• Pallas

    Mekarskryt!

    Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

    Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

  • Svar på tråden Mekarskryt!
  • Rataxes

    Sedan några dagar sitter de nya sommardäcken (de var rejält tunga) på GMC:n, upptäckte att skivorna som såg så fina ut när jag köpte bilen var rätt rostiga och repiga på insidan, det blir till att beställa 4 nya + belägg. Lika bra att byta parkerigsbromsbeläggen när jag ändå har isär allting. Runt 6000 går rubbet på om jag tar det från Hansen Racing. Får fundera på om jag ska ta det direkt från USA istället. Frakten går på mer än vad grejerna kostar, bromsskivor väger en del... Det blir ju lite kukigt om de råkar skicka fel också, 6000 är ju inte så blodigt jämfört med vad en del får betala.


    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rabarbapuppa
    Rataxes skrev 2014-03-28 11:38:39 följande:
    Sedan några dagar sitter de nya sommardäcken (de var rejält tunga) på GMC:n, upptäckte att skivorna som såg så fina ut när jag köpte bilen var rätt rostiga och repiga på insidan, det blir till att beställa 4 nya + belägg. Lika bra att byta parkerigsbromsbeläggen när jag ändå har isär allting. Runt 6000 går rubbet på om jag tar det från Hansen Racing. Får fundera på om jag ska ta det direkt från USA istället. Frakten går på mer än vad grejerna kostar, bromsskivor väger en del... Det blir ju lite kukigt om de råkar skicka fel också, 6000 är ju inte så blodigt jämfört med vad en del får betala.

    Fy bubblan.
    Jag beställde skivor + belägg (inkl slitagevarnare) för framvagnen på min BMW 330, från Tyskland. 1008:- 


    Fabrikat Meyle, d.v.s kvalitetsprylar (i mittemellanregistret)

    /Puppa

     

  • Rataxes
    Rabarbapuppa skrev 2014-03-28 13:07:44 följande:

    Fy bubblan.
    Jag beställde skivor + belägg (inkl slitagevarnare) för framvagnen på min BMW 330, från Tyskland. 1008:- 


    Fabrikat Meyle, d.v.s kvalitetsprylar (i mittemellanregistret)

    /Puppa

     


    Har kollat tyska sidor, det som eventuellt finns kostar samma som här. Nu valde jag premiumgrejer, det går att komma undan med 4000:- ungefär, sen är det kanske inte nödvändigt att byta parkeringsbromsbeläggen, men har jag ändå av skivorna så. Funderar på att använda bilen som dragbil, då vill jag inte snåla. En bil på 2500 kg tomvikt + ett släp på kanske 3000 kg skämtar man inte bort.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rabarbapuppa
    Rataxes skrev 2014-03-28 20:19:21 följande:
     En bil på 2500 kg tomvikt + ett släp på kanske 3000 kg skämtar man inte bort.
    Sant.
  • Pallas
    Rabarbapuppa skrev 2014-03-28 11:18:38 följande:
    En talande tystnad här - jag tolkar det som att allas bilar går bra och inte behöver så mycket pulande just nu.
    Hahaha, ja, faktiskt!
  • Pallas

    Någon som har tips på hur man gör rent släpvagnskontakten på bilen? Tops och bromsrengöring? Misstänker nåt jordfel, antingen på min bil eller på släpen jag frekvent kör med. Ska byta kontakt på ena trailern (den är sjukt ärgig) och se om det blir bättre, men vi ska besiktiga släpet på måndag och då behöver det funka. Jag och el är dock inte kompisar alls och släpvagnsel kunde vad mig anbelangar lika gärna handla om magi...

  • Noname00
    Pallas skrev 2014-03-29 09:12:38 följande:
    Någon som har tips på hur man gör rent släpvagnskontakten på bilen? Tops och bromsrengöring? Misstänker nåt jordfel, antingen på min bil eller på släpen jag frekvent kör med. Ska byta kontakt på ena trailern (den är sjukt ärgig) och se om det blir bättre, men vi ska besiktiga släpet på måndag och då behöver det funka. Jag och el är dock inte kompisar alls och släpvagnsel kunde vad mig anbelangar lika gärna handla om magi...
    Tops och oxide clean sedan contact protect på det för att förhindra att det inte oxiderar igen.
Svar på tråden Mekarskryt!