• Anonym (Besviken mamma)

    Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.

    Jag bjöd dagisbarnen på kalas nu i lördagen och det var många som kom. 

    Det skulle öppnas presenter och hon fick allt från bilar till leksaker. Ett speciellt paket fanns med som gör mig så irriterad, det var en nalle i form av en hund!

    Till saken hör att den där nallen uppenbart var använd, jag sa mest på skämt "Den där ser ut att ha varit med ett tag" Varpå mamman som gav presenten sa, ja den är från SECOND HAND!!! Kvinnan skämdes inte ens.

    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 

    Usch. 

  • Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.
  • EnAnonumius
    Anonym (Besviken mamma) skrev 2012-09-03 14:23:47 följande:
    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 

    Usch. 
    Uch ,sa Bill.

    Uch, svarde bull.

    Du TS du låter som en ouppfostrad och bortskämd snorunge med den inställningen.

    Om presenter var mer viktigt för dig än att barnen kom och lkete och firade din dotter så kunde du skrivit i ibjudan..
    Krav på present från 200kr och uppåt annars är inte dina barn välkomna.
    Anonym (Besviken mamma) skrev 2012-09-03 15:12:05 följande:

     Jag är en vettig person som inte är sniken och går på myrornas för att hitta en gammal sliten nalle som varit gud vet var.
    En vettig person förstår att folk har olika ekonomiska möjligheter och sätter sig inte till doms över ANDRA människors synsätt, som du gör.

    En person med ett vettigt synsätt acceptera och förstår att ens egna värderingar måste inte gälla för alla andra.

    Nej TS du är inte en vettig person. Det är dags för dig att kliva ned från din höga häst som bär namnet; "Diva Besswerwisser", och inse att världen inte snurra kring dig och ditt synsätt på rätt och fel.


    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • duntäcke
    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 
    Vissa har inte jättemycket pengar, och då kanske man hellre lägger det på mat än present till någon annans barn. Men dom kom inte tomhänta ändå, dom hade fixat en present. 
    Men du menar att om man för tillfället inte har råd att köpa en ny nalle, ska barnet straffas med att inte få gå på kalas? Hur tänkte du där? 
  • Mandy Lane

    jag skickade mina gamla tidningar till en vänninna som flyllde år den 31augusti.
    eftersom  både hon och jag  älskar det tidningarna behandlar(återbruk och billigt leverne)
    Tidningen är tidningen ÅTER somges ut utav sajten www.alternativ.nu

    så tycket jag det va en bra present.
    hon fyllde 36år Cool

  • Jellybeanbaby

    Gud vad ni är löjliga som går på TS. AS IF!!!

    SOM OM ni inte skulle förpassa den begagnade leksaken till sophögen så fort gästerna gått hem.
    Men kör på ni -  Världssamvetet!

  • Insatt
    Joytotheworld skrev 2012-09-03 17:14:30 följande:
    Men det  är ju bara tvätta nallen i hög temperatur? ser inte problemet.
    När dottern hade kalas bad jag folk att bara köpa second hand, böcker och liknande eller om någon absolut ville köpa nytt skulle de köpa kritor eller pennor. Tråkigt att få massa fula, nya och dyra plastleksaker som hon inte ens leker med.
    Gosedjur ska tvättas på kalla temperaturer. http://www.kramdjursbutiken.se/tips-och-rad.html 
  • Mandy Lane
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 17:18:46 följande:
    Gud vad ni är löjliga som går på TS. AS IF!!!

    SOM OM ni inte skulle förpassa den begagnade leksaken till sophögen så fort gästerna gått hem.
    Men kör på ni -  Världssamvetet!

    men det är ett faktum att vi inte kan förbruka prylar i den takt som sker idag.
    idag görs grejer för att de SKA gå sönder och bytas ut.
    annat är det med grejerna förr...svärmors spis är 23år gammal
    deras tvättmaskin är 20år gammal
    deras kyl och frys fullskåp är 25år gammla,allt funkar fortfarande jättebra.

    tvättmaskinen har de dock fått byta pump på EN gång.men de va ju 5st i familjen så 2maskiner tvätt VARJE dag minst! det är bra jobbat.
  • Insatt
    Mandy Lane skrev 2012-09-03 17:21:43 följande:

    men det är ett faktum att vi inte kan förbruka prylar i den takt som sker idag.
    idag görs grejer för att de SKA gå sönder och bytas ut.
    annat är det med grejerna förr...svärmors spis är 23år gammal
    deras tvättmaskin är 20år gammal
    deras kyl och frys fullskåp är 25år gammla,allt funkar fortfarande jättebra.

    tvättmaskinen har de dock fått byta pump på EN gång.men de va ju 5st i familjen så 2maskiner tvätt VARJE dag minst! det är bra jobbat.
    Vad fan har detta med en snuskig gammal nalle ett barn ska leka och gosa med? Brukar din svärmor slicka innuti tvättmaskinen?
  • Anonym (tvätta)

    Det är väl bara att tvätta nallen om det känns ohygieniskt. Jag tvättar alla mjukdjur nya som beg. innan barnen får leka med dem. Nya leksaker vet man faktiskt inte heller var de varit innan!

Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.