• Rainbow Dash

    Rengbågsförsök?

    Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

  • Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Rainbow Dash

    BIM idag, ingen mens! Ska testa imorgon bitti ifall den inte kommit då. Har aldrig plussat innan BIM +1 så kör på det igen. Jag tror att jag får ett plus då jag inte har mina vanliga PMS symtom. Trodde dock inte det skulle gå såhär snabbt så känner mig inte riktigt förberedd. Jaja ifall det går bra har vi ju många månader att vänja oss :)

  • LiveYourDreams

    Spännande! Väntar på en uppdaterig :)

  • Wazzie

    Hej

    Igår var vi på storken och gjorde vårt första försök. Kommer blå två långa veckor nu innan vi kan testa. Fler som går och väntar på att få testa? 

  • Rainbow Dash

    Bu, testade i morse och det var negativt. Helt blankt inte antydan till streck. Suck. Dock har inte mensen kommit än och frugan påstår att jag inte plussade med döttrarna heller förrän runt BIM+3. OK, så väntar några dagar till och får testa igen om den inte kommer. Känns inte alls lika kul nu dock. Åååååh.

  • LiveYourDreams

    Håller tummarna för att du bara testat för tidigt!

  • LiveYourDreams

    Inte testat igen e helt säker på att mensen är på gång.

  • Rainbow Dash

    Buuuu. Fick min mens idag. Igår fick jag mina vanliga PMS symtom och visste att det var kört. Jag som har känt mig såå gravid. Jag blir så sur på mig själv över att jag var så säker på att det funkat. Det är fascinerande att man kan hoppas så mycket att man faktiskt känner alla symtom. Dessutom uteblev ju alla PMS symtom ända till BIM+1. Så fult.

    Jaja, ska i alla fall försöka om ett par veckor igen. Får inte ge upp nu men kommer definitivt inte att lita på min kropp lika mycket nästa gång.

    Hur går det för er andra? Bättre hoppas jag!

  • Skevis

    Hej
    Vill gärna vara med här om vi får då vi också inväntar vår BIM, 5/10.

    Vi tillhör Umeå då vi bor i norr och får betala 3 inseminationer á 15.000kr innan vi får ett IVF försök av landstinget.
    Känns surt men men tryggt då privat inte varit ett alternativ för oss!
    Vi hade första kontakt med sjukvården december 2011 och juni 2012 satte vi igång efter alla prover och äggledarspolning under vintern/våren 2012.

    Har gjort vår andra insemination i fredags 21/9 och allt såg fint ut.
    Första försöket i augusti ska eg inte räknas enligt dr då hon känner att hon inseminerade för sent efter ÄL och vi fick pengarna åter Glad (på VUL efter pluss på ÄL-test ska äggblåsan precis/strax ha kollapsat men gulkroppen ej hunnit bildats, vilket den hade gjort)

    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Rengbågsförsök?