• Anonym (Gör man så?)

    Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

    Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.

  • Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!
  • Anonym (Gör man så?)

    Förlåt? Jag är tacksam över att vara bjuden på bröllopet, tror nog att brudparet är ännu tacksamare för de 3000 kr som de fick i present till sin bröllopsresa..

  • Gammelsmurfen
    Åsa skrev 2012-08-20 23:41:19 följande:

    Du missuppfattade mig. Jag menade inte att Coca cola skulle ses som den mindre bra av cola-sorter utan att inte så jättefå skulle tycka det var mindre tjusigt att alls servera cola-dryck vid en vuxenmiddag.
    Ja det gjorde jag ju. Är bra trög ibland.
    Klart man kan ha läsk. Folk blir väl törstiga.
  • Anonym (Gör man så?)
    Anonym (Ja!) skrev 2012-08-20 20:25:13 följande:
    Jag tycker man både kan ha läsk och bordsvatten, ju fler alkoholfria alternativ desto bättre. Däremot tycker jag billig läsk är sötskiskig och den dricks bara till vardags här, så jag håller med om att det är snålt eller dte är synd att "förstöra" delar av en middag genom att göra enstaka moment hafisga och lågkvalitativa, t ex att laga en jättefin måltid med fint kött och andra exklusiva råvaror etc och så hafsa ihop en torftig isbergssallad med köpt billig dressing i plastflaska  till det. Jag är jättekänsligt för sådant, har sinne och öga för detaljer!
    Instämmer till fullo med dig, men här på familjeliv får man uppenbarligen inte ens ha en åsikt eller smak, då är man otacksam eller girig även om man aldrig sagt något till någon.

    Tror jag skall bjuda på snabbmakaroner och kycklingklubbor när jag skall stå för maten när min far fyller 70, jag menar, alla måste ju uppskatta det, annars kan de dra!
  • Dragonball

    Är väl lite sak samma egentligen. Kanske hade de glömt drickor och åkte till Lidl och fixade till det i sista stund?

    Men att du skriver att deras fotograf kostade 12500 kr. Att cateringfirman tog 500 per kuvert? Ja, då är det konstigt att köpa Cola och annan dricka från Lidl. Jag tror att det var något som gjordes i sista minuten. Att någon gjorde fel.

    Känns inte som att TS är arg över detta utan bara undrar. Vårt bröllop kostade oss 3000 kr totalt och inte ens vi bjöd på ful-Cola... 

    Det är lite konstigt att lägga hur mycket som helst på bröllopet och sedan snåla på sista detaljen. Jag skulle också ha undrat lite, men inte brytt mig nämnvärt, sagt det till någon eller blivit arg, irriterad osv. Viss skillnad.

  • Anonym (.)

    Vilket jävla gnäll det var från alla på "fejkcola". Vissa smakar skit, som ICA's men inte alla. Jag är ledsen att säga det men jag tycker att Freeway är en god cola och den som alltid finns hemma här då jag och sambon är ganska glada i cola och sparar pengar på att inte köpa Coca Cola. 

  • Anonym (.)

    Jag skulle vilja se alla er som tycker att allt förutom riktigt Coca Cola smakar skit ha fyra glas framför er med olika cola-sorter och lyckas peka ut den riktiga. Jag är ledsen, men jag tror inte ni klarar det. Jag tror bara ni har hakat upp er på märket.

    Och brudparet kanske tycker att Freeway är gott och anser då inte att de bjuder på "äckelcola" som du säger TS. 

  • Anonym (Gör man så?)
    Dragonball skrev 2012-08-21 00:15:52 följande:
    Är väl lite sak samma egentligen. Kanske hade de glömt drickor och åkte till Lidl och fixade till det i sista stund?

    Men att du skriver att deras fotograf kostade 12500 kr. Att cateringfirman tog 500 per kuvert? Ja, då är det konstigt att köpa Cola och annan dricka från Lidl. Jag tror att det var något som gjordes i sista minuten. Att någon gjorde fel.

    Känns inte som att TS är arg över detta utan bara undrar. Vårt bröllop kostade oss 3000 kr totalt och inte ens vi bjöd på ful-Cola... 

    Det är lite konstigt att lägga hur mycket som helst på bröllopet och sedan snåla på sista detaljen. Jag skulle också ha undrat lite, men inte brytt mig nämnvärt, sagt det till någon eller blivit arg, irriterad osv. Viss skillnad.
    Precis! Det är det som jag också undrar över, men tydligen får man inte ens ha en åsikt här, man skall bara vara tacksam över att man blev bjuden och fick bidra till bröllopspresenten.
  • Åsa
    Gammelsmurfen skrev 2012-08-21 00:06:32 följande:
    Ja det gjorde jag ju. Är bra trög ibland.
    Klart man kan ha läsk. Folk blir väl törstiga.
    Visst kan man det. Vad jag fann lite lustigt var att du så bestämt kallade den billigare cola-drycken "B" vid festliga sammanhang och jag vet många som skulle tycka detsamma om att alls servera cola/läsk vid vuxenmiddag.
  • Åsa
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-21 00:03:23 följande:
    Rätt många faktiskt, ungefär hälften av alla vuxna + de barn som fortfarande får vara med på "vuxenfester" som bröllop tycks ha blivit de sista årtiondena (utan bror och systers barn givetvis)

    Konstigt nog anser många  att alkohol och graviditet/bilkörning inte hör ihop....

    Jag dricker mycket sällan alkohol och har vid många tillfällen fått ex mineralvatten men cola har jag aldrig fått i något mer formellt sammanhang Ganska många tycker helt enkelt inte att läsk är en måltidsdryck.
    Men det är ju schysst mot gästerna att låta dem välja. (Fast det nu inte fanns något alternativ du gillade
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!