• Ante94

    Utgifter/månad?

    Nyfiken.... Hur mycket har ni i utgifter/månad(ej mat)? Vi är 2 vuxna+ 4 barn och har i snitt 13000kr i utgifter/månad

  • Svar på tråden Utgifter/månad?
  • Sykepleie

    Höga inkomster tenderar til höga utgifter.

  • gbgumman

    Men vad är det för fel i att handla för sina pengar. Du handlar ju för dina och vi handlar för min.

  • Fiona M
    teälskaren skrev 2013-02-25 20:35:21 följande:

    jaha,tycker du det är positivt med höga utgifter? För det har ju Ingenting med inkomsterna att göra. Tycker vi. Tänk så olika man kan tänka. :)
    har man högre inkomster har man råd med högre utgifter utan att det inverkar menligt på ekonomin.
    varför ska man spara pengar på hög?
  • gbgumman

    Fiona

    Man kan lägga pengar på hög och handla. Det gör vi.

  • laxenn

    2 vuxna + 1 barn, gemensamma utgifter ca 9500 kr/månad. Utöver det har jag privata utgifter på ca 1000 kr/mån (studielån + tandläkare + mobilräkning + a-kassa) och sambon har aningen mer (a-kassa, mobilräkning, större studielån).

  • teälskaren
    gbgumman skrev 2013-02-25 20:43:37 följande:
    Fiona Man kan lägga pengar på hög och handla. Det gör vi.

    ja håller med dig,lägger undan pengr på hög och samlar sedan. Ja,de med hög inkomst har oftast hög utgifter. Men därför behöver ju inte alla ha det så ;) Man kan ha bra inkomster och låga utgifter.
  • laxenn
    laxenn skrev 2013-02-25 20:50:23 följande:
    2 vuxna + 1 barn, gemensamma utgifter ca 9500 kr/månad. Utöver det har jag privata utgifter på ca 1000 kr/mån (studielån + tandläkare + mobilräkning + a-kassa) och sambon har aningen mer (a-kassa, mobilräkning, större studielån).
    Då menar jag enbart fasta utgifter, utöver detta spenderas det på nöjen, kläder etc; uppskattningsvis 6000 kr.
  • Fiona M
    teälskaren skrev 2013-02-25 20:50:38 följande:

    ja håller med dig,lägger undan pengr på hög och samlar sedan. Ja,de med hög inkomst har oftast hög utgifter. Men därför behöver ju inte alla ha det så ;) Man kan ha bra inkomster och låga utgifter.
    vi har också OK inkomster, två stycken dessutom, och låga utgifter.
    vi har lägenhet, bil och sommarstuga utan lån, men jag antar att vi diskvalificerar oss i dina ögon för att vi har CSN-lån och kommer låna för hus så småningom?
  • Sykepleie

    Teälskaren, VARFÖR klankar du ner på alla som har högre utgifter än dig och de som inte tänker som dig? Vas får du ut av det? Njuter du?

  • Ulle75

    Vi har nog runt 30 tror jag, har oxå fyra barn.

    Men vist är det så att man tenderar att ha dyrare bilar och boende när man har råd, städhjälp och annat som man inte behöver och inte hade när man hade lägre inkomster. Det är ju val man gör.   

Svar på tråden Utgifter/månad?