• Pallas

    Mekarskryt!

    Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

    Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

  • Svar på tråden Mekarskryt!
  • Rataxes

    Då var äntligen bromsarna på Denalin fixade, Trädgården fick gå före tyckte sambon eftersom Buicken duger att köra med. Komplikationer tillstötte, Kolvarna bak kärvade och damaskerna var trasiga så jag fick beställa renoveringskit också, de kostade 400 inkl frakt och var hemma på en vecka. Skivor och belägg togs via Hansen Racing.


    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Noname00

    Själv fick jag äntligen ordning på min ojämna gång och motorlampa efter att jag monterat en ny tändspole.
    Bilen gick jämnt redan från start och lampan släcktes efter 12km.
    Sen raderade jag felkoderna.

  • LinnElin

    Bankörning nästa lördag och jag har tänkt att se över bromsarna på Subban innan dess. Hatar bromsjobb. Har försökt att hitta schysstare belägg men ska försöka forska lite mer om vad det är för bromsar som sitter där idag. Carbotech XP8 som jag gillar finns inte ens till den här bilen. Buhu! Bromsvätskan ska jag försöka hinna byta oxå. Urk.


    Linnéa 100107 & Elvira 131106
  • zZzZz
    LinnElin skrev 2014-05-02 05:58:40 följande:
    Bankörning nästa lördag och jag har tänkt att se över bromsarna på Subban innan dess. Hatar bromsjobb. Har försökt att hitta schysstare belägg men ska försöka forska lite mer om vad det är för bromsar som sitter där idag. Carbotech XP8 som jag gillar finns inte ens till den här bilen. Buhu! Bromsvätskan ska jag försöka hinna byta oxå. Urk.
    Byta bromsar, belägg och skivor, rusta upp, måla OK osv 
    är ju bara trevligt, att lufta bromssystemet är det tråkiga:) 
  • Noname00
    zZzZz skrev 2014-05-02 10:04:29 följande:
    Byta bromsar, belägg och skivor, rusta upp, måla OK osv 
    är ju bara trevligt, att lufta bromssystemet är det tråkiga:) 
    Med rätt bromsluftsverktyg så gör det hela lite enklare.
  • zZzZz
    Noname00 skrev 2014-05-02 10:15:45 följande:
    Med rätt bromsluftsverktyg så gör det hela lite enklare.
    Självklart, sa bara att jag finner det tråkigt :) 
  • Noname00
    zZzZz skrev 2014-05-02 10:58:04 följande:
    Självklart, sa bara att jag finner det tråkigt :) 
    Jag finner allt tråkigt där man måste böja sig eller lyfta upp bilen.
  • Rataxes

    Sparade 1400:- genom att beställa luftspjällsmotor från Amazon.com (400:- inkl frakt) istället för att köpa via Hansen Racing (1840 . Tog en kvart att byta.


    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rabarbapuppa
    Rataxes skrev 2014-05-15 17:08:24 följande:
    Sparade 1400:- genom att beställa luftspjällsmotor från Amazon.com (400:- inkl frakt) istället för att köpa via Hansen Racing (1840 smile1.gif . Tog en kvart att byta.
    Fett!
  • Rataxes

    Ett femminutersmek idag. Bytte backspegeln (glaset) på GMC:n. Förarsidan är automatiskt avbländande men hade nog fått en smäll för den var alldeles mjölkvit. Som så ofta var Ebay räddaren i nöden. En tusenlapp istället för åtskilliga.


    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
Svar på tråden Mekarskryt!