varenda dag innan jag blev gravid och har det fortfarande så det är som ingen skillnad ;)
    haha härligt :)
    Erya skrev 2012-09-05 20:02:07 följande:

    Tja vi har inte haft sex sen vi plussade, fast jag har drömt en j*dra massa sex drömmar ;) Lite myspys å "lek" har det blivit, men jag har väl inte varit direkt sugen eftersom jag har så ont i ryggen å benen. Dock så har jag nog ändå blivit mer sugen på ett sätt även om jag oftast är för trött å bara vill sova så fort jag kommer hem från jobb.

    I gengäld så kan jag inte sova på nätterna utan då piggnar jag till och kan mycke väl fundera på om jag ska väcka sambon (mitt i natten....) för lite sexande :P vet faktiskt inte om han hade blivit glad eller irriterad för jag väckt honom, så jag har inte vågat :P
    haha! ja så kan det ju med vara, sambon brukar väcka mig på nätterna så här tvekas det inte om jag vill ha sex då utan då väcker jag honom haha! ;)


    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
  • Evsi
    Hoomlan skrev 2012-09-05 19:15:16 följande:
    Välkommen till er två (eller har jag missat någon?)
    Har varit så uppe i mitt skaffa praktik plats till skolan och så sjuk på detta så har inte riktigt hängt med i svängarna som jag brukar även om jag är rätt aktiv här :)

    Förresten tjejer nu kommer jag dra upp ännu ett sjukt samtalsämne (sist var ju om att spy haha) hur är sex livet för er? Har ni ökad sexlust, eller minskad? Era män vad har dom den samma eller minskad nu när dom vet om att det bor ett litet liv i magen?

    Sambon har minskad .. suck .. och på detta har jag ju så klart ökad haha! Vilket inte går jämnt ut alls!
    samma här, jag har ökad och han minskad.. suck!
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • älskarlivet81
    Hoomlan skrev 2012-09-05 20:33:27 följande:
    Då är du beräknad till typ den 13:e eller 14:e va? går med in i vecka 14 imorgon och är beräknad till den 14:e :)

    haha härligt :)

    haha! ja så kan det ju med vara, sambon brukar väcka mig på nätterna så här tvekas det inte om jag vill ha sex då utan då väcker jag honom haha! ;)


    Jag går in i vecka 14 imorgon och har bf 13/3 enligt sm. Enligt de tidiga ul har jag dock bf 16/3 men räknar 13/3 som bf än så länge.
  • LinnV
    Friida11 skrev 2012-09-05 18:49:26 följande:
    Jaha var på KUB igår som visade en förhöjd risk 1/123 och ska imorgon göra moderkaks prov :( är så förvirrad.. Med dottern hade vi 1/2000 så allt känns så konstigt. Väldigt orolig för imorgon, någon som tagit moderkaks prover??



    Förstår att det måste vara jobbigt, men är ju inte säkert att det är något fel. Sunshine81 var det som gjorde moderkaksprov här om dagen! Håller tummarna att du får ett bra svar!
  • LinnV

    Hoomlan: jag har noll sexlust, men när vi har sex är det ju bra. Men tycker det känns obehagligt på något vis, är som öm längst in.

  • Messalina01
    Johanna 413 skrev 2012-09-05 20:12:45 följande:
    Messalina01: jag sa till BM på inskrivningen att jag var orolig över att det inte fanns något i magen och att jag tänker på det varje dag. Så då tyckte hon att jag kunde få ta ett tidigt ultraljud. Vår BM är ganska snäll:)
    vårt RUL är inte förrän jag är i vecka 20 så jag fick med sent. Men det var för att vi gärna ville veta kön så då bokade BM oss den veckan för det är lättare att se

    Var inte orolig! Allt är säkert som det ska. Jag var så nervös innan ultraljudet och nu mår jag mycket bättre. Bra för bebis med om man inte oroar sig för mycket så lugna nerverna och boka in ett så kommer det kännas bättre!:) finns det ingen som kan stötta när du ringer dom?
    Tack! du har nog en bra bm du....Min BM struntade typ i att jag var orolig, hon sa att det får jag fixa privat på andra ställen...
    Nu är jag så rädd att jag troligtvis inte kommer kolla, jag vill inte få besked om att det är dött sen x veckor tillbaks eller något sånt, jag väntar ut det, händer det så händer det.

  • Johanna 413

    Messalina01: så tänkte jag med innan men hade ställt in mig på att kolla upp det så man slipper oroa sig i onödan. Det är faktiskt ett barn som växer i dig och om du inte kan njuta av det så tycker jag det är väldigt synd:(
    Jag ångrar verkligen inte att jag kollade såklart eftersom att allt var bra. Men jag tror att jag hade tyckt det var bättre att veta nu än att få chocken v 18-20 på RUL.
    Du kan klara det! Man tål mer än man tror och då kan du ju gå vidare om det visar sig att det inte utvecklats. Men jag tror att allt är som det ska. Man tror att man ska få MA eller MF bara för att man läser om/ känner så många som fått men alla är unika och det betyder inte att du kommer få det.
    KRAM*

  • Messalina01
    Johanna 413 skrev 2012-09-05 21:23:31 följande:
    Messalina01: så tänkte jag med innan men hade ställt in mig på att kolla upp det så man slipper oroa sig i onödan. Det är faktiskt ett barn som växer i dig och om du inte kan njuta av det så tycker jag det är väldigt synd:(
    Jag ångrar verkligen inte att jag kollade såklart eftersom att allt var bra. Men jag tror att jag hade tyckt det var bättre att veta nu än att få chocken v 18-20 på RUL.
    Du kan klara det! Man tål mer än man tror och då kan du ju gå vidare om det visar sig att det inte utvecklats. Men jag tror att allt är som det ska. Man tror att man ska få MA eller MF bara för att man läser om/ känner så många som fått men alla är unika och det betyder inte att du kommer få det.
    KRAM*
    Jag har bestämt att vänta tills v 15 gått, då fick jag mf förra gången, kommer jag förbi det kommer det kännas bättre tror jag.
    Försöker fokusera på bra saker, roliga saker, och det går stundvis bra. För några veckor sen var det värre, men jag har 3 gånger sen  ca 11+3-4 kännt något i magen, kan va min "nini", och det känns lite bättre.
Svar på tråden Marsbebis 2013