• Ante94

    Utgifter/månad?

    Nyfiken.... Hur mycket har ni i utgifter/månad(ej mat)? Vi är 2 vuxna+ 4 barn och har i snitt 13000kr i utgifter/månad

  • Svar på tråden Utgifter/månad?
  • Sykepleie

    Dessutom sjukersättning/sjukpension (skiter i vad det heter) är ett bidrag. Pension är med ett bidrag. Däremot har man själv jobbat ihop sin pension. Och jobbar man och blir sjuk så har man förhoppningsvis en SGI så man får sjukpenning, utan SGI så får man 0kr. Sjukersättning/sjukpension har till skillnad från sjukpenning ett minibelopp för de som inte jobbat tidigare.

  • teälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-26 17:32:23 följande:
    Nej. 

    2008 sa de INTE upp "fast anställda", många av de som sades upp var säkerligen tillsvidareanställda men så är även de tjänstemän som kommer sägas upp nu. 

    Inser du själv hur okunnig du låter när du skriver som du gör? 



    Och du förstår inte attånga utav de tillsvidareanställda(fastanställda sedan mer än 20år) fick gå 2008?

    Jag borde ju veta hur det ligger till eftersom min sambo ha nära att få gå,för de va nere på anställnings år 2003.

    Men han fick vara kvar tack vare sin kompetens.
  • Sykepleie

    Nej, teälskaren du har ingen som helst koll på något! Och absolut inte volvos situation 2008, oavsett om din sambo jobbar där eller inte. Min lillebror jobbade via bemanignsföretag för Volvo 2008 och det innebär inte att jag har någon koll på situationen.

  • Bolaget
    teälskaren skrev 2013-02-26 18:07:36 följande:


    Och du förstår inte attånga utav de tillsvidareanställda(fastanställda sedan mer än 20år) fick gå 2008?
    Jag borde ju veta hur det ligger till eftersom min sambo ha nära att få gå,för de va nere på anställnings år 2003.
    Men han fick vara kvar tack vare sin kompetens.
    Det är väl aldrig någon som sagt att det inte var tillsvadareanställda som fick gå 2008, det vi säger är att även tjänstemän är tillsvidareanställda. Tillvidareanställd är en anställjingsform som alla kan ha, tjänsteman är en "titel" som hänger ihop med befattning på sammasätt som de på golvet tillhör kollektivsidan så tillhör ex en kontorist tjänstemannasidan

     
  • Fidelis ad urnam
    teälskaren skrev 2013-02-26 18:07:36 följande:


    Och du förstår inte attånga utav de tillsvidareanställda(fastanställda sedan mer än 20år) fick gå 2008?
    Jag borde ju veta hur det ligger till eftersom min sambo ha nära att få gå,för de va nere på anställnings år 2003.
    Men han fick vara kvar tack vare sin kompetens.
    Det Bolaget säger
    Bolaget skrev 2013-02-26 18:17:52 följande:
    Det är väl aldrig någon som sagt att det inte var tillsvadareanställda som fick gå 2008, det vi säger är att även tjänstemän är tillsvidareanställda. Tillvidareanställd är en anställjingsform som alla kan ha, tjänsteman är en "titel" som hänger ihop med befattning på sammasätt som de på golvet tillhör kollektivsidan så tillhör ex en kontorist tjänstemannasidan

     
    Jag har aldrig sagt att de arbetare som fick gå 2008 inte var tillsvidareanställda. Du däremot skriver felaktigt att de som fick gå 2008 ALLA var fast anställda, till skillnad från nu då det är tjänstemän och bemanningspersonal som får gå. 

    Kan du verkligen inte se att det du skriver är helt fel?
     
  • Fiona M
    teälskaren skrev 2013-02-26 17:28:06 följande:


    ?? Är du hög på nåt eller?
    Förstår du inte svenska?
    Volvo har :
    Sagt upp fast personal(2008)
    Sagt upp bemanning(jan 2013)
    Nu är det dags för tjänstemännen och konsulterna((under 2013)att sägas upp.

    Vad är det du inte vill förstå?
    du har rört till det och har fel, kan du inte bara erkänna det för en gångs skull?
  • Tablettask
    teälskaren skrev 2013-02-25 19:49:10 följande:

    ni har 9st poster i er budget som är totalt 13.039kr 9poster och 13.000kr vi inte har i vår budget :) Och så undrar folk varför man har marginaler :) Ja för att man INTE har dessa 13.000kr i utgifter varje månad :)
    Skulle vi behöva tänka mer på ekonomin skulle det inte vara några som helst problem att spara in på flera poster. Jag tycker att det är rätt skönt att kunna köpa det jag vill ha och få lite städhjälp då både jag och min sambo jobbar mycket över. 

    Jag blir lite nyfiken på vilka 9 poster det är ni inte har, kan det vara dessa?
    -billån
    -bilförsäkring
    -bilskatt
    -träningskort
    -spotify
    -kattförsäkring
    -kattsand och -mat
    -DN
    -Städning 

    Vi bor i närförort till Stockholm och då min sambo börjar tidigt på morgonen har vi valt att ha bil så att han slipper den mesta av pendlingstiden. Han har nyligen pluggat klart så för ett år sedan var våra utgifter betydligt mer slimmade. 
  • teälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-26 18:39:00 följande:
    Det Bolaget sägerJag har aldrig sagt att de arbetare som fick gå 2008 inte var tillsvidareanställda. Du däremot skriver felaktigt att de som fick gå 2008 ALLA var fast anställda, till skillnad från nu då det är tjänstemän och bemanningspersonal som får gå. 

    Kan du verkligen inte se att det du skriver är helt fel? 



    Du kan inte fakta ha?

    2008 fick i ena varslet 2000 arbetare och 700tjänstemän gå.

    Fast du kanske kallar både tillsvidareanställda,och bemanning för kollektivanställda?
  • Butterscotch
    teälskaren skrev 2013-02-26 18:54:12 följande:
    Du kan inte fakta ha? 2008 fick i ena varslet 2000 arbetare och 700tjänstemän gå. Fast du kanske kallar både tillsvidareanställda,och bemanning för kollektivanställda?

    teälskaren skrev 2013-02-26 18:54:12 följande:
    Du kan inte fakta ha? 2008 fick i ena varslet 2000 arbetare och 700tjänstemän gå. Fast du kanske kallar både tillsvidareanställda,och bemanning för kollektivanställda?

    Vad tror du att tillsvidareanställd betyder, och vilka typer av jobb innefattar det?
Svar på tråden Utgifter/månad?