• Elisa82

    Ngn som nyss börjat sin utredning som vill följas åt?

    Påbörjade våran utredning idag, har försökt att få barn i 10 månader. Inte så lång tid jämfört med vissa här inne men för mig känns det som en evighet. Så idag var alltså första besöket, fick lämna blodprov och maken fick också lämna prov. Svar om en månad, önskar tiden går fort fram tills dess. Någon mer som nyss påbörjat sin utredning eller ska, som vill följas åt?

  • Svar på tråden Ngn som nyss börjat sin utredning som vill följas åt?
  • Elisa82

    Två dagar kvar till vi får provsvaren :) Nervöst men det ska bli skönt att veta om ngt är fel eller inte.

  • Famnen

    Hej! Vi börjar våran utredning om ca 1mån. Först ska det tas lite prover på både mannen och mig. Vi har försökt få barn över ett år. Hoppas jag får vara med och följa er.

  • Famnen

    Jag har varit och kollat mig för några månader sen och fick olika bud från olika läkare hur min ägglossning var. Jag har testat med ägglossningstester men aldrig fått någe ordentligt utslag. Nu äntligen har vi fått hjälp och de lyssnar på en. Lycka till med provsvaren.

  • JeGn

    Jag började med Provera idag, då min läkare ringde och berättade att provsvaren visade PCO. Väntar fortfarande svar på makens prov. Vi har försökt få barn under ca 2års tid, och då jag ändå har egen mens trodde jag verkligen inte att det skulle vara PCO som ställde till de. Vore kul att få ha kontakt med fler som börjat :)

  • intetnyttpåplusfronten
    JeGn skrev 2013-01-08 11:41:57 följande:
    Jag började med Provera idag, då min läkare ringde och berättade att provsvaren visade PCO. Väntar fortfarande svar på makens prov. Vi har försökt få barn under ca 2års tid, och då jag ändå har egen mens trodde jag verkligen inte att det skulle vara PCO som ställde till de. Vore kul att få ha kontakt med fler som börjat :)
    Hade du några symptom på PCO innan du fick provsvaren? Jag är livrädd att jag ska få det beskedet 22 januari... :s
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • JeGn

    Nej jag har inga som helst typiska symptom :( bara att det var lite oregelbundet. Män så ser de ut för alla andra kvinnor i släkten med så för min är det inget konstigt. Läkaren sa på undersökningen att hon skulle bli förvånad om jag hade PCO och det blev hon oxå :(

  • intetnyttpåplusfronten

    Hur oregelbundet? Min mens kan variera, ibland upp till en vecka sen eller tidig, men det är inget som gyn sa något om... Men de kan se om man har det på blodproverna man har lämnat då eller?
    Hur är det med äl test, har du fått utslag på såna? 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • JeGn

    Det kan diffa med nån vecka fram och tillbaka, hoppat nån månad men Inge mer. Har fått utslag på äl tester med. Varav det är förvånande att blodproverna visar PCO.

Svar på tråden Ngn som nyss börjat sin utredning som vill följas åt?